וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל ט"ו בשבט: גינת ירק אישית לוותיקי עמק הירדן

"שותלים עתיד טוב יותר": עשרות מוותיקי קיבוץ אפיקים, קיבוץ עין גב ומושב אלמגור הצטרפו לפרוייקט גינון ביתי-קהילתי חדש

גינת ירק אישית לוותיקי עמק הירדן. אייל מן,
גינת ירק אישית לוותיקי עמק הירדן/אייל מן

לרגל ט"ו בשבט, מועצה אזורית עמק הירדן וחברת כתר חוברות יחדיו ומוציאות לפועל פרויקט גינון קהילתי לותיקי העמק. מהלך זה הינו חלק מהמסורת של כתר המשלבת עשייה למען הקהילה, גינון וערכים של דו קיום, בריאות ואיכות חיים. במסגרת הפרוייקטים השונים תחת השם: "שותלים עתיד טוב יותר"- טיפוח גינות אישיות בבתים, הופך קל ונגיש בעזרת ערוגות הגינה המותאמות של כתר.

במסגרת הפרויקט שנעשה השנה בעמק הירדן, קיבלו הוותיקות והוותיקים ערוגות ביתיות של כתר, המתאימות לצרכיהם האישיים של בני הגיל השלישי ומאפשרות להן לטפח בקלות גינות ירק אישיות בחצר הבית. הערוגות מונגשות ומותאמות בגובה ובגודל ומאפשרות לכל אחד ואחת מהמשתתפים ליהנות מחוויית השתילה, הגינון וגידול הירק, בנוסף קיבל כל ותיק גם אדמה גננית לערוגה וסלסלה עם כלי גינון. במסגרת הפרויקט יזכו המשתתפים לליווי של נשות מקצוע, מומחיות בגינון טיפולי ובתזונה ויקיימו מפגשים ופעילויות מגוונים הקשורים בגידול הירק בערוגות האישיות.

"המטרה שלנו היא לאפשר לכל מי שחלם על הקמת ערוגה וגידול ירקות להגשים את החלום בצורה פשוטה ונוחה בתוך חצר ביתו", מסבירים במועצה האזורית ובכתר. "לעבודה בגינון וחקלאות יש יתרונות רבים לבריאות ולשיפור איכות החיים, כמו גם לאכילת ירקות ושיפור התזונה".

גינת ירק אישית לוותיקי עמק הירדן. אייל מן,
גינת ירק אישית לוותיקי עמק הירדן/אייל מן

בעוד ביוזמה זו הגינון הביתי מקודם בקרב ותיקים וגמלאים מעל גיל 70, בט"ו בשבט אשתקד החלה כתר בפרויקט השתילה הקהילתית דווקא יחד עם הדור הצעיר - עם ילדי פנימיית "אמונה" בעפולה. שם נטעו ילדי הפנימיה ומשפחות האומנה שלהם, יחד עובדי כתר מכל הדתות והמגזרים, בעזרת הערוגות הנגישות של החברה.

בכל יוזמות הגינון הקהילתי בהן מעורבת או ביוזמת כתר, הגינון מתאפשר באמצעות ערוגות רחבות ידיים ומונגשות, המותאמות לגידולים חקלאיים ביתיים דוגמת עשבי תיבול, חסה ושיחים קטנים של עגבניות או תותים. הפרויקט לא עוסק רק בגינון, מדובר בטיפוח תחושת קהילה וחיבור. לאורך תקופת הפיילוט יתקיימו מפגשים ופעילויות מגוונות, הן בתוך היישוב והן במפגשים אזוריים.

פרויקט גינה לי חביבה בעמק הירדן החל כפיילוט בשלושה ישובים כחלק מתוכנית "אפשריבריא" של משרד הבריאות ובשאיפה שיגדל ויתרחב ויגיע לישובים נוספים במועצה האזורית ואף ישמש כמודל ארצי לרשויות נוספות.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully