וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבע - החמצן והמקור להצלחת הפרוייקט

רגע לפני ט"ו בשבט, מעצבים מספרים על הקשר בין החיבור לירוק לבית מוצלח

עיצוב דורית וינברן. עודד סמדר,
עיצוב דורית וינברן/עודד סמדר

"יותר ויותר ישראלים רואים בטבע כמקור השראה חשוב ודומיננטי בעיצוב ותכנון ביתם. הקשר הבלתי אמצעי הזה שבין הטבע לבית, עבור רבים מאיתנו, הוא מהותי. הוא החמצן והמקור להצלחת הפרוייקט".

את הדברים הללו אומר אדריכל רון שפיגל, ומעצבת הפנים דורית וינברן מוסיפה: "עיקרון מרכזי לשילוב הטבע בסביבת המגורים היא ליצור מרחב מחיה שהופך לירוק ופורח על ידי יצירת מערכת קשרים הדוקה בין החוץ לפנים ושילוב אלמנטים ומוצרים שיוצרו ממקורות טבעיים או בהשראת הטבע: טקסטורות, חומרים כמו משטחי עץ ואדני רכבת ממוחזרים; משטחי אבן ושיש, בטון, מפתחי ענק, בדים אקולוגים ואורגניים; גווני אדמה וירוקים למיניהם וצורות שלקוחות מעולמות הטבע".

תכנון ועיצוב דורית וינברן. עודד סמדר,
תכנון ועיצוב דורית וינברן/עודד סמדר
אדריכל רון שפיגל. אלעד גונן,
אדריכל רון שפיגל/אלעד גונן
אדריכל רון שפיגל. אלעד גונן,
אדריכל רון שפיגל/אלעד גונן

"ככלל, בשנים האחרונות הישראלים שואפים ליצור מפתחים גדולים ככל הניתן, כאלה שמכניסים את הגינה או הטבע הביתה, מכניסים את האור הטבעי, ומטשטשים בין החוץ לפנים, כך שהנכנסים לבית נהנים מחוויה עוצמתית. התוצאה שמתקבלת פתוחה, מוארת ואוורירית ובחלק מהמקרים אף מכפילה את מרחב המחיה", אומר שפיגל.

"יתכן שלעקרונות הקיימות והמחזור, לצד המצב המתוח שכולנו חווים, יש השפעות רבות לרצון העז שלנו להתחבר לטבע. לא בכדי גם PANTONE העולמית בחרה בפלומת האפרסק כצבע השנה ל2024, צבע שבהחלט צועד בד בבד עם מגמת הטבע, גווני האדמה למיניהם" מסבירה מעצבת הפנים נדיה רוייטבלט מסטודיו NR. "חיבור לטבע יוצר סביבה בריאה, חיבור שמאז ומתמיד היה נוכח והתכתב עם העיצוב והאדריכלות, אולם כעת הוא קורה ביתר שאת עם דגש רב למרפסת או לגינה שהופכים להיות חלק חשוב מהבית, ודגש רב להכנסת החוץ פנימה ולטשטוש ביניהם".

תכנון ועיצוב נדיה רוייטלבט, NR  סטודיו. הדמיה,
תכנון ועיצוב נדיה רוייטלבט, NR סטודיו/הדמיה
תכנון ועיצוב נדיה רוייטלבט, NR  סטודיו. הדמיה,
תכנון ועיצוב נדיה רוייטלבט, NR סטודיו/הדמיה
OKNIN ריהוט. מיקי סנדרוסי,
OKNIN ריהוט/מיקי סנדרוסי
OKNIN ריהוט. מיקי סנדרוסי,
OKNIN ריהוט/מיקי סנדרוסי

לסיכום מסביר ניר אוקנין מנכ"ל ובעלי OKNIN - עיצוב בהתאמה אישית: "הטבע הוא מקור השראה חשוב ודומיננטי בייצור ותכנון רהיטים, צורות אמורפיות, לצד שימוש בחומרים ובדים נושמים, עץ מחוספס ועוד".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully