וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 גוונים של תקווה: תערוכה חדשה בגלריית האמנים ברמת אביב

שלושה אמנים מציגים: ד"ר אורנה אוריין - ציור, אנה לויט - מדיה מעורבת וגיל דרוקמן - פיסול

תערוכה חדשה תוצג החל מה 31.1 עד ה 21.2, בגלריית האמנים בעופר רמת אביב, תחת השם: 50 גוונים של תקווה. התערוכה תציג 3 אמנים שונים: ד"ר אורנה אוריין - ציור, אנה לויט - מדיה מעורבת וגיל דרוקמן- פיסול, אשר יחשפו לראשונה אוסף מרשים של יצירות המעניקות נגיעות של אופטימיות בימים קשים אלו בייחס למצב במדינה ולכאב של האסון שפקד אותנו:

ד"ר אורנה אוריין: אדם /חיה/אדם

אורנה אוריין, אשה תוכי מתוך תערוכת אמנים בגלריית עופר רמת אביב. יחצ,
אורנה אוריין, אשה תוכי מתוך תערוכת אמנים בגלריית עופר רמת אביב/יחצ

ד"ר אורנה אוריין היא אמנית, חוקרת וסופרת החיה ויוצרת בקבוץ ברור-חיל, שבעוטף עזה. היא פועלת במרחב האמנות החזותית כאמנית ומציגה בארץ ובעולם תערוכות ציור בעיקר בהן מרבה לעסוק בדימויי בעלי חיים כאלגוריה למצב האנושי- מגדרי. בתערוכה מציגה אוריין ביצירותיה את הציור שביסודו מייצג תהליך מהאין ליש, מוציא לאור מחשבות, אמונות והתבוננויות, המיתרגמות לשפה חזותית.

הציורים המוצגים בתערוכה זו מביאים דימויים שיש בהם מן הפער היוצר תשוקה, חיוניות ומשמעות. בחלון ציורי התרנגולות משנת 2009 מתייחסת אוריין לפער בין הפנים והחוץ או בין הנראות למהות. מושג "הנראות" שהפך להיות כה מרכזי בשיח התרבותי-כלכלי שלנו כיסוד חיובי, כמטרה להשתדל אליו, הופך בסידרה הזו לנלעג. בפרופורציות גופה מזכירות - התרנגולות הדורות השמלות על צבעיהן המרהיבים, מרקמיהן - את צלמית האלה הגדולה "ונוס מווילינדורף", בעלת ראש קטן וגוף גדול. אולם התרנגולות שלנו אינן אלות פריון אלא סתמיות, שתקניות ואכלניות. גם בחלון מקדש הנמרות עוסקת אוריין בהבדל שבין ארכיטיפ הנמרה הקדום המייצג אלת פריון, שכוחה, פריונה ופראותה הוא מושא להערצה - לבין דמוי הנמרה המצוירת כמשותקת ודוממת, שמרכיביה הפראיים התנוונו. הנמרה בציורים נראית אנמית שהארכיטיפ גדול עליה שהחיבור לרוח הנשית -לכוח העמוק , הפנימי היוצר התפוגג.

בחלון הילדה הלבנה, בעלת הזיקה לבעלת הכנף הלבנה, אוריין מציגה את היופי, האצילות, והעדינות המשותפות בין הנשי ל"ציפורי" , שאינן מצליחות להתאחד ונשארות נפרדות וזרות זו לזו.הדימויים עוסקים כל אחד בדרכו במתח שבין ישות וריקון בפער, בין המסמן למסומנו ובהבדל בין המיתי ליומיומי -מתח שמנשים את מעשה -האמנות ובלעדיו היא לא יכולה להתקיים.

אנה לויט: ציפור רבת יופי

אנה לויט, התבוננות בתוך תערוכת אמנים בגלריית אמנים עופר רמת אביב. אנה לויט,
אנה לויט, התבוננות בתוך תערוכת אמנים בגלריית אמנים עופר רמת אביב/אנה לויט

אמנית אוטודידקטית עם תשוקה עמוקה לעולם האמנות והיצירה. בת 50, חיה ויוצרת ברמת גן. ללויט טכניקות שונות, המשלבות תשוקה מיוחדת לציורי שמן וטקסטורה, שהפכו לביטוי העיקרי שלה. היא נעה בחופשיות בין הפיגורטיבי למופשט ועבודותיה חוקרות קשרים אנושיים, מורשת וזהות תרבותית , זהות אנושית ותהליכים בטכע. דוגמא נפלאה לחקר זה היא הציור המרשים של נפרטיטי ששמה משמעותו: "האישה היפה הגיעה", ציור הבוחן את נושא הדרת המלכות, או ציור התוכי המתרכז בפענוח מושג היופי דרך תיאור נוצות הציפור, רבות הגוונים והצבע.

לויט מטיבה לצייר גם פורטרטים ודימויים מותאמים אישית במגוון סגנונות וכמו כן היא מנהלת סטודיו לאמנות בו היא מלמדת שיעורים פרטניים וקבוצות. היא השתתפה בתערוכות בינלאומיות ואף זכתה בתעודות ובציונים גבוהים מחברי וועדות השופטים בתערוכות אלו (באנגליה, איטליה, לוקסמבורג). בפברואר 2023 פורסמה אודותיה כתבה במגזין תריג.

גיל דרוקמן : החיים כפתגם

גיל דרוקמן, יין ישמח לבב אנוש תערוכה חדשה בגלריית עופר רמת אביב. יחצ,
גיל דרוקמן, יין ישמח לבב אנוש תערוכה חדשה בגלריית עופר רמת אביב/יחצ

גיל דרוקמן : החיים כפתגם - גיל דרוקמן עוסק בתרגום פתגמים וביטויי לשון לדימויים ויזואליים רבי הומור וצבע, המפוסלים בחומר. למעלה מ40 שנה הוא ממציא משחקים וצעצועים ועובד עם החברות הגדולות בעולם. הוא אוהב לשלב את עולם הרוח והמודעות עם כלים פרקטיים ודימויים פיסוליים. ב-30 השנים האחרונות הוא יוצר בקרמיקה. בתחילה יצר דברים יוצאי דופן בקדרות ואח"כ נשאב לפיסול. "אני אוהב לפסל לפי נושאים, ובשנים האחרונות הנושא הוא: פתגמים ואמרות. אני נהנה לחשוב איך לבטא את הפתגם בצורה ויזואלית מעניינת ואח"כ כמובן גם מבצע אותו. לצופה בפסלים זה אתגר לנסות ולזהות מהו הפתגם.

סדרות הפסלים שיצר בעבר עסקו בין השאר בתלות האדם בן ימינו במכשיר י הסמארטפון, בקשר בין אדם ובעלי החיים, בחפצים בתנועה ועוד.

  • התערוכה פתוחה לקהל הרחב החל מה 31.1 עד ה 21.2 בגלריית האמנים בעופר רמת אביב
  • אוצרת התערוכה: איילת אמוראי בירן
  • ארוע חגיגי בתערוכה יתקיים ביום שני, 5.2.24 בשעה 19:00.
  • מיקום : רחבת קניון רמת אביב,אינשטיין 40, מול בריכות הדגים, אחרי "ארקפה"
  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully