וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתגר המטבחים: כיצד תייצרו מטבח שיש בו הכול?

מעצבות פנים מוכשרות חושפות השראות ודוגמאות המוכיחות שתכנון מקצועי זה כל הסוד

עיצוב פנים נורית מור יוסף, מטבחי סמל. שירן כרמל,
עיצוב פנים נורית מור יוסף, מטבחי סמל/שירן כרמל

המטבח, המאסטרפיס של הבית, הכול קורה בו. מתחילים ומסיימים בו את היום, ועל הדרך מבשלים בו אינסוף חוויות וזיכרונות. מה קורה כאשר החלל מאתגר, קטן או צר וארוך? כאשר הלקוחות, פורשים בפניהן את צרכיהם, רצונותיהם, הרגליהם וחלומותיהם והן כמעצבות צריכות לדעת להכניס את כל זה בחלל אחד...?

ישבנו לשיחה ואספנו כמה דוגמאות שממחישות שהכל עניין של תכנון מקצועי, ידע וחשיבה יצירתית.

שטחי אחסון מרובים בשילוב אי וארונות נסתרים עם מעבר לחניה - עיצוב מוקפד של מעצבת הפנים נורית מור יוסף

משטחי עבודה הם מצרך יקר בכל הנוגע למטבחים המהווים לב ליבו של הבית. בבתים רבים אין יכולת על פניו ליצור גם וגם אבל הכל עניין של תכנון מוקפד ובחינת האפשרויות", מסבירה מעצבת הפנים נורית מור יוסף ומוסיפה: "ניתן למצוא פתרונות יצירתיים ומבניים ולקבל מענה לכלל הצרכים. במטבח בבית בהרצליה נקודת המוצא היתה מאתגרת, הלקוחות ביקשו המון מקומות אחסון ויחד עם זאת אי גדול עם כיריים ומקומות ישיבה וגם... מעבר לחנייה, כל זאת במטבח שהמבנה שלו צר וארוך. מכאן, החלטתי מבחינה תכנונית, לייצר ארונות גבוהים, שמאכלסים את הבילט אין: מקרר, אחסון ואף באמצע - זוג דלתות מוסוות המאפשרות מעבר לחנייה של בעלי הבית, לצידם אי גדול במיוחד, המשמש כמשטח עבודה ובו: כיריים ו 4 מקומות ישיבה נוחים לסועדים. היות והאי רחב ומאורך, יכולתי משני צדדיו ליצור אחסון, מצד אחד מגירות, ומצידו השני אחסון דלתות ציר וכך הצלחתי ליישם את כל צרכיי הלקוחות."

מעבר לחניה דרך ארונות המטבח. עיצוב פנים נורית מור יוסף. שירן כרמל,
מעבר לחניה דרך ארונות המטבח. עיצוב פנים נורית מור יוסף/שירן כרמל
עיצוב פנים נורית מור יוסף, גיא גולד מטבח בעיצוב אישי. 3. שירן כרמל,
עיצוב פנים נורית מור יוסף, גיא גולד מטבח בעיצוב אישי. 3/שירן כרמל

מעצבת הפנים נורית מור יוסף: מטבח חלומי עם טוויסט צבעוני

רוב האנשים נמנעים מלשלב צבעים דומיננטיים בנגרות המטבח. מעצבת הפנים נורית מור יוסף טוענת ובצדק שהכול עניין של מינונים. "אפשר ואפילו כדאי להעז לשלב צבע דומיננטי במטבח. השילוב יכול להיות, ביחידת נגרות נפרדת, כפי שאנחנו רואים במטבח בבית הכפרי ברעננה בו בחירת הצבע השתלבה היטב עם אופי החלל, קורות העץ הגבוהות והנוף הירוק בחוץ. במטבח זה בחרתי לשלב צבע כחול עמוק במטבח בעל גוון אפור בהיר שהוא על- זמני. הגוון הכחול בא לידי ביטוי ביחידת נגרות נפרדת, הניתנת להזזה, וגם באי, כך שאם בעתיד יוחלט להחליף את הגוון, יהיה מאוד קל ליישם את השינוי.

הרצליה, אחרי  שיפוץ  - עיצוב פנים אילונה עשור-. שירן כרמל,
הרצליה, אחרי שיפוץ - עיצוב פנים אילונה עשור-/שירן כרמל

מעצבת הפנים אילונה עשור - מהפך במטבח. תכנון מקצועי ומוקפד זה הסוד

מעצבת הפנים אילונה עשור מציגה מהפך בחלל מטבח שעיצבה בקוטג' שעבר שיפוץ מסיבי בהרצליה. נקודת הפתיחה היתה מטבח סגור בצורת ח' שהיה תחום בקירות אותו היא הפכה למטבח פתוח, יפיפייה, פרקטי ומלא סטייל. "במסגרת השיפוץ, שיניתי את מיקום דלת הכניסה של הבית, למיקום בו היה המטבח בעבר, בד בבד עם תכנון מחדש ומיקום שונה של המטבח. שינוי מיקום המטבח, פתח בפניי אופציות תכנוניות רבות לשינוי המבנה שלו.

במסגרת השיפוץ, נפתח החלל המרכזי ואוחד לחלל גדול של סלון ומטבח ,בתוך כך, היה לי חשוב לייצר מטבח גדול ודומיננטי שיהיה חלק מחוויית האירוח בבית. ועל כן תכננתי מטבח חדש בצורה של 2 מקבילים כאשר קיר הגבוהים משמש לאחסון רב, וכולל מקרר אינטגרלי, כיור ומשטח עבודה ובמקביל, אי רחב ידיים עליו מיקמתי משטח עבודה נוסף, כיריים, ו- 6 מקומות ישיבה באופן שפתוח לסלון ומייצר חיבור וזרימה.בעלי הבית מאוד אוהבים לארח, בעל הבית עוסק באפיה, ולכן היה לי חשוב לייצר משטח עבודה גדול ומרווח על האי ככל האפשר. גם את הכיריים מיקמתי על האי כחלק מהרצון לחוויית אירוח של בעלי הבית בזמן הבישול, ולא בישול עם הגב לחלל ולאורחים.

בין שני החלקים המקבילים של המטבח, מיקמתי ויטרינה ליציאה לחצר, שמובילה לאזור מטבח חוץ, קרוב ונגיש למטבח של הבית, וכמובן מכניסה המון אור הביתה.מבנה המטבח הקודם עם הקירות הסגורים, טמן בחובו עמוד תומך, על מנת לאפשר פתיחה מקסימלית של החלל, פניתי לקונסטרוקטור בכדי להסיר את העמוד ולהחליפו בקורת תמך, כדי לפתוח את החלל. התכנית החלופית שתכנן הקונסטרוקטור בהתאם לבקשתי, יצרה חלל גדול ופתוח, ללא עמודים תומכים שמפריעים לזרימה בחלל. מה שמאפיין את צורת החשיבה שלי בתכנון הוא, "ננסה, מקסימום נצליח". יש אנשים שמעדיפים להישאר בקיים והמוכר, אבל לפעמים שינוי בחלל יוצר שינוי מהפכני לא רק בנראות, אלא בהתנהלות היומיומית ובחווייה שניתן להפיק מהחלל שמתוכנן נכון .

תכנון ועיצוב פנים: אילונה עשור. תאורה: כלי אור. גוף תאורה מעל אי: חן זלקינד. מטבחים: אביבי מטבחים.

לפני- שיפוץ קוטג׳ בהרצליה - עיצוב אילונה עשור. אילונה עשור,
לפני- שיפוץ קוטג׳ בהרצליה - עיצוב אילונה עשור/אילונה עשור
אחרי  שיפוץ - עיצוב פנים אילונה עשור. שירן כרמל,
אחרי שיפוץ - עיצוב פנים אילונה עשור/שירן כרמל
תכנון ועיצוב פנים רינת קינן. מאור מויאל,
תכנון ועיצוב פנים רינת קינן/מאור מויאל

מעצבת הפנים רינת קינן: פרקטי ויפה, טיפים לתכנון ועיצוב מטבח

מעצבת הפנים רינת קינן מסכמת מספר עצות מאוד פרקטיות שחשוב לדעת ולזכור. "תכנון המטבח נעשה לפי צרכי הלקוח וכולל מקרר אינטגרלי, מגירת גלריה לפח האשפה, אי גדול ונוח לעבודה מהבית (כולל שקעי שירות באי להטעין את המחשב), טלוויזיה במטבח ורמקולים. בבואכם לתכנן מטבח חשוב לחשוב על מגוון הפונקציות על אופי ההתנהלות שלכם במטבח, כמות הדיירים, האם יש צורך באי, מקומות ישיבה, האם אפשר לוותר על אי בהנחה שיש פינת אוכל. חשוב לעשות רשימה מסודרת ולהתייחס לכל פריט. החל מהמקרר והמדיח ועד לכיור ומכונת הקפה.

תכנון ועיצוב פנים רינת קינן. מאור מויאל,
תכנון ועיצוב פנים רינת קינן/מאור מויאל
תכנון ועיצוב פנים רינת קינן. מאור מויאל,
תכנון ועיצוב פנים רינת קינן/מאור מויאל
  • 1.חשיבה פרקטית - כיריים אינדוקציה: אם אתם לא רוצים להשתעבד לניקיון, עברו לכיריים אינדוקציה. מעבר זה ישדרג לכם את החיים בצורה משמעותית בהיבט של תחזוקה המטבח, מעבירים מטלית לחה אחרי כל שימוש והכל מצוחצח. ונראה נקי.
  • 2. חובה בכל מטבח: ברז מים חמים קרים תת כיורי וטוחן אשפה.
  • מוצרים אלו חוסכים את שקיות הזבל שצריך לזרוק, משאירים לכם מרווח גדול לשטח עבודה בזכות זה שהורדתם את הבר מים ממשטח השיש.
  • 3. מגירת תבלינים בצמוד לכיריים. נגיש ונוח, מונע לכלוך בשאר אזור המטבח.
  • 4. גודל כיור: 70 ס"מ, גודל מצויין ופרקטי מאוד. אל תתפשרו על 60 ס"מ - שזה הגודל הסטנדרטי ואל תתפתו לכיור בגודל של 80 ס"מ שזה גדול מידי ולרוב מיותר. כל ס"מ באזור השיש הוא קריטי ליצירת משטח עבודה נוח.
  • 5. כדי להכניס "חיים" למטבח - הוסיפו צמחייה, בעדיפות לסוקולנטים שאינם מצריכים תחזוקה יומיומית או השקיה מרובה, עמידים לאורך זמן ומכניסים המון ירוק וטבע לחלל.
  • 6. פח אשפה - תכננו מראש את מיקום פח האשפה, בין אם בתוך הארון כמגירת גלריה עמוקה - על מנת למנוע טפטופי נוזלים או חיצוני לצד האי ואז חשוב לבחור פח מעוצב עמיד ויפה. הרבה אנשים לא חושבים על זה ובסוף פח האשפה מסתובב לו בחלל המטבח ופוגע באסתטיקה ובנוחות."
  • עוד באותו נושא:
  • מטבח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully