וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממרתף אפלולי לחלל שיקי ומזמין - הסטודיו לפילאטיס עושה מתיחות

רועי יחזקאל

23.1.2024 / 0:19

שיפוץ חלל עסקי הוא פעמים רבות פרויקט שונה בתכלית משיפוץ חלל פרטי. כאשר הרגש מפנה את המקום לשיקולים של עלות מול תועלת והמטרות של השיפוץ נמדדות בכלים של רווח והפסד. כך נולד השיפוץ של הסטודיו לפילאטיס, ממנו כולן יצאו ברווח

עיצוב נעמה מירון. אלעד גונן,
עיצוב נעמה מירון/אלעד גונן
  • אדריכלות ועיצוב: נעמה מירון
  • צלם: אלעד גונן

"הופתעתי כשהיא התקשרה בפעם השנייה" מספרת לנו נעמה מירון יוסף, אדריכלית ומעצבת פנים שניצחה על שיפוץ הסטודיו לפילאטיס בקדימה. למרות אווירה מאד חיובית בפגישה הראשונה, הפרויקט נפסל משיקולי תקציב "מה שלא ידעתי" מספרת נעמה "הוא שבעלת המקום פשוט התחילה לחסוך עד שהיה לה תקציב שאיתו אפשר לעבוד, ורק אז היא פנתה אליי שוב".

לפעמים לפרויקטים לוקח זמן להבשיל.

שיפוץ חלל עסקי - עלות מול תועלת

"בשיפוץ חלל עסקי כל מערכת השיקולים משתנה יחסית לחלל ביתי. בשני המקרים יש תקציב לעמוד בו, אך בעוד בחלל ביתי הרגש נותן את הטון, בשיפוץ חלל עסקי השיקולים חייבים להיות הרבה יותר רציונאליים - מה ייתן יותר ערך, על מה אפשר לוותר, איזו השקעה יותר משתלמת. במקרה של הסטודיו בקדימה, ידעתי שאני חייבת לעמוד בתקציב ולתת מקסימום ערך, וזו הייתה משימה שדרשה לא מעט גמישות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עיצוב נעמה מירון. אלעד גונן,
עיצוב נעמה מירון/אלעד גונן

מקומת מרתף אפרורית לחלל נעים ומזמין

נתוני הפתיחה של הסטודיו לא היו מצוינים - קומת מרתף, תקרה נמוכה, חלל צר וארוך, מקום מוגבל, ובלי פתרון ראוי לאוורור ומיזוג, בעיה בכל חלל, בעיה חמורה כשהחלל אמור לשמש לפעילות גופנית.
"שינינו הכל. מהרצפה עד התקרה. זה התחיל בהחלטה עסקית של הוספת מיטה והחלפת הרצפה לרצפה דמוית פרקט שתתן את החמימות והטאצ' הביתי, הנעים, המזמין. "את המראות התעקשתי להחליף" נזכרת נעמה בחיוך "המראות הישנות היו רחבות, ואני התעקשתי להחליף אותן במראות צרות למרות העלות הגבוהה יחסית, הייתה לכך סיבה טובה - אלמנטים צרים וארוכים גרמו לתקרה להרגיש גבוהה יותר, ובקומת המרתף - זה קריטי. סיימנו את הטאצ' של החלל המרכזי עם צבעים בהירים והרבה אור"

עיצוב נעמה מירון. אלעד גונן,
עיצוב נעמה מירון/אלעד גונן

אקססוריז שעושים סדר

בכל העיצוב של החלל הקדישה נעמה מחשבה רבה ל"חוויית המשתמש" של המתאמנות, והיא עשתה זאת באומנות דווקא בזכות האקססוריז, הריהוט המשלים והחשיבה על הפרטים הקטנים, החל מהארונית בכניסה המשמשת להנחת תיקים ונעליים בסדר מופתי, דרך מדף קטן שנוסף על המיטות להנחת הטלפונים שבעבר התרוצצו בחופשיות על רצפת הסטודיו, וכלה במתקן אחסון הציוד.

"מדהים כמה שינוי המתקן הזה עשה", היא מספרת, "זה רהיט שעיצבתי והזמנתי בהזמנה מיוחדת בשביל הסטודיו, הוא מנצל את כל גובה החדר, ומחולק למדפים וחללי אחסון בדיוק לפי הציוד של הסטודיו, כך שלכל פרט יש מקום ייעודי. מתקבל מראה מסודר ומאורגן שגם תורם רבות לאווירה וגם מאפשר גישה נוחה ויעילה לכל אחד מהפרטים".

עיצוב נעמה מירון. אלעד גונן,
עיצוב נעמה מירון/אלעד גונן

יש גם פשרות

"כמו שאמרתי, העמידה בתקציב דורשת גם גמישות ולא את כל החלומות הגשמנו, למשל, הסתפקנו בדמוי פרקט במקום פרקט טבעי, בפינת הישיבה בכניסה ויתרנו על פינת ישיבה מותאמת בנגרות אישית. אך אלה היו ויתורים קלים. אין ספק שכל הצרכים המרכזיים בשיפוץ נענו".

עיצוב נעמה מירון. אלעד גונן,
עיצוב נעמה מירון/אלעד גונן

התוצאות מתאמנות בעד עצמן

עם ההצלחה אי אפשר להתווכח, מאז השיפוץ, המתאמנות פוקדות את הסטודיו בעקביות רבה יותר, מתאמנות חדשות מגיעות מהמלצות כל הזמן ואין ספק שהתועלת העסקית שהשיפוץ הביא מצדיקה את ההשקעה הכספית.

בין המתאמנות שחזרו לפקוד את הסטודיו יש אחת עם קשר מיוחד למקום: "האמת, שאני כמעט מרגישה שעשיתי את זה גם בשביל עצמי" מספרת נעמה במבוכה "סוף סוף יש לי מקום שאני נהנית להתאמן בו..."

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully