וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממלכה הגדולה: הסוויטות של המתבגרים גדלות בעצמן

"לעומת העבר, כיום הם אינם נאחזים בילדות. הם רואים בחדר שלהם מיני-דירה שבה ירצו לבלות בנוחות וברוגע וללא הפרעות". המעצב ניצן הורוביץ מסביר כיצד הפכו חדרי הנערים והנערות למיני-דירות

עיצוב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
עיצוב ניצן הורוביץ/עודד סמדר

גיל ההתבגרות בעייתי. המתבגרים מסתגרים בחדרים, האינסטגרם הוא כלי התקשורת שלהם ומבצרם הפרטי חשוב גם חשוב. למתבגרים זווית ראייה שונה לגבי חדרם מאשר למבוגרים. עבורם זהו מקום בו הם אינם מתביישים לצקת לעצמם את ה"אני" החדש ולהתפתח בחממה משלהם.

מעצב הפנים ניצן הורוביץ מסביר: "הם בעלי מודעות עיצובית ומעודכנים בכל הטרנדים, מחפשים את התחכום יחד עם עצמאותם המתגבשת, אך לעומת העבר, כיום הם אינם נאחזים בילדות. הם רואים בחדר שלהם מיני-דירה שבה ירצו לבלות בנוחות וברוגע וללא הפרעות, יהיה גודלו אשר יהיה. ונסו להכניס לתוך קובייה מכלול צרכים כמו הכנת שיעורים, אירוח חברים, שינה ורביצה - כשכל זאת נראה גם טוב, לא עמוס מדי, אנרגטי במידה וכמובן, משקף את אישיותם. זו הסיבה שבתכנון חדר למתבגר צריך לעזור להם לעשות סדר בין האהבות וההעדפות שלהם, לשמור על פרטיותם ולאפשר להם גם מרחב בחלל אחד מעוצב והרמוני".

עיצוב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
עיצוב ניצן הורוביץ/עודד סמדר
עיצוב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
עיצוב ניצן הורוביץ/עודד סמדר

"בני הנוער כיום מושפעים מאוד ממה שקורה סביבם, גם כשזה קשור לעיצוב החדר הפרטי שלהם. ההתייחסות לחדריהם נעשית בכובד ראש ומחשבה רבה, על מנת שזה יתאים במדויק לאופיים ולצרכיהם", אומר הורוביץ.

לדבריו, "חדר זה הפך לאורך השנים להיות דומה יותר ויותר לחדרי השינה של המבוגרים, ובעיצובו הוא מתרחק מחדרי הילדים. פחות ילדותי, הרבה יותר בוגר, עם מחשבה מעמיקה, פתרונות אחסון חכמים, נגרות CUSTOM MADE , ריהוט שתוכנן אישית, צבעוניות של "גדולים", לצד ריהוט ואקססוריס בהתאם".

עיצוב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
עיצוב ניצן הורוביץ/עודד סמדר
ניצן הורוביץ. רויטל מיקלס,
ניצן הורוביץ/רויטל מיקלס

החשיבה היא פרקטית ועיצובית גם יחד. מצד אחד חלל שיתאים לאופי, ללוחות הזמנים, לתחביבים, ומצד שני מקום שיתאים למנוחה, ויחד עם זאת לעבודה ולימודים, לביקורם של חברים וכמובן מידה מכובדת של פרטיות.

"זה לא חדר שנשנה אחת לכמה שנים, זה חדר שישמש את המתבגר כמה שנים טובות, עם שינויים והתאמות מינוריות. מה שחשוב זה ליצור חלל מסוגנן ונעים. חשוב לייצר עבורם סביבת מגורים חווייתית ומולטי-פונקציונלית שתתאים למספר רחב של תרחישים: פינת לימודים אפקטיבית להכנת שיעורים עם חברים, פינת ישיבה כיפית, אזור מולטימדיה והתרחישים עוד רבים. הכי חשוב ליצור חדר פרסונלי שיתאים להם כשהם לבד וכשהם בחברותא. להבדיל מחדרי ההורים, כן חשוב שהשפה העיצובית תהיה בשפת המתבגר, לא תהיה משעממת או רגועה מדי, ויחד עם זאת מעטפת נייטראלית ורכה".

לסיכום אומר הורוביץ: "במידה והשטח מאפשר, ניתן לתכנן את החלל כך שתהיה ממש פינת אירוח, פינת עבודה קטנה, ואפילו שירותים וחדר רחצה, ממש כמו הסוויטה של ההורים".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully