וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצמיחים חיים: חברי 'כרם שלום' חוזרים לקיבוץ לפרויקט נטיעות מרגש

חברי קיבוץ 'כרם שלום', בשיתוף קק"ל וקבוצת התקשורת פרטנר, יחזרו מחר (שלישי), לקיבוץ שהם כל כך מתגעגעים לפרויקט נטיעות מיוחד ומרגש, לקראת חג ט"ו בשבט. הגינה תישתל במקום בו נפלו חברי כיתת הכוננות

כרם שלום, שלושה ימים אחרי הפסקת האש. יניר יגנה
חוזרים הביתה לכרם שלום/יניר יגנה

חברי קיבוץ 'כרם שלום', בשיתוף קק"ל וקבוצת התקשורת פרטנר, יחזרו מחר (שלישי), לקיבוץ שהם כל כך מתגעגעים לפרויקט נטיעות מיוחד ומרגש, לקראת חג ט"ו בשבט.

לקיבוץ מסורת של "נטיעה על כל נפילה", כשלאחר כל סבב לחימה, תושבי הקיבוץ מתכנסים יחדיו ובכל מקום בו נפער בור - נוטעים עץ. במקום בו ניסו לגדוע חיים - יוצרים חיים. כשברקע התותחים עדיין רועמים וכשהם רחוקים מביתם, חברי הקיבוץ החליטו להמשיך את המסורת ולהקים את 'גינת הגיבורים'.

בשבת השחורה, כיתת הכוננות של הקיבוץ, בהובלתו של הרבש"ץ אליה שימול, הצילה את חברי הקיבוץ תוך לחימה עיקשת מול עשרות מחבל חמאס. שני חברי כיתת הכוננות נרצחו ושניים מחברי הקיבוץ נפצעו קשה ועוברים שיקום בימים אלו. לאחר 40 שעות של שהיה בממ"ד וחרדה קיצונית, נעקרו חברי הקיבוץ מביתם האהוב לבית מלון באילת. בשבועות האחרונים השלים הקיבוץ את המעבר לדיור זמני בישוב אשלים.

גינת הגיבורים תמוקם במקום בו נפלו חברי כיתת הכוננות, תישתל על ידי חברי כיתת הכוננות שניצלו ותספר את סיפור הלחימה של ה-7 באוקטובר. לאירוע יגיעו עובדים מתנדבים מקבוצת התקשורת פרטנר, המאמצת את קיבוץ כרם שלום יחד עם חברת הגנת הסייבר הישראלית Radiflow המסייעות לקיבוץ בחודשים האחרונים בשיקומו ותקומתו, עד לחזרה המיוחלת של התושבים הביתה.

כרם שלום הוא קיבוץ צעיר ומתחדש שהוקם מחדש בשנת 2001, וממוקם בקצה הדרומי-מערבי של המועצה האזורית אשכול, באזור כפרי וחקלאי. בקיבוץ חיה קהילה מעורבת של חילונים ודתיים, אשר חיים יחד את כל קשת הדעות הפוליטיות בסובלנות והבנה. כרם שלום מונה כ-47 משפחות של חברי קיבוץ, עם כ-100 ילדים. מקורות הפרנסה העיקריים של המשק מתבססים על חקלאות (גידולי שדה, לולים וסולארי) ועבודת החברים ברחבי המועצה ואזור הדרום.

  • עוד באותו נושא:
  • נטיעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully