וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדים קטנים לביטחון: כך תעניקו לילדים תחושת מוגנות בבית

אנו בתקופה של סטרס וחוסר ודאות, שמשפיעה על איכות החיים של ילדינו. בבית אפשר לשנות את המצב

‏‏שטיח דגם BILBAO שטיחי כרמל, מחיר מחירון 1,170 שקל, מחיר לאחר הנחה 702 שקל. יחצ,
‏‏שטיח דגם BILBAO שטיחי כרמל, מחיר מחירון 1,170 שקל, מחיר לאחר הנחה 702 שקל/יחצ

תקופה המלחמה היא תקופה מאתגרת לכולם, אך ילדים מתקשים יותר מכולם ובוודאי כשהאזעקות מופעלות, אין מסגרות לימוד, חוגים או תחושת ביטחון להסתובב בחוץ ולהוציא אנרגיות. בנוסף, המצב הבטחוני וחוסר הוודאות הכלכלית משפיעים מאוד על ההורים והילדים מגיבים בהתאם.

על כן מונחת עלינו ההורים, אחריות כפולה ומכופלת בדאגה לביטחונם של הילדים זה הפיזי וזה הרגשי, ועלינו להשתדל להגיב ברגישות ובתבונה לילדים, ולהעניק להם את השקט ואת הביטחון להם הם זקוקים כל כך בימים אלה.

איך עושים זאת?

ד"ר אילן וולקוב פסיכיאטר מומחה ומנהל רפואי של מרכז MindMe מסביר על חשיבות תחושת הגנה וביטחון לפעוטות ולילדים במרחב הביתי. לדבריו, הדרך הראשונה ומיידית ביותר היא זו שאנחנו לוקחים כמעט כמובן מאליו - חום ואהבה. אלה אינם רק פונקציונאליים, הם תורמים להתפתחות רגשית טובה יותר, מפחיתים מתחים ועוזרים בהרגעה של הילדים.

סדין חימום חשמלי יחיד - כביס במכונת כביסה, מקס סטוק. מחיר- 99 שקלים. גולדליין,
סדין חימום חשמלי יחיד - כביס במכונת כביסה, מקס סטוק. מחיר- 99 שקלים/גולדליין

"מחקרים רבים מראים כי לפני הכל ילד צריך להרגיש אהבה וביטחון, עוד לפני מילוי צרכיו הפיזיים הבסיסיים" מסביר ד"ר וולקוב. "אחד המחקרים הבולטים שתומכים בטענה זו הוא מחקר הקופים המפורסם - "אם המגבת ואם התיל", שנעשה עוד בשנת 1965 על ידי חוקר בשם הארי הארלו, שהוכיח כי גילויי חיבה פיזיים חשובים יותר מהצרכים החומריים. למעשה הארלו הוכיח כי אומנם ילד זקוק לאוכל ושתייה, אם כי זקוק אף יותר לאהבה חמה ועוטפת שתגרום לו להרגיש מוגן ובטוח".

שמיכה לתינוק כדור פורח TAKE ME HOME, להשיג בסופר פארם. 119.9 שקל. יחצ,
שמיכה לתינוק כדור פורח TAKE ME HOME, להשיג בסופר פארם. 119.9 שקל/יחצ

הפסיכיאטר ד"ר וולקוב טוען כי מהניסוי של המאה הקודמת ניתן להשליך לעיצוב של היום: "אנחנו למדים ששימוש בפריטים נעימים ועגולים, כדוגמת, שמיכות נעימות, ארנבי צעצוע רכים למגע ופריטים מלטפים מייצרים תחושה של רוך ונחמה". דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא שילוב הצבעים של אותם פריטים. כדאי לשלב גוונים חמים או לחילופין גווני רגועים דוגמת פסטל ליצירת אווירה מרגיעה ונעימה לילדים הנמצאים בחדר.

שטיח דרים אפור קלאס שטיחי כרמל, מחיר לאחר  הנחה 446 שקל, מחיר מחירון 638  שקל. מנחם עוז,
שטיח דרים אפור קלאס שטיחי כרמל, מחיר לאחר הנחה 446 שקל, מחיר מחירון 638 שקל/מנחם עוז

שילוב שטיחים נעימים למגע בגוונים רגועים הם פתרון אידאלי לתקופה הנוכחית וזו בשל העובדה שילדים חווים תחושות של סטרס וחוסר וודאות, שילוב של שטיחים רכים יעניקו תחושת שקט, רוגע ורוך ומשתלבים היטב בכל חדר וחדר בבית.

נחשוש של TAKE ME HOME לעגלה כדור פורח, להשיג בסופר פארם, מחיר לצרכן 79.9 שקל. יחצ,
נחשוש של TAKE ME HOME לעגלה כדור פורח, להשיג בסופר פארם, מחיר לצרכן 79.9 שקל/יחצ

אופציה נוספת היא שילוב של שטיחים בחדר הילדים שיתאימו לכל סגנון ובצבעים רכים אשר שמשרים אווירה של רוגע. כדאי לשלב שטיחים בעלי מרקם רך, קטיפתי ונעים למגע, בעלי גב מונע החלקה אשר מבטיח שהשטיח יישאר יציב על הרצפה וישמור על ילדכם.

פסיכיאטר ד"ר אילן וולקוב. המרכז הרפואי MINDME,
פסיכיאטר ד"ר אילן וולקוב/המרכז הרפואי MINDME

פריטים נוספים שרצוי לשלב בחדר הילדים הם פריטים נעימים למגע בגוונים חמימים המעניקים לילד רוך כדוגמת הנחשוש או מזרן מחמם המעניקים חום ומגע.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully