וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם חזרו מרילוקיישן לדירת גן בהרצליה. ואז הגיע המהפך

בתום רילוקיישן ארוך בארצות הברית החליטו זוג הורים, להם 3 ילדים קטנים, לרכוש דירה באחת השכונות הירוקות של הרצליה, בסמוך להורים. אולגה גרינברג, בוגרת בית הספר ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין, מספרת איך התחולל השינוי

עיצוב אולגה גרינברג. יהודית הופמן מג'ר,
עיצוב אולגה גרינברג/יהודית הופמן מג'ר
  • הנכס: דירת גן בהרצליה
  • השטח: כ-220 מ"ר עיקרי- קומת כניסה כ-140 מ"ר וקומת מרתף בשטח של כ-80 מ"ר נוספים.
  • עבור: זוג לו 3 ילדים
  • תכנון ועיצוב: אולגה גרינברג, בוגרת ביה"ס ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין
  • צילום: יהודית הופמן מג'ר

אחרי שנים במהלכן גרו בארה"ב, החלו לתכנן בני הזוג - הוא מנהל בכיר בחברה אמריקאית והיא אופטומטריסטית להם 3 ילדים- לתכנן את חזרתם ארצה. הם רכשו דירת גן בהרצליה הממוקמת בסמוך לבתי הוריהם, שעל תכנונה המחודש אמונה מעצבת הפנים אולגה גרינברג.

עיצוב אולגה גרינברג. יהודית הופמן מג'ר,
עיצוב אולגה גרינברג/יהודית הופמן מג'ר

"דירת הגן שרכשו ממוקמת בבניין בן 4 קומות שנבנה לפני כעשור ומשתרעת על פני 2 מפלסים: קומת כניסה ממנה ירידה לקומת מרתף שמוקפת חצרות אנגליות דרכן חודרים פנימה שפע של אור ואוויר טבעיים. בנוסף, מקיפה אותה גינה בשטח של כ-100 מ"ר נוספים", מסבירה גרינברג.

"הבעלים הקודמים לא ביצעו שינויים בבסיס שסיפק הקבלן לפני כעשור כך שבפועל הדירה נראתה קטנה, חשוכה ולא מזמינה. ברמה העיצובית, בקשתם של הזוג היתה לשלב בעיצוב בחדש מספר תמונות שציירה ציפורה רונן- סבתו המנוחה של אבי המשפחה. כשגיליתי עד כמה עשיר ומרשים האוסף שהותירה אחריה החלטתי לשלב רבות מהן ברחבי הבית החדש - זוהי זכות גדולה עבורי כאומנית להנציח את הזיכרון המשפחתי".

עיצוב אולגה גרינברג. יהודית הופמן מג'ר,
עיצוב אולגה גרינברג/יהודית הופמן מג'ר
חדר עבודה עם ציור ססגוני של הסבתא. צילום יהודית הופמן מג'ר. יהודית הופמן מג'ר,
חדר עבודה עם ציור ססגוני של הסבתא. צילום יהודית הופמן מג'ר/יהודית הופמן מג'ר

"במקביל, השתדלנו לשלב ככל הניתן רהיטים שתרמו ההורים. מטרת העל היתה ליצור דירה נוחה שכיף לגדל בה ילדים, שתיראה מוארת ,מרווחת ונעימה. בקומת המרתף התבקשתי לתכנן עבור החמישה חדר כושר ,פינת קולנוע ביתית ומשחקי מחשב ובנוסף, חדר מודולרי שישמש כחדר אורחים ועבודה.

"בכניסה לבית תכננתי מבואה אותה הגדרתי בעזרת רהיט תלת-כיווני המשמש לאחסון גרדרובה, כולל מראת גוף ענקית, ומשתלב בהנמכת התקרה. על אף שהתקרה הינה אילוץ טכני, היא סייעה לי לשקע בה פרופילי לד בקומפוזיציה ייחודית שמלווה את אלה הפוסעים מהכניסה לתוך החלל הציבורי. בתוך כך, כדי לשפר את מיזוג האוויר באזור הסלון שיניתי את מיקום הגרילים של המזגן, ביטלתי הנמכות גבס כבדות ולא נחוצות ושילבתי תאורה שקועה בחלל".

עיצוב אולגה גרינברג. יהודית הופמן מג'ר,
עיצוב אולגה גרינברג/יהודית הופמן מג'ר

"המטבח תוכנן בקפידה ומכיל משטחי עבודה נוחים, נישות למכשירי בישול, עמדה להכנת שייקים ושולחן אוכל רחב ידיים. היותו דו-כיווני אפשר לי ליצור ארונות הפונים לאזור המסדרון שממוקם מעברו השני, שם ממוקמים ארון התקשורת הדירתי, שואב האבק ועוד.

"בסלון ובפינת האוכל שילבתי פריטים רבים שקיבלו בני הזוג מהוריהם, זאת על מנת להפחית בעלויות כדוגמת ספת העור, שולחן סלון שבוצע custom made על ידי נגרים, מנורת הברזל מעל שולחן אוכל וכן כסאות האוכל. זאת אחת הסיבות בגינן בחרתי בסגנון האקלקטי ושילבתי לצד הפריטים הישנים אלמנטים מודרניים עם קריצה לעבר (מנורת ברזל עם קריסטלים מעל שולחן אוכל), כפריים (חזיתות מטבח עם מסגרת וידיות ברזל ) ותעשייתיים (שולחן נגרים ישן). מה שמחבר בין הפריטים השונים היא הצבעוניות על טהרת הירוק המעונן עם שילובים של בורדו-סגלגל ותוספות של עץ וברזל שחור, בעוד המעטפת ברובה בהירה".

מרתף הבית שהוסב. יהודית הופמן מג'ר,
מרתף הבית שהוסב/יהודית הופמן מג'ר

"בקומת מרתף אוחדו שני חדרים לחלל ענק אחד בכדי לנצל את המרחב בצורה אופטימלית וליצור מקום לפינת קולנוע מפנקת, שולחן פינג פונג ומתקני כושר רבים. בטלוויזיה ניתן לצפות לא רק כשיושבים על הספה אלא גם במהלך אימון.

"הסגנון במפלס זה הוא תעשייתי-מודרני- הרבתי להשתמש בעור, עץ וברזל שחור ועם אלמנטים טבעיים- אתניים. בקיר הכוח תכננתי מזנון ממתכת שחורה אותו הדגשתי ע"י טפט שחור בקיר הניצב ש"מתקפל" לקיר של הטלוויזיה, ממרכז את הטלוויזיה מול הספה ומהווה קונטרסט לאגרטלים הבהירים. מתוך תמונותיה הרבות של סבתא בחרתי לשלב בו ציורים גדולים וססגוניים, מהבולטים שבהן הן 2 תמונות ענקיות בדמותם של נגנים ורקדנים מקסיקניים שצוירו בטכניקה משולבת של עיפרון וצבעי מים ומייצרות אווירה של שמחה וכיף.

"בחצרות האנגליות שבחוץ השתמשתי באריחים אתניים-מודרניים בגווני שחור ולבן שמשתלבים היטב עם הטיח חוץ בגוון טבעי. בחרתי ב"פנסי רחוב" שחורים קיריים, צמחיה ומתקני חצר. כך קיבלנו שתי מרפסות נוספות מדליקות".

עיצוב אולגה גרינברג. יהודית הופמן מג'ר,
עיצוב אולגה גרינברג/יהודית הופמן מג'ר

"במקור, מאסטר השינה של ההורים היה מלבני וכלל חדר רחצה צפוף. כדי לנצל את המרחב הקיים בצורה יעילה הצמדתי את המיטה לפינה בין 2 קירות המתחברות בזווית כהה, אותה טשטשתי באמצעות קומפוזיציה סימטרית של מנורות פליז שנובעות מהתקרה, ותמונה גדולה מעל המיטה. כך, החדר מרגיש מרווח יותר, למרות שהקטנתי אותו לטובת הגדלת חדר הרחצה.

"החלל עוצב בהשראת אחת התמונות של סבתא - רקדנית בטן עליזה בגוון מג'נטה בשילוב פרטי נחושת ובתוספת קווים מודרניים בדמותה של מתכת שחורה. בחדר גם תלויה הכתובה של בני הזוג, על גבי הציור של הסבתא היקרה. יצרתי עבורם גם ארון מרווח ומקום נוח להניח בגדים לצד המיטה על גבי כיסא ברזל. שילבתי גם שולחן מחשב קטן כשכל הנגרות בוצעה בהזמנה מיוחדת אצל נגר אומן".

עיצוב אולגה גרינברג. יהודית הופמן מג'ר,
עיצוב אולגה גרינברג/יהודית הופמן מג'ר

"חדר הרחצה הכללי גם הוא צר מאוד: כ- 195 ס"מ רוחב שככזה צר לפחות ב- 30 ס"מ ביחס למקובל- לכן הכל בו תוכנן ברמת המילימטר. באזור האמבטיה יצרתי קיר דקורטיבי דמוי פסיפס עץ שעל ידי פריסה מיוחדת קיבל אפקט תלת ממדי. על מנת לייצר תחושה של מרחב, התקנתי ממול מראה גדולה שמייצרת אשליה של חלל גדול בהרבה. שידת הכיור התלויה נצבעה בכחול ומעליה משטח שיש יצוק לבן מט עם כיור אינטגרלי ובכדי להסתיר את מכונת הכביסה והמייבש השתמשתי במשרביה לבנה שמוסיפה כשלעצמה הרבה עניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully