וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים כרגיל? לא בדירה הזאת, שהכול בה מיוחד

משתדרגים: אחרי שנים במהלכן חיו בני הזוג ושני ילדיהם בדירה באחד המגדלים בתל-אביב, הגיעה השעה לעבור לדירה גדולה יותר באותו בניין מוכר ואהוב. מעצב הפנים אורון מילשטין, שהופקד על התכנון החדש, יצר עבורם סביבת מגורים שעושה כבוד לדוגמה ולצבע שבאים לידי ביטוי

עיצוב ותכנון אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב ותכנון אורון מילשטיין/אלעד גונן
  • היכן: מגדל מגורים בתל-אביב
  • שטח הדירה: כ- 95 מ"ר
  • עבור: זוג+ 2 ילדיהם הקטנים
  • תכנון ועיצוב: אורון מילשטיין
  • צילום: אלעד גונן

ברוכים הבאים לדירתם החדשה של זוג ושני ילדיהם הקטנים, שעל עיצובה מופקד מעצב הפנים אורון מילשטיין. מי שליווה את התהליך הוא אבי המשפחה. הוא תכנן עבורם דירה בהפתעה שקולעת לאורחות חייהם ומשלבת את הצרכים והתחביבים של כל אחת ואחד מהם בצורה מתוחכמת והרמונית בחללים השונים.

"הדירה היא דירת 4 חדרים וכך היתה גם במקור, אבל בתכנון החדש היא השתנתה בתכלית; חדרי השינה נותרו פחות או יותר במקום אבל תכנון הפנים הוא אחר לגמרי ובחלל הציבורי הפונקציות שינו את מיקומן- הוא עבר מהפך ממשי", משחזר מילשטיין.

עיצוב ותכנון אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב ותכנון אורון מילשטיין/אלעד גונן

"אבי המשפחה, אדם פתוח בראש. מאוד זרם עם הרעיונות ולא חשש להתנסות באימאג'ים מיוחדים ובדוגמאות נועזות. חשוב היה לו שניצור בית מעוצב, יפה ועדכני שיתאים בראש ובראשונה למשפחה עם שני ילדים קטנים. ואכן התחזוקה והתפעול הם חלק מהותי מתפיסת התכנון.

"המשפחה צופה בטלוויזיה לעיתים רחוקות ובשעות הפנאי בני המשפחה מעדיפים לקרוא ספרים. אורח החיים שלהם אפשר לי לתכנן חלל ציבורי בפורמט מעט שונה מהרגיל: בעוד שבדירה ישראלית טיפוסית הטלוויזיה לרוב מסתירה את הוויטרינה והנוף, בדירה הזאת מסך הטלוויזיה חבוי באי שבמטבח ונגלה רק על פי צורך. כך המרפסת והנוף האורבני שנגלה ממערב מקבלים הרבה יותר ביטוי".

עיצוב ותכנון אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב ותכנון אורון מילשטיין/אלעד גונן

עם פתיחת דלת הכניסה נגלה החלל הציבורי המרווח בו בחר המעצב להשתמש באריחי טרצו בגוונים של שחור ואפור. המטבח מהווה ציר חשוב ומרכזי (בפרט מכיוון שמדובר במשפחה שאוהבת לאפות, לבשל ולארח) וממנו מתבצע גם המעבר מהחלל הציבורי לאגף החדרים.

את חזיתות החלל בחר מילשטיין לחפות במשטחי ננו בגוון אפור גרפיט, החזית שמובילה מהמטבח לחדרים היא נפרדת ומשמשת לאחסון כללי. המשטחים חופו בקוריאן, כך גם את חזית נישת הכיור עבורה בחר המעצב במשטח קוריאן מחורץ. מוצרי החשמל הם אינטגרליים ומותירים את המרחב הפעיל נקי ואסתטי, כזה שממשיך את הקו העיצובי של המרפסת והסלון.

הדלת הבהירה, שנראית כחלק אינטגרלי מקיר המסדרון, מובילה לחדר הרחצה הכללי שמשמש גם כשירותי אורחים. את התמונה שנתלתה לצידה יצרה יוצרת האמנות הדיגיטלית רבקה סביניר ולה תפקיד כפול: מבחינה צבעוניות היא שוברת את המסה המונוכרומטית, ומבחינה פרקטית היא מכסה את ארון החשמל והתקשורת. כשמתקרבים אליה מבחינים עד כמה היא מתוחכמת ומורכבת משפע של אלמנטים ופרטים, חלקם שאולים מעולמות העיצוב, כדוגמת עיניה של הדמות שעשויות ממנורות.

עיצוב ותכנון אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב ותכנון אורון מילשטיין/אלעד גונן

מעברה השני של דלת הכניסה לדירה ממוקם הסלון שם נתן מילשטיין ביטוי לחלק מ-600 ספרי הקריאה והעיון שצברו בני הזוג לאורך השנים: "ספרים הם אחד הנדבכים החשובים בתכנון הדירה הזאת והם נלקחו בחשבון כבר מראשית התהליך. שילבנו אותם בחלקים שונים של הדירה והשאיפה היתה לא לדחוף אותם סתם כך לארון", מסביר מילשטיין. "בסלון הם מוצגים לראווה בספריה מדגם Rhythm של המותג MDF איטליה בה קצב המדפים משתנה וכך נוצרת קומפוזיציה מעניינת. יחד עם הספרים שילבנו אקססוריז כמו דמויותיהם של אייקוני אופנה בינלאומיים ונוספים. מה שמוסיף את התוכן לדירה, ובפרט בסלון, הם הספרים שהופכים את המארג לדינמי, תרבותי ומלא חיים.

"הדירה היא דרמטית, כהה וגברית ובכדי לעורר אותה לחיים ולייצר עניין שילבנו אלמנטים צבעוניים כמו ספת הבאבל הוורודה והספרים", מוסיף המעצב. "רצינו לייצר סלון לא סטנדרטי והספה מאוד קולעת לרציונל הזה. הצורה האמורפית המעוגלת אינה שגרתית והפוזיציה שבה היא ניצבת מזמינה את הבאים לכיוונה ואופטימלית לצפייה בטלוויזיה שכאמור מצויה בכלל באי שבמטבח. בנוסף היא גם מאפשרת תצפית מלאה ממרכז החלל לכיוון הנוף".

עיצוב ותכנון אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב ותכנון אורון מילשטיין/אלעד גונן

שולחנות האלומיניום בסלון, עליהם מונחת זכוכית כהה, הם מבית המותג גוטייה והמנורה העומדת, שעשויה מיחידה פולימרית שקופה ויועדה תחילה בכלל למרפסת, היא מבית היוצר של המותג Kartell, כך גם הכיסא השקוף. מילשטיין בחר להשתמש בחלל הציבורי בתריסי עץ, כך יצר ממד של דרמה מבלי לסגור את הנוף.

המרפסת גדולה יחסית, מלבנית וארוכה ומחולקת לשני אגפים- באחד פינת ישיבה לאונג'ית, שיושבת תחת חלל בגובה של שתי קומות ושני, בו ממוקמת פינת האוכל. "הקיר במרפסת הזאת מטפס עד לתקרת דירת השכנים מלמעלה והיתה מחשבה איך אנחנו הופכים את האבן הקודרת למיצג חי ומזמין. בחרנו לייצר קיר ירוק שממשיך עד לגובה של 6 מטר ומדגיש את ממד הגובה", מסביר מילשטיין, "רצינו לייצר מראה הומוריסטי, לא עוד דק רגיל או ריצוף אפור, לכן בחרנו אריחים בשחור ולבן איתם יצרתי צורת אלכסונים".

הספה במרפסת תוכננה ויוצרה במיוחד עבורה על ידי יצרן ספות, מבדים מיוחדים שמותאמים לסביבת החוץ ועדיין מייצרים וויבים של סלון לכל דבר. גם שאר האלמנטים מותאמים לסביבת החוץ אבל משדרים תחושה ביתית כך לדוגמה פינת האוכל וגוף התאורה שנתלה מעליה, שניהם יכולים להתאים בקלילות גם למרחב הפנימי.

ומהציבורי, לפרטי:

חדר הרחצה הכללי משמש את הילדים וגם כשירותי אורחים: "מכיוון שזה חלל שמקשר בין הפרטי לאגף הציבורי החלטתי להמשיך גם בו את רצפת הטרצו שעומדת בתקן שנדרש בחללים רטובים", מסביר מילשטיין. "הקירות מחופים באריחים גדולים (60/120 ס"מ), בדוגמת טרצו עדינה יותר ולכל אורכו של החלל יצרתי גוף תאורה שקוע ששוטף את המרחב באלומת אור אחידה והמשכית. הארון יוצר בהזמנה מיוחדת והחזית עשויה עץ טיק מחורץ".

עיצוב ותכנון אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב ותכנון אורון מילשטיין/אלעד גונן

"במקור שימש החלל הזה לשתי פונקציות", מוסיף המעצב, "כחדר רחצה וכמרפסת כביסה. חיברתי את שתיהן למרחב אחד ואת מכונת הכביסה והמייבש הטמעתי בתוך ארון. כך גם חדר הרחצה, שקודם לכן כלל לא הואר ואוורר באופן טבעי, נהנה מאור והאוויר שחודרים מבעד לחלון שבמרפסת השירות".

מאסטר השינה של בני הזוג הוא ביטוי לפרופורציות נעימות יותר שניתן ליצור ב-LAYOUT נתון. "פירקתי את הפונקציות שיש בכל מאסטר שינה- כל אחת עובדת בנפרד ובפני עצמה, כך בני הזוג לא מגבילים האחד את השני", מסביר מילשטיין. "יצרתי מלבן שמצידו השמאלי ארון אחסון רב תכליתי ארוך מאוד שמסתיים בירכתי חדר השינה. מולו תכננתי דלת בקו אפס שמובילה לשירותים שמוגדרים כחלל עצמאי ובהמשך תכננתי את ארון הכיור שפתוח למסדרון, במרכזו ברז שיורד מהתקרה".

עיצוב ותכנון אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב ותכנון אורון מילשטיין/אלעד גונן

בהמשך, בחלק שקרוב יותר לחדר השינה, תוכנן המקלחון שפתוח לחדר השינה, שם התקנתי תריס עץ שניתן לפתוח ולסגור על פי הצורך. לאורך כל הציר הזה הטמעתי גוף תאורה שקוע בתקרה שמאיר את אזור הרחצה ואת חדר השינה", מסביר מילשטיין.

"השתמשנו במרחב הזה באריחים מיוחדים ואדג'ים עם המון נוכחות שבד"כ מעיזים להשתמש בהם במקרה הטוב רק בפינה קטנה. כאן, כדי לייצר תחושה של פתיחות והמשכיות, השתמשתי באריחים הללו בכל אחת מהפונקציות וכך קיבלתי תחושה של מרחב. צריך לקוח עם אופי ותעוזה שיזרום עם החלטה כזאת ובמקרה הזה בעל הבית בהחלט קולע להגדרה. פריט נוסף עם נוכחות ואופי הן שידות הלילה שלצידי המיטה שעשויות חרס בצורת עמודים רומיים חתוכים".

לפחות בשלב זה לבני הזוג חשוב היה שני ילדיהם הקטנים ילונו בחדר משותף: "הם אוהבים מאוד לישון ולבלות יחד לכן יצרנו עבורם חדר אינטימי קולי ומגניב וחדר השינה הנוסף משמש כחדר עבודה", מסכם מילשטיין.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully