וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליקים נרות ריחניים בבית? הם ממש לא טובים לבריאות שלכם

28.2.2024 / 0:04

הנרות הריחניים אולי משרים אווירה נעימה בבית וגם מבשמים אותו בריח טוב, אלא שהרופאים מזהירים: הם עלולים לגרום לשלל של סיבוכים רפואיים ממש לא נעימים

פרסומת לנרות החג של Yankee Candle/אתר רשמי

הדלקה של נרות ריחניים בבית מקנה לו ריח טוב וגם גורמת לנו להירגע, אבל מסתבר שהנרות הללו ממש לא בריאים ללב שלנו. ד"ר תמאש פנדיקס, רופא הונגרי מזהיר שהנרות הריחניים הללו עלולים לגרום למיגרנות, בעיות בעיניים והם גם מגבירים את הסיכון לבעיות נשימתיות.

הסיבה לכך היא שהנרות הללו פולטים חלקיקים מזהמים כשהם דולקים, מה שעלול להחמיר בעיות אסטמה בקרב אנשים שסובלים מכך. רוב הנרות מיוצרים משעוות פרפין, שהיא תוצר לוואי בשרשרת זיקוק הנפט. במובן מסוים, זו התחתית של התחתית בשאריות שנותרות בתהליך הזה. כאשר נרות מסוימים נשרפים, הם משחררים לאוויר טולואן ובנזין, ששניהם ידועים כחומרים מסרטנים.

במחקר שנערך על ידי אוניברסיטת דרום קרוליינה, החוקרים השוו בין נרות המבוססים על נפט ועל מקורות צמחיים, על מנת להגדיר את השפעת פליטתם. החוקרים הניחו לנרות לדלוק עד שש שעות בתיבה קטנה, ולאחר מכן ניתחו את איכות האוויר בתיבה. המחקר הגיע למסקנה כי נרות המבוססים על פרפין (הסוג הנפוץ ביותר) פולטים לחלל כימיקלים רעילים, כגון טולואן ובנזין וזה כמו שכבר הבנו - לא טוב לנו.

גם הניחוחות המלאכותיים שמוסיפים לנרות הם מסוכנים, משום שלטענת החוקרים "במהלך 50 השנים האחרונות, 80 עד 90 אחוזים של ניחוחות מסונתזים מנפט וחלק מהכימיקלים הנפוצים במוצרים הריחניים כוללים אצטון, פנול, טולואן ובנזיל אצטט".

יש אנשים שמשתמשים במקום נרות במבערים על בסיס שמן כדי להימנע מהחיסרון של הניחוח המלאכותי שמלווה את הנרות, אבל גם המבערים הללו עלולים לסכן את הבריאות שלנו. מסתבר שיש נוזל כימי בשמנים האלו שנמצא במחקרים כמקושר לפגיעה במערכת העצבים. הסינאמאלדהיד, תרכובת אורגנית ארומטית שהיא נוזל שמנוני צמיג צהבהב בו נעשה שימוש לעיתים בנרות קינמון ריחניים, עלול לגרום לבעיות בעור ולעורר תגובוןת אלרגיות.

עוד על נרות
אל תכבו במשך שלוש שעות: מסתבר שהשתמשתם לא נכון בנרות

יותר ויותר אנשים מתלוננים על נרות ריחניים ללא ריח - אבל אולי זה כי יש להם קורונה?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אם נחזור רגע לנרות, רובם כאמור עשויים מפרפין שמחקרים קודמים מצאו שהחומר הזה עלול לגרום לסרטן, אבל זה עדיין נתון לויכוח ולא הוכח מחקרית. בנוסף ישנם נרות שמכילים פתילים שבהם הכותנה כרוכה סביב חומר אחר כמו מתכת ומייצרים פיח רעיל, שעלול לגרום לנזקים בריאות.

"בין אם זה מלאכותי ובין אם זה טבעי, כל חומר זר שתם נושמים עלול לגרום לסיכון כימיקלי לגוף שלנו", מסבירים המומחים, "הם אולי לא מסרטנים, אבל החומרים האלו מהווים נטל על הכבד ונמערכת המטאבולית שלנו לא מוכנה לעבד אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully