וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם לאונג' מפנק ומטבח טרנדי: הפרויקט המפתיע של המעצב המוכר

בבניין יוקרתי בפתח תקווה מסתתר אחד מהמשרדים המיוחדים ביותר בגוש דן. דניאל חסון, אחד מהמעצבים המובילים ביותר בישראל, על פרויקט המשרדים הראשון שלו

עיצוב דניאל חסון. עודד סמדר,
עיצוב דניאל חסון/עודד סמדר

כבר שנים שדניאל חסון מעצב בתים ופרויקטים ברחבי העולם: רשת בתי קפה בבולגריה, פרויקטים בלונדון, אחוזת ענק בפנמה, וכמובן כאן בישראל.

"בשונה מעיצוב חללים פרטיים, עיצוב משרדים הוא עולם אחר לגמרי. לכל חברה יש את האופי שלה וסגנון עבודה אחר. לדוגמא, משרדים שבהם העבודה היא לרוב כצוות, אז מתבקש לתת מחשבה לגודל החלל, המעברים וכן גם ליצירת פינות פרטיות לפגישות אישיות עם עובדים ולקוחות. הגישה היא שונה לגמרי, בטח מבתים פרטיים" מספר חסון. "כשפנו אליי מחברת הפינטק Grow מבית משולם לעצב את המשרדים החדשים שמתפרשים על שטח של מעל 1,500 מ"ר בקומה אחת, היה חשוב לי להביא קונספט שיתאים למהות של החברה. בסוף מדובר על חברה ששמה בפרונט את טכנולוגית הpayments- החדשה והחכמה שלה, אבל עדיין נמצאת בעולם הבנקאות הנחשב כיותר אפרורי. לכן היה לי חשוב ללכת על קו אופנתי וקליל שמשולבת בו אמנות ישראלית צעירה עם סקאלת צבעים רחבה שתתאים שנים קדימה" מספר חסון על התהליך.

עיצוב דניאל חסון. עודד סמדר,
עיצוב דניאל חסון/עודד סמדר
עיצוב דניאל חסון. עודד סמדר,
עיצוב דניאל חסון/עודד סמדר
עיצוב דניאל חסון. עודד סמדר,
עיצוב דניאל חסון/עודד סמדר

"כשניגשתי לפרויקט ישבתי לשיחה עם הבעלים לא רק כדי לתאם ציפיות אלא בעיקר להכיר את החברה וחשוב מכך - את תמהיל העובדים. בסוף, העובדים שהם הלב הפועם של החברה, הם גם הלקוח. בשונה מעבודות אחרות האתגר כאן הוא לקלוע לטעמם של מספר רב של אנשים. בשלב הראשון מיפיתי את האזור לשלושה חלקים. חלק ראשון, ההנהלה, הוא החלק הראשון כשהאורחים פוגשים. בשונה ממשרדים סטנדרטיים כאן אין דלפק קבלה, בהתאם לאג'נדה של הבעלים האווירה היא יותר פתוחה וצעירה, פחות פורמלית. שוב, חשוב לזכור שאנחנו מדברים על עולמות של בנקאות.

"האורחים שמגיעים יעברו דרך חלל צר וארוך שבו פרוש שטיח באורך 12 מטר שעליו כורסאות וספות ומסביב גופי תאורה צרים וארוכים עם תאורת לד מיוחדת. התקרה האמורפית מייצרת רצפה ועוטפת את כל סטריפ הכניסה. החלק השני הוא הלב הפועם שבו נמצאים מרבית העובדים. כיאה לחברה הצומחת ומגייסת עובדים בתדירות גבוהה, בחלל זה יצרנו מין כיתות לימוד לטובת הכשרה. אגב, האג'נדה של הבעלים היא לא לחסוך במקום, האפשרות לקחת עוד קומה לטובת העובדים תמיד קיימת, בטח בקצב הגידול הנוכחי של החברה שמתייצבת בקדמת תחום הפינטק בישראל, מה שנותן לי כמעצב טווח פעולה רחב להביא את החזון העיצובי שלי".

עיצוב דניאל חסון. עודד סמדר,
עיצוב דניאל חסון/עודד סמדר

"החלל השלישי הוא הלאונג' שמעוצב בצורה מאוד לא פורמלית, פרינדלית, עם מסכים ענקיים, פינות לפגישות לא רשמיות במטרה לעודד מחשבה חופשית. הצבעים השולטים הם ורוד, בורדו, אדום ובז'. בעזרת משרביה מעוצבת אמופרית בצבע בורדו יצרנו הפרדה. שתלנו רשת אווירית שמייצרת הפרדה פסיכולוגית וקונספטואלית בין אזור עבודה לאזור ישיבה. עמדות העבודה הם ורסטליות, באזור יש הדומים לישיבה עם עיטורים של אמנות ישראלית צעירה. בעזרת משרד עיצוב מקומי יצרנו מיתוג ושפה מקומית שמתכתבת עם העובדים. במילים אחרות רצינו להכניס אנרגיה טובה בדומה לדי אן אי של החברה מוסיף חסון ומסכם: "אם מדברים על הקו של העיפרון אז הוא אמורפי, רך, מתעגל עם אלמנטים של צבעים אופנתיים, מה שפחות זה נפוץ בעולם הבנקאות והתשלומים וזה הטוויסט. החשיבה פה, ממש כמו המוצר, הוא יציאה מהקופסא".

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully