וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויהי כיור: הכלי שמשמש להרבה יותר משטיפת ידיים

הכיור הוזכר בפעם הראשונה בתקופת בית המקדש, ומאז עבר גלגולים רבים. כיצד הפך לפריט עיצובי עם השנים?

כיור ניצב  באוויר מבית kaldewei. יחצ,
כיור ניצב באוויר מבית kaldewei/יחצ

הכיור מוזכר בפעם הראשונה בהקשר של בית המקדש והוא יועד אז לקידוש ידיהם ורגליהם של הכוהנים בטרם פנו לעבודה" ועשית כיור נחושת וכנו נחושת לרחצה".

הכיור היה מונח על כן, מושב מיוחד אשר הותקן כדי לייצב את הכיור וגם להעמיד את הכיור על גבי מקום גבוה לצורך הקידוש. ראשון הגדיל שלמה לעשות ודאג כבר לעשרה כיורים שייעודם מעבר לקידוש ידיהם ורגליהן של הכוהנים אלא גן יועדו לשימושים נוספים.

כיורי קערות מבית kaldewei. יחצ,
כיורי קערות מבית kaldewei/יחצ

אכן הכיור הראשון היה עשוי נחושת ויוצר ממאות מראות של נשים, בשלב מאוחר יותר הכיורים עוצבו מחרס וכיום הכיורים עשויים חרס, נירוסטה, זכוכית , שיש, גרניט, קוריאן וקרמיקה.

אוהד לוי היבואן של כיורי kaldewei האיכותיים מוסיף שלמשל בתקופת הצנע לא נתנו את הדעת לעיצוב הכיורים בארץ, דאגו שהם יהיו בעיקר פונקציונאליים, אך העולם המודרני דאג כבר להיצע רחב של כיורים בכל הצורות והמינים: "היום הכיורים הינם מונחים, שטוחים, עגולים, אובאליים בשלל מיני עובי עפ"י הטעם ועפ"י הרצון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כיורי kaldewei. יחצ,
כיורי kaldewei/יחצ

טרנד שזוכה בימים אילו לעדנה מחודשת הוא טרנד התאומים שני כיורים זה בצד זה , בעיקר בבית בו משתמשים בחדר האמבטיה מספר אנשים.

חברת kaldewei מייצרת כיורים עשויים פלדה בציפוי מאמייל , דבר השומר מפני שריטות, כימיקליים ושאר מזיקים כמו בקטריות , בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, בתחום הכיורים. בולטים בעיקר טרנד הכיורים הנצבים בנפרד, כל הכיור חשוף לעין, הכיורים השקועים והכול בצבעים שונים עפ"י בחירה.

  • עוד באותו נושא:
  • כיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully