וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיניים למעלה: אתם לא משקיעים בחלק הזה של הבית. למה, בעצם?

התקרה היא קיר "שקוף" עבור רובכם, אבל השקעה בה יכולה להוסיף הרבה חיות לדירה

סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל

אם עד היום לא השקעתם בעיצוב התקרה שלכם, כדאי שתתחילו לחשוב גם על הקיר השישי.

באופן טבעי, כשמדברים על עיצוב פנים, הדברים הראשונים שחושבים עליהם הם הריהוט, הקירות, הריצוף, המטבח ואפילו גם האקססוריז. אבל כשאנחנו נכנסים לבית אנחנו מתרשמים מהמכלול כולו. וכן, למרות שנראה ששכחנו בדרך את התקרה - הרי שבשנים האחרונות אפשר לראות מגמת עלייה בהתייחסות העיצובית לקיר השישי של הבית. אבל, אם נחזור רגע אחורה בהיסטוריה לארמונות ולטירות הפאר באירופה ואפילו לכנסיות - נגלה שבעצם, מאז ומתמיד, התקרה הייתה חלק חשוב ובלתי נפרד מהחזון העיצובי עם ציורי קיר מרשימים וכרכובים (קרניזים) מפוארים.

סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל
סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל

"עם המודרניזציה וניקיון החלל מבחינה עיצובית, קישוטי התקרה לאט לאט נעלמו מחיינו", מסבירות מעצבות "סטודיו טולה" ליאת קדם-חדד וטל גל. לדבריהן, "אנחנו בהחלט רואות בתקרה מקום חשוב, שבהתייחסותנו אליו, אנו עוטפים את החלל 360 מעלות: החל מבטון חשוף שמספק מראה אורבני, כלה בחיפויי עץ שמעניקים לחלל מראה כפרי, משחקי צבע שמכניסים שובבות וחמימות, אלמנטים אומנותיים שמטפסים לתקרה ויוצרים הרבה עניין, והדוגמאות עוד רבות - התקרות היום זוכות לעדנה מחודשת, ורבותיי - זה מרהיב!".

סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל
סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל
טל גל וליאת חדד, סטודיו טולה. מאור מויאל,
טל גל וליאת חדד, סטודיו טולה/מאור מויאל

"התקרה חשובה בכל חלל נתון. לא משנה אם אתם גרים בדירה עם תקרה סטנדרטית, בוילה עם תקרות גבוהות או בבית ישן עם גג רעפים משופע - אפשר להפוך כל תקרה ליצירת אומנות בהתאם לסגנון העיצובי של הבית. זו טעות עיצובית לא להתייחס לתקרה כחלק מהעיצוב: חלל הוא לא רק רצפה וקירות, התקרה היא חלק בלתי נפרד ממנו, חלק בלתי נפרד משימת לב להחומריות, ליצירת החוויה, ההתרחשות. גם אם הבחירה היא להשאיר אותה מאוד נקייה, עדיין יש דרכים להשתמש בה כדי שזו תשרת את הפרויקט בצורה טובה וייחודית" מסבירות מעצבות סטודיו טולה.

  • עוד באותו נושא:
  • תקרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully