וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון ליום שאחרי לשיקום המבנים בנגב המערבי?

במסגרת האקתון "בנייה מחדש" בנושא "אתגר הקבע לתושבי הנגב המערבי" הוצגו מספר פתרונות יצירתיים. האדריכל איל יוסינגר שעמד בראש אחד הצוותים המשתתפים: "בסיס הרעיון הוא לחזק את תחושת הביטחון של התושבים לצד אפשרות לשותפות אמיתית בבנייה מחדש של בתי התושבים"

איל יוסינגר ואילן ליאור במהלך ההאקתון. יחצ,
איל יוסינגר ואילן ליאור במהלך ההאקתון/יחצ

בשבוע שעבר התקיים בקיבוץ נען, אירוע האקתון מיוחד ביוזמת המועצה הישראלית לבניה ירוקה, שנערך במטרה לייצר פתרונות ישימים ומקיימים, מעולמות התכנון והבנייה, שיציעו אפשרויות נוספות לבנייה איכותית, תומכת בריאות וחוסן לתושבי הנגב המערבי. במסגרתו, עבדו 17 צוותים רב תחומיים מעולמות התכנון והבנייה ופיתחו פתרונות אפשריים לאתגרים הקשורים למבני התושבים.

כאמור, במתקפת הטרור של החאמס ב-7 באוקטובר, בתים רבים נפגעו בצורה קשה וחלקים נרחבים ביישובים נהרסו כליל. בהזמנת המשתתפים לאירוע, נכתב על ידי המועצה הישראלית לבניה ירוקה כי "כחלק מפעולות הסיוע לתושבים, קיים הצורך בהרחבת היצע הפתרונות לדיור קבע במרחב הכפרי ושיקום איכותי ומיטבי של היישובים."

צוותו של האדריכל איל יוסינגר, שהינו גם בעלי מכללת BuildUP לבניה ירוקה, כלל את היזם אילן ליאור, בעלי חברת GSB שמספק טכנולוגיה לבניה של הרחבות רבות ביישובי הנגב המערבי בעשור האחרון, יעקב פלורנטין, דוקטורנט חוקר במחלקה לאדריכלות מדברית במדרשת שדה בוקר, שלמה הוס, מנהל "סאסא פרויקטים" שמנהלת את כל הבינוי בסאסא ואיל גולדברג, מנכ"ל חברת ארכו ליים העוסקת בטייח סיד ישראלי. הצוות, הציג פתרון למעטפת החיצונית של הבית בכדי לספק את תחושת הביטחון והמוגנות לתושבים, לצד בידוד תרמי ומסה תרמית.

המוטיבים העיקריים עמדו בסימן הצורך בשיקום בזמן קצר תוך יעילות ביצועית, פתרון מגורים הנותן תחושת מוגנות ביטחון לבריאות הפיזית, המנטלית והקהילתית וכזה אשר עונה לצורך בבנייה בת קיימא. הפתרון הטכנולוגי כלל מעטפת קיר רב שכבתית נושאת, הנותנת מענה תרמי, אקוסטי ובטחוני, משפרת את איכות האוויר במבנה, מייעלת את תהליכי הבנייה ותורמת להתייעלות אנרגטית ולחסכון משמעותי בצריכת חשמל לאיקלום המבנה.

איל יוסינגר והצוות במהלך ההאקתון. יחצ,
איל יוסינגר והצוות במהלך ההאקתון/יחצ

האדריכל איל יוסינגר מסביר: "יש כאן מגוון צרכים שמשתלבים יחדיו בהם תחושת המוגנות והביטחון של המבנים לצד בריאות והבידוד שהחומרים מייצרים. כמו כן, שאפנו בזמן קצר מאד לייצר מודל שבו הקהילה יכולה להיות שותפה בבניית הבתים. בסיוע של צעירים יוצאי צבא. שניתן בפרק זמן קצר להכשיר בשטח ובמסגרת מכללת בילדאפ לבניה ירוקה".

אילן ליאור, בעלי חברת GSB הרצה בפני משתתפי הכנס ואמר בין היתר: "יש לנו ניסיון של 13 שנים בבניה ביישובים שונים בעוטף בטכנולוגיית GSB. מבחינה שערכנו לאחר השבת השחורה, ראינו כי בתים שנבנו מבטון נפגעו פגיעה מזערית הרבה פחות מבתים שנבנו מבלוקים או בניה קלה. אמיר תיבון תושב נחל עוז סיפר שהחוזק של הבית סייע להם להינצל מהתופת. כעת אנחנו עם המבט קדימה בכדי לשקם את ההריסות ולבנות מחדש בצורה חזקה, בריאה ואיכותית".

כלל הפתרונות של הצוותים שהשתפו באירוע מאוגדים בימים אלו לאוגדן ויועברו לגורמים הרלוונטיים לתהליכי התכנון והבינוי של חבל תקומה (מנהלת תקומה, המועצות האזוריות ועוד).

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully