וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשבא האור יוצא החושך

התאורה היא התכשיט הבלתי מעורער של הבית, בטח ובטח בחודשים הקרים של השנה. שאלנו מעצבים ומומחים מהי חשיבות התאורה ועד כמה היא דומיננטית

עיצוב מירב סואד,באדיבות אלפינה תאורה. בן רוטשטיין,
עיצוב מירב סואד,באדיבות אלפינה תאורה/בן רוטשטיין

התאורה היא התכשיט הבלתי מעורער של הבית, בטח ובטח בחודשים הקרים של השנה. שאלנו מעצבים ומומחים מהי חשיבות התאורה ועד כמה היא דומיננטית להצלחת הפרוייקט.

אדריכלות ועיצוב ליליאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלות ועיצוב ליליאן בן שוהם/אלעד גונן
אדריכלות ועיצוב ליליאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלות ועיצוב ליליאן בן שוהם/אלעד גונן

לדברי אדריכלית ליליאן בן שוהם: "עבורי תאורה היא דרך להדגיש אובייקטים בחלל ולשרת גם ברמה הפונקציונאלית, האסתטית והאווירתית. ישנם גופי תאורה עם ייעוד שמגדירים אזורים ופונקציות. באמצעות תאורה אני יוצרת דרמה, אני מטשטשת חללים, מאירה חללים חשוכים. היא מעצימה. אני משחקת בחלל עם התאורה".

אדריכל מושיק חדידה. עודד סמדר,
אדריכל מושיק חדידה/עודד סמדר
אדריכלות ועיצוב מושיק חדידה. אלון ברהום,
אדריכלות ועיצוב מושיק חדידה/אלון ברהום

אדריכל מושיק חדידה נותן את משנתו לגבי התאורה: "אומרים כשבא האור יוצא החושך ולא בכדי. התאורה מסייעת להדגשים בחלל, להארת תמונה, מקום, או תקרה. כך שאותו אובייקט הופך להיות תלת מימדי, היא מסייעת כדי להאדיר את החלל לטובת יצירת אווירה ומפעילה רבדים על גבי רבדים בתוך חלל נתון".

מעצבת אינגריד גואטה, באדיבות אלפינה תאורה. מאור מויאל,
מעצבת אינגריד גואטה, באדיבות אלפינה תאורה/מאור מויאל

מומחי חברת אלפינה -תאורה מסבירים "חשוב לציין שהתאורה הינו אלמנט שנלקח כבר בתכנון הראשוני של הפרוייקט, דבר שיכול להפיל פרוייקט מוצלח במידה והתכנון אינו נכון ואינו מתחשב בחלל".

באדיבות אלפינה תאורה. יחצ,
באדיבות אלפינה תאורה/יחצ

זאת ועוד, התאורה היא עולם שלם שהמשמעויות שלו הן הרבה מעבר ליופי גוף התאורה", אומרים מומחי אלפינה-תאורה, "מטרת התאורה מעבר להיותה תחליף לאור היום היא בידול בין חללים ויצירת תחושות שונות לשימושים מגוונים. חשוב לתכנן היכן רוצים לשים דגש של אור, לבחור את גוון האור הנכון לבחור את כמות האור הנכונה ולבחור בסוג ובגודל גוף התאורה המתאים לחלל בו מטפלים. פעמים רבות קיים קונפליקט בין נראות גוף התאורה לבין כמות האור, אך בעזרת ייעוץ מקדים ונכון ניתן לשלב בין שניהם ע"י שימוש ובחירה בגופי תאורה מתאימים- ספוטים או צילנדרים, פסים לינארים ופתרונות טכניים ודקורטיביים נוספים". לסיכום מצייינים "חשוב לדעת שבכוחה של התאורה גם לספק לנו נעימות ורוגע. לגרום לנו לצלול לעולם נעים, רומנטי, משפחתי וחמים ופה הגדולה שלה".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully