וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגור בישראל, להרגיש באלפים: כשהנוף נכנס לתוך הבית

איך משלבים בין אירופה הקלאסית לישראל הקלאסית? בדקנו ארבעה פרויקטים שמנטרלים את התחושה שאנחנו חיים במזרח התיכון

תכנון קובי חליפה, מפתחי ארטפרו. אלברט אדוט,
תכנון קובי חליפה, מפתחי ארטפרו/אלברט אדוט

כמה פעמים נכנסתם לבית והקריאה הראשונה הייתה "וואו, איזה נוף? כן, זה בוודאות קרה לכם, בין אם בביקור בבית מלון השוכן על רכס הרים, באמצע טיול סקי באלפים, בצימר רומנטי בצפון והדוגמאות עוד רבות. ובכן לנוף תפקיד מאוד חשוב בבית. לא בכדי רבים האדריכלים שמנצלים את הנוף ומכניסים אותו לבית, עד כדי כך שקיים טשטוש בין הפנים לחוץ.

זאת ועוד, הנוף הרבה פעמים הוא הנשמה, השחקן הראשי וגולת הכותרת של הבית. האדריכלות והעיצוב חשובים לא פחות, כי באמצעותם הנוף ייכנס בצורה מושכלת. בחרנו עבורכם מספר בתים בהם הנוף עוצר נשימה והאדריכלות מתמזגת לתוכו.

מרחב אירוח מקסימלי: ישראלביץ אדריכלים

ישראלביץ אדריכלים. אסף פינצ'וק,
ישראלביץ אדריכלים/אסף פינצ'וק

לזה אנחנו קוראים חוויית מגורים! הבית הייחודי באזור הכרמל, אותו תכננו דן והילה ישראלביץ אדריכלים, מוכתר כחדשני, פורץ גבולות ויחיד במינו ולא בכדי. מדובר בבית שמספק ליושביו חווית מגורים שונה מזאת שאנחנו מכירים כעת. הבית בנוי על צלע הר באזור הכרמל ומתמזג בהרמוניה בסביבתו.

מדובר בפרויקט אדריכלי מורכב ממספר סיבות: הראשונה שבהן היא טופוגרפית המגרש המורכבת ותנוחת המבנה שמתייחסת ויושבת על גבי מדרון תלול. בתצלום לוויני הבית נפרש לאורך שטח גדול מהמדרון אך במבט חזיתי הוא משתלב בנופי האזור. מחזית הרחוב הוא נראה כמבנה מינימליסטי בן קומה אחת ולמעשה הוא מתפתח ובהתייחס לטופוגרפיה. עם הכניסה למגרש מתחילים לרדת לאורך צד המבנה לכיוון קומת הכניסה שמשמשת כקומת הביניים. ממנה עליה למפלס ההורים ועליה נוספת לחדרי הילדים. מקומת הביניים ירידה למפלס הגראז' ועוד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
בית משפחתי מודרני בתוך חורש פראי - אדריכלות דן והילה ישראלביץ. אסף פינצ'וק,
בית משפחתי מודרני בתוך חורש פראי - אדריכלות דן והילה ישראלביץ/אסף פינצ'וק
ישראלביץ אדריכלים. אסף פינצ'וק,
ישראלביץ אדריכלים/אסף פינצ'וק

בני הזוג מארחים הרבה לכן חשוב היה לייצר עבורם מרחב אירוח שיאפשר אינטראקציה מלאה בין כלל המשתתפים. לשם כך תכננו ישראלביץ אדריכלים בריכה במפלס הסלון והמטבח שנראית כתלויה ומרחפת באוויר וצופה לנוף המרהיב והפתוח של העמק. במתחם הכניסה תוכנן אלמנט שנאמן לתפישתם הדוגלת ביצירת חללים שאינם נגלים באחת אלא בשלבים- 'רב הנסתר על הגלוי': בין החזית הראשית לדלת הכניסה חוצץ קיר תחרה שנבנה מעמודי פלדה וקוביות מלבניות אופקיות עשויות בטון- הקיר האוורירי יוצר השהייה בין החזית שנגלת לסביבה לבין המרחב הפרטי שמאפשר למשפחה אינטימיות.

כאן ביתי: ינון בן דוד

אדריכלות תכנון ועיצוב ינון בן דוד. שי אפשטיין,
אדריכלות תכנון ועיצוב ינון בן דוד/שי אפשטיין

במרחק של שעה אולי שעתיים מהמרכז מגיעים אל רמת הגולן ולפעמים נדמה שהגענו לארץ אחרת. בשל הטופוגרפיה המיוחדת, בינות ההרים והנחלים, גם האדריכלות באזור שונה מרעותה במרכז הארץ ועל כן הדגשים בה שונים ומיוחדים. כך גם הבית שתכנן ובנה ינון בן דוד עבור משפחתו במושב נטור.

את ההשראות לתכנון הבתים שואב ינון בן דוד מהילדות והבגרות שלו ברמת הגולן, בטבע הפראי, אבנים עצומות מפלים גדולים והנופים הכה מדוייקים של צפון הארץ. בן דוד, נותן כבוד לסביבה ולאזור בו הוא מתכנן וזה הדבר הראשון עליו הוא נותן דגש. הבתים כולם מושתתים על אותם עקרונות. חיבור לאזור ולסגנון. ביתו האישי קודם כל מחובר לטבע ולאדמה שסביבו. הוא בית ששומר על שפה אחידה, בית שנותן הרבה מאוד כבוד לנוף, בית שעוטף את בני ביתו.

אדריכלות תכנון ועיצוב ינון בן דוד. שי אפשטיין,
אדריכלות תכנון ועיצוב ינון בן דוד/שי אפשטיין
אדריכלות תכנון ועיצוב ינון בן דוד. שי אפשטיין,
אדריכלות תכנון ועיצוב ינון בן דוד/שי אפשטיין

הבית המשתרע על שטח של 175 מ"ר בנוי. בית קסום במראה צנוע ובסגנון נורדי חמים, שחזיתותיו עשויות עץ משלימות את המראה המבוקש. קצת כמו "בית קטן בערבה". בית מדויק מבחינת הפונקציות שהוא ממלא ומבחינת התחושה הביתית והחמימה, שמאוד מחברת אותנו לטבע, עם שימוש בכמה שיותר חומרים מהטבע וצבעוניות עדינה, כאשר הנוף כאמור הוא בעצם מוקד העניין.

יפו בלילות: צביה קזיוף

עיצוב צביה קזיוף. עמית גושר,
עיצוב צביה קזיוף/עמית גושר

דירת פנטהאוז, 190 מ"ר, בעלת שתי הקומות הממוקמת בשכונת עג'מי ביפו הצופה לים. הדירה מגוונת בהשראתה הססגונית, הלוקחת השראה מהשכונה הציורית המקיפה אותה. גווני המטבח יוצרים הרמוניה של ין ויאנג בין הגוונים האפורים הקרים לבין הגוונים הזהובים החמים. בהשראת חוף הים וגווני החול המוזהב ובשילוב גוף התאורה הבנוי חישוקי פליז, הוצב קיר בחיפוי פסי זהב בהירים הנכנסים אל שירותי האורחים ויוצרים הפרדה עדינה בין אריחי האבן הקלאסיים, לבין אריחי הזליג' ביבוא ממרוקו בעבודת יד, עד לשילוב בין תרבויות מזרח ומערב וליצירת חלל אקלקטי בין אירופה הקלאסית לבין עג'מי ישראל.

עיצוב צביה קזיוף. עמית גושר,
עיצוב צביה קזיוף/עמית גושר
עיצוב צביה קזיוף. עמית גושר,
עיצוב צביה קזיוף/עמית גושר

הגוונים הזהובים מהווים כקרני שמש החודרים לדירה כנרטיב החוזר על עצמו בכל פינה בבית תוך תנועה של המנעד בין השילובים וכטוויית שטיח היוצר מארג נכון ויפה בין הנוף, אופי הסביבה ולמרקם חייהם של בני הזוג.

הבית במתת: תכנון ומפתחים - קובי חליפה, חברת ארטפרו

מפתחי ארטפרו. אלברט אדוט,
מפתחי ארטפרו/אלברט אדוט

בני הזוג הגיעו למתת לנפוש, התאהבו והחליטו לעבור באופן קבוע מהעיר האורבנית שבשרון לצפון הרחוק והפסטורלי. הם רכשו מגרש במתת, יישוב קהילתי בגליל העליון והחליטו לבנות עליו את בית חלומותיהם. בתחילת הדרך חשבו שהבית ישרת אותם כבית נופש, אולם לאט לאט התאהבו במקום והחליטו שהוא ישמש אותם כבית קבע. בית במתת ממוקם על רכס הר, עם נוף מרהיב ועוצמתי.

מפתחי ארטפרו. אלברט אדוט,
מפתחי ארטפרו/אלברט אדוט
מפתחי ארטפרו. אלברט אדוט,
מפתחי ארטפרו/אלברט אדוט

קובי חליפה, מעצב הראשי של חברת ארטפרו, המתמחה באמנות מברזל ומפתחי ברזל וגם חבר קרוב של בני הזוג התגייס למשימת העיצוב. עם מפתחי ברזל עצומים טשטש חליפה בין הפנים לחוץ, והכניס את מלוא הנוף המרהיב לבית (בשיתוף עם המבצע רוני קפלן). לבית נבחר פרקט שמספק מראה חמים, ושולבו מוצרי ברזל נוספים מבית היוצר של ארטפרו, עמודי תאורה, שידות לאמבטיה, קונסולה מזנון לסלון ועוד. התוצאה - בית שכולו נשמה.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully