וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדריכלות נבונה והשפעתה על קהילת יישובי העוטף

"כדי לייצר וליישם פתרון אמיתי יש להתייחס לרעיון בשני אפיקים: טווח מיידי וטווח ארוך. בטווח המיידי צריך לתת מענה זמני לצרכים המיידיים ולוודא שהפתרון הניתן יישאר בגדר ארעי, כפי שכבר ניתן למספר קהילות העוטף": אדריכלים ממשרד "עדה כרמי אדריכלים" מתייחסים לבעייה

הדמיה , פתרון לטווח הארוך - עדה כרמי מלמד אדריכלים. יחצ,
הדמיה , פתרון לטווח הארוך - עדה כרמי מלמד אדריכלים/יחצ

"אנו נמצאים בתקופת ביניים לא ברורה, בין האסון שקרה, ללוחמה המתנהלת. פנינו לעתיד לוט בערפל". כך אומר אדריכל שותף עופר ארוסי, ממשרד "עדה כרמי מלמד אדריכלים", "אנו חיים בעידן בו הדרישה לאינסטנט היא השולטת. הגישה הזו מלווה אותנו בהיבט הפרטי והמקצועי גם יחד ומקבלת ביטוי חד עכשיו במלחמה, כשנדרש למצוא ולייצר פתרון למשבר אליו נקלענו. כאדריכלים, לצד לוח זמנים צפוף ו"מיידי" אנו נדרשים לקושש פרקי זמן סבירים לחשיבה ותכנון מעמיק".

הדמיה , פתרון לטווח הארוך - עדה כרמי מלמד אדריכלים. יחצ,
הדמיה , פתרון לטווח הארוך - עדה כרמי מלמד אדריכלים/יחצ

"כדי לייצר וליישם פתרון אמיתי יש להתייחס לרעיון בשני אפיקים: טווח מיידי וטווח ארוך. בטווח המיידי צריך לתת מענה זמני לצרכים המיידיים ולוודא שהפתרון הניתן יישאר בגדר ארעי, כפי שכבר ניתן למספר קהילות העוטף. לשלב הביניים, אכלוס הקהילות שנפגעו מחייב פתרון שמסוגל להתגבר על כל התחלואות הקיימות היום בתחום התכנון והבניה, החל מהרישוי וכלה בביצוע. ראשית יש לוודא שמנהלת ההקמה שמונתה תייצר תכנית פעולה רב שלבית המתפרשת על פני תקופה סבירה של שיקום וכי לא תהייה כפופה לתהליכי הרישוי, אלא רק לחוקי הבנייה וכי מתכנני הפרויקט ייקחו את האחריות על יישום חוקי הבנייה, כך ניתן יהיה לחסוך בזמן יקר ולקצר תהליכים שבשוטף עשויים לקחת כשנה של המתנה", מסביר אדריכל שותף אורי לניר, ממשרד "עדה כרמי מלמד אדריכלים".

"אלמנט הזמן היקר שאינו עומד לרשותנו, מעמיד אותנו בפני האופציה המהירה ביותר הקיימת כיום בשוק -שיטת הבנייה הקלה. זהו פתרון מהיר להקמה ולפירוק גם יחד. ישנם סוגים שונים של שיטות בנייה קלה אך לכולן מכנה משותף המסייע לשמור על סביבת עבודה נקייה, חסכון ברכבי עבודה, מינימום כוח עבודה ונזקים סביבתיים. החסכון בזמן מאפשר ביצוע של הפרויקטים במהירות ובכך - חסכון רב בעלויות. אמנם קיימים גם חסרונות לבנייה הקלה, כגון: תחזוקה גבוהה לשימור אורך החיים של חומרי הביצוע, שילוב ממ"ד שעשוי מבניה קונבנציונלית במבנה לא גמיש. אך יחד עם זאת, אם לוקחים בחשבון שפתרון זה לא מיועד לשימוש קבוע, אלא זמני , היתרונות עולים על החסרונות. ניתן למצוא בשוק מספר דוגמאות לבניה קלה ומהירה ליישום ויש מספר לא מבוטל של חברות הפועלות בתחום וניתן לשתף איתן פעולה", אומר לניר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אדריכל שותף עופר ארוסי, משרד עדה כרמי מלמד. יחצ,
אדריכל שותף עופר ארוסי, משרד עדה כרמי מלמד/יחצ
אדריכל שותף אורי לניר, משרד עדה כרמי-מלמד אדריכלות. יחצ,
אדריכל שותף אורי לניר, משרד עדה כרמי-מלמד אדריכלות/יחצ

עוד מסביר לניר: "כשמסתכלים לטווח הארוך, ולפני שאנחנו מתחילים לייצר פתרונות מהירים, צריך קודם כל להקשיב לכל אותם תושבים שפונו או התפנו, לנתח את הצרכים שלהם ולהבין מה נדרש. ניתן להסתכל על כך כהזדמנות לייצר התאמות בתכנון האורבאני, כך שישרתו את הצרכים המחודשים של התושבים. צריך לזכור שהשיקום הזה עתיד להישאר לעד. יש לטפל בהיבט הפרטי- האישי. האם נדרש לשפץ ולחדש את הקיים? האם לשמר את הזיכרון ? האם כחלק מהטיפול בטראומה יש לבנות את כל הישוב מחדש ? אולי רק את בתי המגורים יש לתכנן מחדש? בנוסף - חשוב להדגיש לגבי הפתרון לטווח הארוך את האפשרות לקחת תכניות קיימות ממשרדים שיצרו כבר שכונות וקהילות לישובים דומים ולהשתמש באותן התכניות כבסיס ובכך לקצר את תהליכי וזמני השיקום".

"בל נשכח את ההתנתקות, אותן קרווילות אשר היו פתרון זמני שהפך לפתרון קבע של כעשור והביא עימו בעיות רבות, בלאי גדול, בעיות אקוסטיקה ומיגון. הוודאות היחידה שיש לשים עליה דגש כרגע היא באיחוי הפצע שנפער. הקהילות האלו, שעברו את התופת הזו צריכים את הזמן להירפא נפשית ופיזית. זהו זמן יקר שיביא לתובנות עמוקות יותר ומדויקות יותר שיבואו לידי ביטוי גם בתכנון העתידי. לכשיבוא הרגע, אנו נשמח להתנדב ולהירתם לשיקום ותכנון מחודש של אחד הישובים".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully