וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיבה חדשה במעבר דירה: בחירת רהיטים מחדש

ליעד מרום, טור אורח

7.1.2024 / 20:14

מה קורה אם הדירה החדשה ריקה? האם להעביר את הרהיטים מהדירה הישנה? ליעד מרום, בעלי האתר פיקס, מסביר כיצד לנהוג נכון בתהליך המורכב

עיצוב חיה שעשוע, באדיבות דלקוב - צבעוניות רכה. ערן תורג'מן,
עיצוב חיה שעשוע, באדיבות דלקוב - צבעוניות רכה/ערן תורג'מן

הטעות הגדולה ביותר שאנשים עושים בתהליך מעבר דירה היא להניח שכל הרהיטים מהדירה הישנה צריכים לעבור לדירה החדשה, אלא אם כן יש סיבה טובה לא לעשות זאת. כאשר עוברים לדירה גדולה יותר הדבר עשוי להסתיים בשעטנז חסר צורה של ריהוט לא מותאם, ואילו כאשר עוברים לדירה קטנה יותר הדבר על פי רוב יסתיים בתחושת מחנק של דירה שמכילה הרבה רהיטים מיותרים.

אך מה אם נהפוך את ברירת המחדל? בואו נתחיל מנקודת ההנחה שהדירה החדשה ריקה ואין לכם שום רהיטים. במצב כזה, יש לכם אפשרות "לרכוש" מחדש כל רהיט, בהתחשב בעלות ההובלה שלו, או לבחור ברהיטים חדשים במחיר יותר גבוה, או להבין שהרהיט הזה בכלל לא נדרש.

שיקולי עיצוב והתאמה אישית: יצירת חלל המשקף אתכם

כאשר מגיעים לדירה חדשה, עומדת בפנינו האפשרות לבחור את הרהיטים שלא רק מתאימים למרחב, אלא גם משקפים את אורח החיים והטעם האישי שלנו. זהו זמן מצוין לשאול את עצמנו, מה באמת מייצג אותנו? האם אנו נמשכים לסגנון מודרני או רטרו? האם אנו מעדיפים צבעים חמים או קרים?

בחירת רהיטים לא צריכה להתבצע רק על סמך המראה החיצוני שלהם, אלא גם על פי תחושת הנוחות וההתאמה שהם מעניקים לכם. רהיט שמרגיש נכון, שמתאים לאופי שלכם ולצרכים היומיומיים, יהפוך את הבית החדש למקום שבו אתם באמת רוצים לבלות זמן.

עיצוב צביה קזיוף. אלעד גונן,
עיצוב צביה קזיוף/אלעד גונן

כאשר אנו מניחים שהדירה החדשה ריקה מרהיטים, ניתן לגשת לבחירות הללו מנקודת מבט חדשה, מבלי להיכבל לרהיטים שכבר יש לנו. הדבר מאפשר לנו ליצור חלל חדש שבו הכל משודרג, מחושב ומתואם, תוך כדי שמירה על אותם פריטים שבאמת חשובים לנו.

בנוסף, חשוב לזכור כי שיקולי עיצוב אינם עוסקים רק ברהיטים עצמם, אלא גם באופן שבו הם משתלבים זה עם זה. האם יש רהיטים שניתן לשדרג על ידי צביעה או החלפת חלקים? האם יש פריטים שניתן לשנות את מקומם ובכך ליצור מראה חדש? התהליך הזה נותן לכם את הכוח להפוך את הדירה החדשה לבית שהוא באמת שלכם, מלא בפריטים שמדברים אליכם ומותאמים לאורח החיים שלכם.

בחירת רהיטים: עלות לעומת תועלת

בתהליך בחירת הרהיטים לדירה החדשה, יש לשקול בצורה מדודה את היחס בין עלות לתועלת. השאלה היא לא רק כמה עולה רהיט מסוים, אלא מהו הערך המוסף שהוא מביא לחייכם. לעיתים, רהיט שעולה יותר יכול להיות השקעה טובה יותר בטווח הארוך, בין אם בגלל איכותו, עמידותו או התאמתו המושלמת לצרכים ולסגנון שלכם.

במקביל, יש להבין שלא כל רהיט יקר הוא בהכרח רכישה טובה. ייתכן שרהיט במחיר נמוך יותר יכול לשרת את אותם צרכים ואף להתאים יותר לסגנון העיצוב של הדירה החדשה. חשוב לשקול את כל האופציות ולא להפעיל אוטומטית את האינסטינקט של 'ככל שיקר יותר טוב יותר'.

עיצוב סלין ביטון, באדיבות דלקוב ארונות (15). ליאור טייטלר,
עיצוב סלין ביטון, באדיבות דלקוב ארונות (15)/ליאור טייטלר

כמו כן, יש לקחת בחשבון את עלות ההובלה והתקנה של רהיטים. לעיתים, העלות הנלווית של הובלה והתקנה יכולה להיות גבוהה ולהפוך את הרכישה לפחות משתלמת. במקרים אלו, ייתכן שיהיה עדיף לרכוש רהיט חדש או למצוא אופציות יד שנייה איכותיות בקרבת הדירה החדשה.

לבסוף, חשוב לזכור שהבית הוא מקום שבו אנו מבלים זמן רב, ולכן השקעה ברהיטים שמשדרגים את האיכות של החיים שלנו יכולה להיות משמעותית. אין זה אומר שיש לבזבז סכומים גבוהים, אלא לבחור בחוכמה ולשקול את הערך האמיתי שכל רהיט מוסיף לחייכם.

דברים שכדאי ליישם בעת מעבר דירה

  • לעשות רשימה של הרהיטים אותם אנחנו מעוניינים להעביר לדירה החדשה
  • להתאים לכל רהיט את המקום הייעודי שלו בדירה החדשה
  • לבצע מדידה של הרהיטים באמצעות סרט מידה
  • לוודא כי לכל הרהיטים יש מספיק מקום בדירה החדשה
  • לפרסם ולמכור מבעוד מועד את הרהיטים שאין לנו שימוש בהם כדי שלא נשנע אותם לשווא

ליעד מרום הוא יועץ בתחומי בעלי המקצוע ובעלים של האתר פיקס

  • עוד באותו נושא:
  • רהיטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully