וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממינימל קומפקט ועד משינה: התערוכה של אמן התוכן הוויזואלי יוצאת לדרך

תערוכת הצילומים "Phototypes" מאת יואב רודה, אמן מדיה ומיוצרי התוכן ויזואלי הבולטים בסצנת הרוק הישראלי, תפגיש אתכם מחדש עם גדולי המוזיקה הישראלית. פרטים בפנים

יואב רודה - מתוך התערוכה של יואב רודה. יחצ,
יואב רודה - מתוך התערוכה של יואב רודה/יחצ

יואב רודה הוא אמן מדיה שתחום יצירתו המרכזי הוא צילומי וידאו. הדימויים שהוא מציג מצויים בדרך כלל בתנועה, נשענים על מקצב ומוסיקה ומוקרנים על מסכים. על הבמה, בחללי תצוגה, ברשת, ועל מסכי טלוויזיה. בתערוכה זו מציג רודה סדרת צילומים המבוססים על דיוקנאות שנלקחו מהרשת (פאונד פוטג') ועברו עיבוד אופטי: הדימויים הוקרנו על אובייקטים ונלכדו שוב במצלמתו. חומרי הגלם הראשוניים של סדרה זו הם תמונות "רדי מייד" וקטעי וידאו, הצפים במרחב הרשת.

אל אלה רודה מצרף דימויים שצילם, אותם הוא מחבר, מפרק ועורך מחדש בעזרת תוכנת מיפוי וידאו, ומקרין על אובייקטים שונים. בסוף התהליך, רודה מצלם את החיזיון שיצר, זהו למעשה תיעוד של מיצב ההקרנה.

יואב רודה - מתוך התערוכה של יואב רודה. יחצ,
יואב רודה - מתוך התערוכה של יואב רודה/יחצ

הפרקטיקה הזאת היא המשך לעבודתו רבת השנים כיוצר תוכן ויזואלי בהופעות חיות, שכן רודה מוכר וידוע בסצנת הרוק הישראלי בה עבד עם טובי המוסיקאים בארץ, בהם להקת איפה הילד, דני סנדרסון, ברי סחרוף, מינימל קומפקט, משינה, אהוד בנאי, הדג נחש, ועוד. במקביל לכל אלה, רודה הציג את עבודותיו האישיות, בתערוכות רבות במוזיאונים ובגלריות בארץ ובעולם. עולם התוכן של יואב רודה נע בין הפואטי ליומיומי. בין היסטוריה ותולדות האמנות - לאמנות רחוב. רשימת הדמויות, בהן הוא "מטפל", כאילו נלקחה משדרת הכוכבים. מדענים פורצי דרך ואנשי הגות, לצד מבשרי הציונות ומנהיגיה. נציגי המודרניזם וגיבורי התרבות הפופולרית, לצד גיבורי השירה והפרוזה המקומית.

מקום של כבוד מקבלים אנשי הדאדא והסוריאליזם, אלה שהפכו את הפוטומונטאז' לכתב יד, ואת ההוצאה מהקשר למניפסט. על קיר הדאדא ניצבים מרסל דושאן, דאלי, לי מילר ועוד. בצידם, בהערה אקטואלית, רודה מוסיף את אנשי המחדל של 73': גולדה מאיר ומשה דיין, דמויותיהן מוטלות על כלי מטבח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יואב רודה - מתוך התערוכה של יואב רודה. יחצ,
יואב רודה - מתוך התערוכה של יואב רודה/יחצ

הכרובית, עליה מוקרנת דמותו של אלברט איינשטיין, מציירת מפת נוירונים ואילו דמותו של דוד בן-גוריון, והצריף הידוע שלו - מוקרנים על לחם אחיד. אוסף הדימויים שעל קירות הגלריה מציגים סוג של כתב-חידה. עבודת המונטאז' גלויה במכוון וניתנת לזיהוי, אבל התחביר של יואב רודה, מעיד על שפה אינטואיטיבית, אסוציאטיבית. המפתח להבנת הקשר בין הדמות המצולמת למצע עליה היא מוקרנת, דורש פיענוח של תשבץ היגיון, משולב לעיתים בהומור.

תערוכת הצילומים "Phototypes" מאת יואב רודה, אמן מדיה ומיוצרי התוכן ויזואלי הבולטים בסצנת הרוק הישראלי (אוצרת: ורדי כהנא) תתקיים בגלריה אורית ושדי, רח' בן יהודה 92 ת"א, יום ה', 11/1 בשעה 19:30.

שעות הפתיחה - גלריה ושדי: ימים שלישי - חמישי 12:00-17:00, שישבת 11:00-14:00

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully