וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלונות נגד ירי וטפט בליסטי: ככה *באמת* ממגנים היום את הבית

3.1.2024 / 16:31

אירועי 7 באוקטובר לימדו אותנו שגם כשאנחנו בתוך הבית אנחנו לא תמיד בטוחים. קבלו את הלהיטים של עולם העיצוב ומיגון הדירות בישראל

בית הרוס בקיבוץ בארי, 1 בינואר 2023. אורי סלע
אחרי האירועים הללו אי אפשר להישאר אדישים/אורי סלע

כולם מדברים על המלחמה בצפון. תושבי המרכז מפחדים מהטילים, תושבי הפריפריה כבר מזמן במרכז ומה שנותר לנו לעשות זה לבדוק מה יש לשוק המקומי להציע לנו בתחום המיגון חוץ מממ"ד.

"בהיבט של סטיילינג, עיצוב הבית ואדריכלות - מלחמת חרבות ברזל מהווה קריאת השכמה ואתגר לא קטן", מסבירה ענבל לוין, מעצבת פנים והום סטיילינג שעובדת בצפון תל אביב. "הרבה מאוד פרוייקטים שכבר החלו בביצועם נעצרו לאור דרישת הלקוחות להוסיף פתרונות ושיפורי מיגון ואנו מוצאים את עצמנו מחזרים על הפתחים של חברות בטחוניות, מנסים להבין מה התחדש בעולם הזה, מה אפשרי. מה ניתן לשלב והיכן".

לוין לוקחת חלק בכמה פרוייקטים כאלו: "מצאנו את עצמנו אדיריכלים, מעצבי פנים והום סטיילינג, בודקים את תוספות המיגון הקיימות כיום בשוק ועם מה ניתן לעבוד מבלי שרכשנו השכלה מסודרת או ייעודית לנושא".

ענבל לוין. סיגל סבן,
לעבוד עם מה שיש, בלי לרכוש השעלה מסודרת בנושא. ענבל לוין/סיגל סבן

רז יצקן סמנכ"ל השיווק של ג.ג. מערכות מיגון מסכים ומרחיב. "עצם החיבור בין הום סטיילינג לשיפורי מיגון הוא אוקסימורון. לכאורה הום סטיילינג מבקש ליצור אסתטיקה פונקציונאלית, מאידך עולם המיגון מציע פונקציונאליות מכוונת מטרה ללא פשרות על תווי תקן ואיכות. איך מחברים ביניהם? זה לא פשוט ולא תמיד זה אפשרי".

יצקן הוא סמנכ"ל השיווק של חברת ג.ג. מערכות מיגון שהוקמה ב- 2007 ונחשבת לאחת מ-5 חברות המיגון הישראליות המובילות בעולם בתחום מיגון המבנים והתשתיות. את יצקן שמספר לנו שמאז ה-7 באוקטובר הם נתקלים בביקוש שעולה על כל דמיון (עליה של 500% בביקוש בשוק המקומי ועליה של 200% בביקוש מצד קהילות יהודיות ברחבי העולם) ביקשנו לשתף בשבעת הביקושים הגבוהים בשוק הישראלי בתקופה זו:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

חדר מוגן דירתי - חמ"ד ( מיגון חדר קיים לפי מפרט מאושר פקע"ר).

חמ"ד. יחצ,
חמ"ד/יחצ

במציאות הישראלית בימים אלה, קשה לחיות בבית שבו אין ממ"ד, לא רק בהיבט הבטיחותי אלא גם בהיבט הפסיכולוגי, שאף הוא מעלה את תחושת הבטיחות של יושבי הבית. "בבואנו לחשוב על ממ"ד לא חייבים לחשוב ישר על פיל לבן בתוך הבית עם דלת גדולה, אלא אפשר למצוא דרכים יצירתיות להנגיש אותו, ולהפוך אותו אהוב על כולם", מסביר יצקן.

זהו החמ"ד שלנו. חדר רגיל שאנו מסבים לשיפור מיגון ומאפשר לאדריכלים גם באמצעו של פרוייקט עיצובי בדירות לשלב שיפור מיגון תקני במהירות גבוהה יחסית. החמ"ד בנוי מלוחות פלדה בעלי גאומטריה ייחודית שיודעים לחלק ולספוג את אנרגיית גל ההדף. כל לוח מיגון של פלדה המרכיב את המערכת מותקן באמצעות עוגנים מיוחדים בעלי חוזק שליפה וגזירה מאוד גבוהים שיכולים לעמוד בעומסים של כ 5 טון כשהרצפה והתקרה נקשרים ביחד ומחזקים את החדר בצורה משמעותית.

  • זמן ההקמה: שבוע עד עשרה ימי עבודה
  • עלות: החל מ-85,000 שקל לפרויקט
  • אנקדוטה: עד היום נבנו מעל 700 חמ"דים ברחבי הארץ. מה-7 באוקטובר הביקושים בכל הארץ מאמירים ללא הבדל בין פריפריה למרכז. מעמד הביניים שבעבר לא נמנה על לקוחות החמ"ד פותח חסכונות ומתמגן.

לעשירים בלבד: חדר תת קרקעי

דמיינו לרגע שהחדר הממוגן בביתכם הוא תת קרקעי. חדר כזה מגן עליכם מכל משמר מצד אחד, ומאידך יכול לשמש בחיי היום יום, כחדר משחקים, חדר מוסיקה, חדר אירוח חברים לילדים בני העשרה ועוד. אפשרויות העיצוב של החדר הן כמעט אין סופיות והכל בהתאם לשימוש שיעשה בו, כמו למשל, חדר מוסיקה יקושט ברכיבים הלקוחים מעולם זה כמו תווים, שירים, זמרים, כל מה שרק תרצו.

חדר ממוגן תת קרקעי הוא פרויקט אקסקלוסיבי שיעניק מענה מיגוני מחד ומאידך יאפשר מענה מושלם לכל הצרכים הנדרשים של אור, מיזוג אוויר וסינון, אפשרות ללינה בתוכו, אחסון מזון לשהייה ממושכת, גידולים הידרופוניים ועוד. יש לציין כי ישנה אפשרות לבנותו כחדר שיעניק הגנה גם במקרה של התקפה לא קונבנציונאלית (אב"כ) , אך כמובן זה יצריך תקציב גבוה יותר (יכול להגיע לכמה מיליוני שקלים).

  • זמן הקמה: מספר חודשים
  • עלות: 0.5 עד 5 מיליון שקלים

חלונות שקופים ממוגני ירי והדף

חלונות נגד ירי. יחצ,
חלונות נגד ירי/יחצ

חלונות הפלדה של הממ"ד שכולנו מכירים כבדים ומסורבלים. יודעי דבר מסבירים שמשקלו של חלון כזה יכול להגיע לכ-200 ק"ג בממוצע למטר.

להבדיל מהם, חלונות נגד ירי, כמו אלה שמותקנים ברכבים, אפשר להתקין גם בבית. אלה יגנו עליכם מפני פגיעה מכדורי ירי, הדף ורסס. הזכוכית המותקנת בחלונות אלה, היא זכוכית ממוגנת ירי שעשויה משכבות של זכוכית וחומרים מרוכבים שקופים, ובולמת בתוכה את קליעי התחמושת. ככל שעובי הזכוכית גבוה יותר כך ההגנה עליכם תהיה רבה יותר.

החלונות ממוגני הירי יכולים להיות מותקנים כחלונות הזזה, פתיחה, דריי- קיפ, קבועים ואף כגדר שקופה חיצונית בגינה או במרפסת הבית, הכול בהתאם לצורך ולפי התקציב שתחליטו להשקיע בכך.

  • כמה זה יעלה? בין 12-18 אלף שקל למטר בממוצע.
  • זמן עבודה: יום עד כמה ימי עבודה.

תריסי גלילה נגד ירי

תריס ממוגן. יחצ,
תריס ממוגן/יחצ

איך תוכלו ליפות את ביתכם בצבע, ובמקביל לדאוג לעצמכם להגנה? כיום מיוצרים תריסי גלילה מיוחדים מאלומיניום, חשמליים, בכל צבע שחשקה נפשכם ואלה יספקו עבורכם הגנה מפני ירי ופריצה אלימה ברמה הגבוהה ביותר . תריסים אלה מגיעים ברמות מיגון שונות ועל פי תקינה אירופאית. התריסים נראים רגילים לגמרי, מופעלים באופן חשמלי, וניתן לקבלם בכל צבע שרק תרצו. מי שיראה אותם מותקנים בביתכם, לא ישים לב שמדובר בתריסים מיוחדים שתפקידם גם לספק לכם הגנה ייחודית.

  • כמה זה יעלה? בין 4000 ל- 18,000 שקל למטר כשרמת המיגון הגבוהה ביותר מפני קליעים של רובה צלפים ופריצה עם כלים חשמליים במשך 20 דקות.
  • זמן עבודה: יום עד כמה ימי עבודה

דלת ממוגנת נגד ירי

דלתות נגד ירי. יחצ,
דלתות נגד ירי/יחצ

יש מגוון רחב של דלתות פלדה וזכוכית מעוצבות לבתים פרטיים. הדלתות מיוצרות בתקנים מחמירים שדורשים רמת מיגון גבוהה. אנו ממליצים לבחור דלת ממוגנת נגד ירי, הדף ופריצה אלימה המעוצבת בהתאם לטעמכם ובחירתכם. דלתות אלה ניתנו לצביעה בטכניקות מיוחדות שיהפכו אותן לחלק אינטגרלי מעיצוב הבית כולו.

  • כמה זה יעלה? מחירי דלתות ממוגנות להערכתנו ינועו בין 20-40 אלף שקל לדלת.
  • זמן עבודה: ימי עבודה בודדים.

ציפויי מגן לחלונות ודלתות

רז יצקן. יחצ,
רז יצקן/יחצ

מוצר שבחודשים האחרונים מבוקש מאוד במגזר הפרטי למיגון שמשות ודלתות במחירים אטרקטיביים. מוצר שקוף למיגון חלונות קיימים עם יריעה שקופה שמודבקת לחלון לזכוכית של חלונות ודלתות בצידם הפנימי ומגיעה בכמה גדלים. מונעת שברים או רסיסים בזמן הדף או פריצה אלימה.

  • עלויות: מאות שקלים בודדים למטר
  • זמן עבודה: יום עד כמה ימי עבודה
חדר מדרגות בבניין של עמידר ברחוב ברץ בטבריה לאחר רעידת אדמה, 23 בינואר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, תמונות גולשים
עמיד אבל מסוכן. חדר מדרגות שניזוק מרעידת אדמה בטבריה ב-2022/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

ומהם מוצרי הלהיט הבא בעיצוב ומיגון בתים? יצקן מספר לנו על שני מוצרים, אחד מהם כבר בשלבי קליטה והשני צפוי להגיע בתוך שנה שנתיים.

רשמו לפניכם: שיפורי מיגון לחדרי מדרגות בבניינים משותפים. כן, כן שמעתם נכון. הלהיט החדש של מלחמת חרבות ברזל הוא שיפורי מיגון לחדרי מדרגות בבניינים משותפים. הנושא נולד כאשר בניין בתל אביב התעקש למגן את עצמו. ככלל, רוב חדרי המדרגות בישראל עשויים מבטון מזויין שנותן מענה מיגוני טוב (ביחס לקירות בלוקים), ולכן בהעדר ממ"ד פיקוד העורף ממליץ לצאת ולשהות בחדרי המדרגות בזמן הזעקה. אולם מהו המקום הכי בעייתי בחדר המדרגות? החלונות שעשויים להתנפץ לפזר רסיסים ולאפשר כניסתם של חלקי אלומיניום זכוכיות ורסס של הרקטה.

על מנת להתגבר על כך החברה מציעה פתרונות שונים לטובת מיגון פתחי חדרי המדרגות באמצעות חלונות פלדה פנימיים בעובי הדומה לחלונות פלדה של ממ"ד שנותנים מענה לרסיסים והדף וכך חדר המדרגות מקבל שדרוג ניכר ברמת המיגון.

עלות: כ- 200,000 שקלים לחדר מדרגות בבניין 9 קומות + קרקע (כ-32 דירות).
זמן עבודה: עד חודשיים כולל תכנון.

טפט בליסטי. יחצ,
טפט בליסטי/יחצ

יצקן מספר לנו גם על בדים מרוכבים נגד הדף למיגון (טפט בליסטי) שצפויים להיכנס לשוק המיגון הפרטי בשנים הקרובות, לאחר בחינה ואישור ע"י הגורמים המוסמכים. מדובר בבד שעשוי מחומרים מרוכבים מאוד חזקים שמבחינת החוזק שלו הינו חזק יותר מפלדה בעובי דומה. מדובר בטפט עם יישום נח לעומת החלופה - ציפוי וחיפוי קירות בפלדה - לעומתו, מאחר וזהו בד שניתן להצמידו בהדבקה לקיר כמעט באותה קלות של טפט רגיל. כבר כיום קיימים מוצרים דומים בשוק אך במידת חוזקה פחותה. מיגון חדר צפוי לארוך ימים בודדים בלבד בעלות של כמה עשרות אלפי שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully