וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלה האטה משמעותית, אבל לאחרונה אפשר לזהות שיפור"

המחסור בעובדים מעכב בנייה ומקשה על עבודת האדריכלים ומעצבי הפנים. לצד סטגנציה במצב, יש כאלה שרואים את האור. ומתי ייקלטו פה העובדים הזרים?

אלדד ניצן בתהליך גיוס עובדים זרים בענף הבניה בניו דלהי. יחצ,
אלדד ניצן בתהליך גיוס עובדים זרים בענף הבניה בניו דלהי/יחצ

האם הגעתם הצפויה של עובדים זרים תעורר את ענף הבנייה? אדריכלים ובעלי מקצוע שונים שעימם שוחחנו עדיין ממתינים לבאות, אבל ניתן לראות ניצנים של אופטימיות. מעצבת הפנים שלומית זלדמן אומרת: "כמי שמתמחה בתכנון ובנייה פרטית, חלה האטה משמעותית בשטח מבחינת מחסור בכוח אדם, אולם בתקופה האחרונה יש שיפור מסויים. עדיין מורגש המחסור שגורם להאטה וללוחות זמנים ממושכים יותר מבעבר, אבל אני מניחה שככל שעוד עובדים זרים ייקלטו, כך זמני העבודה יצטמצמו".

מתי זה יקרה? אלדד ניצן, יו"ר התאחדות תאגידי כוח אדם זר בענף הבניה, חזר בימים אלו מהודו לאחר סגירת הסכמים להבאת כ-4,000 עובדים זרים מהודו, לצד הסכמים להבאת כ- 3,000 עובדים מסרי לנקה וכ-6,000 עובדים זרים מאוזבקיסטן. העובדים הזרים יחלו להגיע לישראל החל מסוף חודש ינואר.

תאגידי העובדים הזרים בלשכת המסחר נרתמו למבצע להבאת עובדים הזרים בתקופה של שלושה שבועות בלבד, שבסופו יגיעו לישראל במהלך החודשים הקרובים למעלה מ-13,000 עובדים זרים מסרי לנקה, הודו ואוזבקיסטן.

שלומית זלדמן. אלי פסנדי,
יותר אופטימית. שלומית זלדמן/אלי פסנדי

"כיום מועסקים בענף הבניה בישראל כ-13,000 עובדים זרים בלבד, ולאור העובדה שהעובדים פלסטינאים לא מגיעים לעבוד בישראל, ענף הבניה נמצא בקריסה כלכלית", אומר ניצן, "רוב אתרי הבניה מושבתים. ענף הבניה זקוק מידית לעוד הסכמים להבאת עובדים זרים כדי להגיע למצב של 80,000 עובדים זרים בענף".

תהליך גיוס העובדים הזרים לענף הבניה בוצע בשיתוף ובדחיפה של משרד השיכון בהנהגת מנכ"ל משרד השיכון יהודה מורגנשטיין, מנהלת התחום מיכל ארן והממונה על הסכמים והלוגיסטיקה מול המדינות השונות בעולם אריאל פרטוש.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully