וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאירו את האי: התאורה שבחרתם תיתן את השואו בחלל

האי במטבח הוא מקום אסטרטגי, אבל מעבר לפונקציונליות שלו צריך לשמור בו על תאורה נכונה. איך עושים את זה?

רוני שני פלדשטיין, באדיבות אלפינה תאורה. אורית ארנון,
רוני שני פלדשטיין, באדיבות אלפינה תאורה/אורית ארנון

אין זה סוד שהאי הוא חלק כמעט בלתי נפרד מהמטבח. בכל בית ובית הפך האי לא רק למקום פונקציונאלי לאכילה, אלא מרכז העניינים, סביבו מתאספים בני הבית ואורחיהם. המקום בו עושים שיעורי בית, מארחים, שותים את הקפה של הבוקר, מדברים ואוכלים, וכעת עם התפתחותו של האי וגודלו, הוא משמש גם כמשטח עבודה הכולל כיור, כיריים וכו. בכל דירה, קטנה כגדולה האי מתפקד כפונקציה חשובה ודומיננטית בחלל הציבורי בכלל ובמטבח בפרט.

הפעם נתמקד בתאורה מעל האי, כדי שהפעולות השונות ייעשו בצורה מקצועית ונעימה. בני כוהנר, יועץ תאורה לחברת "אלפינה תאורה" מסביר: "ראשית יש להבין מהן הפעולות שעושים סביב האי, ובהתאם לכך להתאים את התאורה הנכונה עבורו. מאחר והאי מתפקד כאלמנט עיצובי חשוב בחלל הציבורי, חשוב להדגיש אותו על ידי גוף תאורה מרשים ובעל נוכחות דומיננטית, על מנת למשוך את תשומת הלב ובכך לתת לאי את הכבוד הראוי".

עיצוב מיטל צימבר. עידן גור,
עיצוב מיטל צימבר/עידן גור
עיצוב מיטל צימבר. עידן גור,
עיצוב מיטל צימבר/עידן גור
אלפינה תאורה, מעצבת מעין רהב. אביב קורט,
אלפינה תאורה, מעצבת מעין רהב/אביב קורט

עוד אומר כוהנר: "אפשר לתלות מעל האי גוף תאורה נמוך, ספוטים, או שרשרת גופי תאורה תלויים. כיום, יש שפע רב של גופי תאורה נעימים, שמהווים תכשיט בחלל ומשלימים את חשיבותו העיצובית של האי בחלל הציבורי. חשוב שגופי התאורה יצרו הרמוניה ויתכתבו עם הסגנון העיצובי של הבית, יחד עם זאת, כן רצוי להכניס בהם טוויסט עיצובי. במידה והאי משמש גם כמשטח עבודה וגם כאזור אכילה, גם כאן יש לתת דגש לסוג התאורה: תאורה שוטפת, עוצמתית וחזקה מעל משטח העבודה ותאורה נעימה ודקורטיבית מעל אזור האכילה וישיבה".

עיצוב מיטל צימבר. עודד סמדר,
עיצוב מיטל צימבר/עודד סמדר
מעצבת אינגריד גואטה, באדיבות אלפינה תאורה. מאור מויאל,
מעצבת אינגריד גואטה, באדיבות אלפינה תאורה/מאור מויאל

מעצבת הפנים מיטל צימבר מסבירה עד כמה חשובה התאורה מעל האי "מאחר וכל גופי התאורה הם פונקציונליים וטכניים, למעט אלו שמעל האי ומעל פינת האוכל, רק הם מכתיבים את אופי עיצוב החלל והם אלו שייתנו לנו את השואו בחלל".

לסיכום אומרת צימבר: "בהתאם לפונקציה של האי (ישיבה או עבודה) נתאים את גופי התאורה. באזור הישיבה נשלב גופי תאורה שמשתלשלים מהתקרה ובעלי נוכחות מבחינת המראה בלי לייחס חשיבות לעוצמת האור. לעומת זאת, מעל משטחי העבודה נקפיד להתקין תאורה פונקציונלית, מסודרת ואחידה. בגופי התאורה הדקורטיביים קיימים נפחים שונים, אם האופציה של גופי תאורה גדולים ובעלי נוכחות מועדפת עלינו נבחר בין 2 ל 3 גופים ונתלה אותם במרחק של בין 50 ס"מ ל 60 ס"מ האחד מהשני. במידה ובוחרים גופי תאורה קטנים כמו קנים, כוסות, טיפות וכו, נקפיד לרכוש מספר אי זוגי של תאורה, לשלב במרחקים של 25-30 ס"מ האחד מהשני ונתלה אותם בגבהים שונים כדי ליצור משחק".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully