וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנת מעבר - תערוכה ייחודית בפארק חירייה

התערוכה "תחנת מעבר" מציגה עבודות של עשרה יוצרים ויוצרות המתייחסות לתקופות ומצבים שהם בין עבר שאינו יכול להתקיים לעתיד שאינו ידוע

סרחיו דניאל צ'רטקוף. אנזו ג'וש,
סרחיו דניאל צ'רטקוף/אנזו ג'וש

התערוכה "תחנת מעבר" מציגה עבודות של עשרה יוצרים ויוצרות המתייחסות לתקופות ומצבים שהם בין עבר שאינו יכול להתקיים לעתיד שאינו ידוע. הצגתה בפארק המחזור חירייה, מתחם המשמש תחנת מעבר לפסולת ששוהה בו לזמן קצר, מתמיינת ועוברת לאתרי מתמנה ולאתרי מחזור, מסמנת את שלל ההקשרים של תחנות מעבר בחיינו, אלה הטיבעיים, ואלה הכפויים.

ורד אהרונוביץ'. אנזו ג'וש,
ורד אהרונוביץ'/אנזו ג'וש

התערוכה שנהגתה ונאצרה בחודשי הקיץ של שנת 2023 ופתיחתה נקבעה לחודש נובמבר, חייבה את צוות המרכז לחינוך סביבתי של פארק חירייה לחשיבה מחודשת עקב אירועי ה"השביעי באוקטובר" ופרוץ מלחמת "חרבות ברזל" והשלכותיו על החברה בארץ.

"בשבועות הראשונים ללחימה, לאיסוף השברים ולעיבוד האבל, חלחלה ההבנה שהתערוכה שעוסקת בתחנות מעבר שונות בחיינו רלבנטית מאוד לתקופה מטלטלת זו. בימים אלו, ברור לכולנו שאנו מצויים בתקופה שמהווה נקודת מפנה משמעותית בחיי המדינה. תקופה בה נובטת ההבנה כי מה שהכרנו לא יתקיים עוד, והכל עומד להשתנות. בתקופה זו נידרש לאזור כוחות ולהתגבר על אתגרים קיומיים, ולבחון את ערכנו מחדש" מספר עדי יקוטיאלי , אוצר התערוכה והמנהל האמנותי של החלל לעיצוב ואמנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ורד אהרונוביץ'. אנזו ג'וש,
ורד אהרונוביץ'/אנזו ג'וש

התערוכה תוצג בחלל לאמנות ועיצוב במרכז לחינוך סביבתי בפארק חירייה הפועל משנת 2021. החלל העצום בעל שני קומות הצופות לבריכה טיבעית כרי דשא רחבים וצימחיה עשירה הוקם על מנת לקדם דיאלוג עם הציבור על ערכים סביבתיים ולעודד חשיבה על מיחזור ותרבות הצריכה, באמצעות עיצוב ואמנות. המרכז מציג תערוכות מתחלפות של מעצבים ואמנים לאורך כל השנה יחד עם יוזמות של פרוייקטים של יוצרים מחומים שונים העוסקים באקולוגיה וקיימות, ופתוח לביקורים סיורים ופעילויות עבור קהלים שונים.

כרמל אילן. כרמל אילן,
כרמל אילן/כרמל אילן
דרור סיתהכל. דרור סיתהכל,
דרור סיתהכל/דרור סיתהכל

עשרת האמנים והאמניות שנענו לפנייה להשתתף בתערוכה, התבקשו להתייחס לתחנות מעבר שונות המאפיינות את חיינו. העבודות בתערוכה מבטאות כולן מצבים זמניים שחלקם קשורים להתפתחותנו הכרונולוגית, וחלקם מתייחסים להפסקות המיועדות להתכווננות והשתנות, לקראת אתגרי חיים חדשים. האמניות תמר ברניצקי, כרמל אילן, וליזבט ביגר עוסקות בנושא מתוך התבוננות בחומרי הפסולת המגיעים לתחנת המעבר שבחירייה, והפיכתם לאלמנט אסתטי המאפשר נוכחות וויזואלית. נורית דוד מתייחסת לתחנות מעבר שעניינן מקום וסביבה כמו טרנספורמציה של עיר בתהליך של השתנות פיזית. טיגיסט יוסף רון, אנה לוקשבסקי ודוד זיסר יצרו עבודות המבטאות נקודות זמן כתחנות של החלטות הפועלות כשעון עצר בשלבי מעבר והגירה. האמנית ורד אהרונוביץ' מציבה תחנות של מחשבות אל מול עשייה מורכבת, הנחשבת לבלתי אפשרית, וסרחיו דניאל צ'רטקוף מציג תחנות מעבר שמבטאות את המעבר בין רעיון למעשה. עבודות אחרות מבטאות הבנה שכל תקופה בחיים היא תחנת מעבר לזו שאחריה, כמו העבודה של ורד אהרונוביץ', המתייחסת לשלבי הילדות והזיקנה ועבודותיו של אלקנה לוי העוסקות בשאלה האם המוות הוא תחנה סופית או תחנת מעבר, לעולם הבא"..

יפמן. אילן ספירא,
יפמן/אילן ספירא
דרור סיתהכל. דרור סיתהכל,
דרור סיתהכל/דרור סיתהכל

במרכז לחינוך סביבתי בפארק נמצא גם "קפה חירייה", שנולד מתוך מיזם סביבתי חברתי. בית הקפה מנוהל ע"י רשת בתי קפה חברתיים "קפה טוב" מבית עמותת "שכולו טוב", במטרה להקנות מיומניות תעסוקתיות למתמודדים עם מוגבלויות. בית הקפה מעוצב בחומרים בשימוש חוזר ומציע תפריט בריאות מגוון המבוסס על עקרונות שימור הסביבה ותוך יישום התנהלות מקיימת המכוונת לצמצום ייצור פסולת

ליזבט ביגר. אנזו ג'וש,
ליזבט ביגר/אנזו ג'וש
  • נעילת התערוכה : 15.7.2024
  • שעות פתיחה: ימים א'-ה' שעות 11:00-15:00 ימי ו' 10:00-13:00
  • כתובת: המרכז לחינוך סביבתי, פארק המחזור חירייה.
  • להרשמה לביקור חופשי בחודש ינואר (ללא תשלום) או סיור מודרך בתשלום (25 שקל) היכנסו לכאן.
  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully