וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת האמבטיה: המקום הכי מרגיע בבית

האמבטיות נוצרו לפני אלפי שנים ושינו תצורות רבות. איך נראית האמבטיה המודרנית ומדוע אתם רוצים אחת כזאת?

אמבטיה מבית kaldewei. יחצ,
אמבטיה מבית kaldewei/יחצ

חדרי אמבטיה עם אגנים מיוחדים בדומה לאמבטיה של היום נבנו לראשונה באלף השלישי לפני הספירה. באותה עת מטרת חדרי האמבטיה היה בעיקר טהרה דתית והאמבטיות לא נבנו מסיבות של היגיינה וניקיון.

האמבטיה הקדומה ביותר מקורה משנת 1,700 לפני הספירה והיא נמצאה בארמון קנוסוס בכרתים. צורתה של האמבטיה שם זהה לצורת האמבטיה המודרנית של היום.

אמבטיה מהמאה ה-19. ויקיפדיה, Creative Commons
אמבטיה איטלקית מהמאה ה-19. ההיסטוריה של האמבטיה הולכת אלפי שנים לאחור/Creative Commons, ויקיפדיה

באימפריה הרומית הבינו את ההנאה שבשהייה באמבטיה ואז גם האמינו שמי שמבלה באמבטיה ספון במים החמים, גופו יתחזק. זו היתה בתקופה בה הייתה פריחה של בניית אמבטיות בארמונות ובבתי האצילים, שהעיד גם על סמל סטטוס.

בראשית המאה ה-20 התחילו להתקין אמבטיות גם בבתיהם של בני המעמד הבינוני, כשעד אז אמבטיות היו שמורות לבתי אצילים.

מקור המילה אמבטיה הינו במילה היוונית embat שפירושו להיכנס, פעולה שבדיוק מבצעים באמבטיה, כדי ליהנות משלל היתרונות. רוב האמבטיות לפני מספר שנים היו מלבניות, אך אט אט התפתחו גם עיצובי האמבטיה המעוגלים יותר, כדי לייצר עניין ומעגליות ולייצור קווים יותר רכים ונינוחים עד לא מזמן וכבשו את השוק.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
אמבטיה, יבואן חברת נוטלי. יחצ,
אמבטיה, יבואן חברת נוטלי/יחצ

חברת kaldewei הגרמנית מתמחה בייצור אמבטיות כבר 100 שנים מייצרת אמבטיות בעלות עמידות מוחלטת בפני שריטות, כתמים, אש וכימיקלים.

אוהד לוי יבואן אמבטיות kaldewei טוען: "עיצובי האמבטיות היום נחשבים ליותר משוחררים, הן במראה המעוגל מעגליות של האמבטיה כולל באמבטיות הנקראות stand alone , בשל העובדה שהן ניצבות לבד במנותק מהקיר, באמצע חדר האמבטיה ומותירות רושם בל יימחה. חשוב לתת את הדעת בעת בחירת האמבטיה לעובדה שכדאי למדוד את הגוף ולהתאים את האמבטיה למבנה הגוף בעוד שיש לקחת בחשבון את העובדה שבאמבטיה רוב הזמן שוכבים".

חברת kaldewei משווקת אמבטיות באורך של 40 ס"מ ועד שני מטר ורוחב החל מ-70 ס"מ ועד 1.20מ'. האמבטיות שתמיד היו לבנות זוכות היום לעיצוב בצבעים מיוחדים כמו אפור כהה, אפור בהיר, שחור, שמנת ועוד גוונים ייחודיים, שיוצרים אמירה דרמטית ומיוחדת משלה. הוספת הצבע לאמבטיה מחזק את התחושה בנפש בהווה ובעתיד שמנתקת את עצמה מהלבן ששייך לשגרה הרווחת.

חברת נוטלי מציגה אבטייה מבית kaldewei. יחצ,
חברת נוטלי מציגה אבטייה מבית kaldewei/יחצ

האמבטיות של kaldewei משנות את כללי המשחק בצורתן , בצורת אוקטגון, הקטגון, אובאלי, א- סימטרי לחלוטין, אמבט מותאם לשניים. כל האלמנטים הללו הופכים את חווית המתרחץ, לחוויה שמטרתה לייצר רוגע ולהיות אתנחתא מהנה מקשיי היום.

בסין וברוסיה לעומת ארצות הברית נהנים מאמבטיה, בעוד שבארה"ב מעדיפים באופן מוחלט דווקא מקלחות. הישראלים נחלקים ל-50/50 וחובבי האמבטיה יאמרו בפה מלא שאילו שמתקלחים במקלחות לא מבינים את מה הם מפסידים.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully