וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טובים השניים? כך פותרים את סוגיית חדר הילדים המשותף

לא קשר למצב המורכב, רבים ההורים שרואים בלינה משותפת בחדר אחד של האחים כיתרון. איך עושים זאת נכון?

עיצוב ותכנון שירלי דן. שי אדם,
עיצוב ותכנון שירלי דן/שי אדם

התקופה הנוכחית מביאה עימה רוחות של שינוי. ללא קשר למצב המורכב, רבים ההורים שרואים בלינה משותפת בחדר אחד של האחים כיתרון. בין אם הבית מאפשר או לא, השותפות בחדר תורמת לאחים. הדעות, כמו בכל דבר, חלוקות. יש האומרים שמצד אחד הלינה המשותפת מולידה חברות עמוקה, ומצד שני מולידה גם מחסור בפרטיות, מריבות וכו'. כך או כך, התקופה הנוכחית מטה את הכף ליתרונות הלינה המשותפת, ומחזקת את היתרונות ואת הצורך של הילדים להיות ביחד, עטופים, לדבר האחד עם השני, ליצור אינטראקציה, קשר עין, תקשורת ומעל לכל תחושת בטחון.

אז אם אנו כהורים כבר החלטנו שטובים השניים (או השלושה) מן האחד, הנה כמה המלצות איך לעשות זאת נכון.

עיצוב מיטל צימבר. עידן גור,
עיצוב מיטל צימבר/עידן גור
עיצוב ותכנון שירלי דן. שי אדם,
עיצוב ותכנון שירלי דן/שי אדם

"את תכנון חדרי הילדים חשוב תמיד להתחיל בשיח משותף והוא זה שיכתיב במרבית המקרים את הפונקציות, החומרים, הצבעים, שנכונים עבור כל אחד מהם, ביחד ולחוד. ניתן ואף מומלץ לעבוד עם טפטים וחיפויים ואפילו יצירות אמנות שהולמות את הגילאים של כל אחד מהילדים, כך שבתוך החלל ניצור ייחודיות לכל אחד מהאחים", מסבירה נדיה רוייטבלט, מסטודיו NR design.

לדברי רוייטבלט: "חשוב לשמור על הייחודיות של כל אחד מהילדים. לתת תשומת לב מיוחדת בעת בחירת המיטות וכמובן מיקומן. אם החדר מאפשר אפשר לשים מיטה מול מיטה, או לחלופין מיטת קומותיים שתמקסם את החלל".

סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל
עיצוב ותכנון שירלי דן. שי אדם,
עיצוב ותכנון שירלי דן/שי אדם

"יש להבין כי לכל אחד מהאחים יש את הצרכים שלו, לצד המשחקים, הבגדים, החפצים, והספרים האישיים שלו. כך שבהתאם לכך יש לייצר שטחי אחסון הולמים ונגישים, לגובה ולמצבור שצבר הילד. לגבי שטחי אחסון, חשוב ליצור פתרונות מוקפדים וחכמים, כדי להמשיך וליצור חלל רגוע ולא רועש. במידה ואפשר, את המשחקים כדאי להוציא החוצה, ולאחסן אותם במסדרון, פינת משחקים, חדר טלוויזיה וכו", אומרת מעצבת הפנים ליאת קדם מ"סטודיו טולה".

סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל
נדיה רוייטבלט NR Design. רגב כלף,
נדיה רוייטבלט NR Design/רגב כלף

"את השטחים האישיים של כל אחד מהאחים ניתן ליצור על ידי הפרדה עיצובית שתבוא לידי ביטוי בצבע, חומר. אין צורך בחציצה שגם ככה תכביד על החלל. בכל מקרה חשוב גם המרחב המשותף, כי בסופו של דבר יצרנו חדר לשניים כדי שתהיה אינטראקציה נעימה ביניהם, בטח ובטח בימים אלה", מסכמת קדם.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully