וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפרי בשל: בית החלומות שמשלב בין מראה כפרי קלאסי לעיצוב מודרני

בני זוג בשנות ה-50 לחייהם, להם שני ילדים בשנות ה-20 לחייהם, החליטו לחלק את המגרש הגדול ברשותם, למכור כמחצית ממנו ולבנות את בית חלומותיהם על השטח שנותר בבעלותם. הם פנו לאדריכלית ליליאן בן-שוהם שהשכילה לתכנן עבורם בדיוק את מבוקשם

אדריכלית ליליאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלית ליליאן בן שוהם/אלעד גונן
  • היכן: אחד המושבים בשרון
  • עבור: זוג הורים בשנות ה-50 לחייהם להם שני ילדים בוגרים
  • שטח מגרש: כדונם
  • שטח הבית: כ- 300 מ"ר
  • אדריכלות ועיצוב פנים: אדר' ליליאן בן-שוהם
  • צילום: אלעד גונן

בית רחב ידיים, הממוקם בלב חצר גדולה, היה ונותר אחד החלומות הגדולים עבורנו הישראלים. כך גם במקרה של משפחה בת ארבע נפשות המתגוררת באחד המושבים בשרון (האם היא בת המושב) והחליטו לנצל את החצר הגדולה שבבעלותם - ששטחה המקורי הוא כשני דונמים - באופן שונה ויצירתי. הם ביצעו פרצלציה: חלוקה מחודשת של השטח הקיים, במסגרתה הם כמחצית מהשטח, עליו ניצב ביתם המקורי, ועל המחצית שנותרה הם בנו בית חדש שעונה במדויק צרכיהם ומאווייהם החדשים והעתידיים.

אדריכלית ליליאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלית ליליאן בן שוהם/אלעד גונן
אדריכלית ליליאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלית ליליאן בן שוהם/אלעד גונן

אל האדריכלית ליליאן בן-שוהם בם פנו בכדי שתייצר עבורם בית שמחובר לקרקע ולטבע מלא אופי וחיים: "מדובר במשפחה דינמית ופעילה, חובבת טיולים וטבע, והרציונל היה ליצור בית שלא יראה חדש ומהוקצע יתר על המידה, בית טבעי וסנטימנטלי שניכר שחיים בו וברחביו משולבים פריטים ורהיטים אותם בני המשפחה אצרו לאורך השנים", היא מסבירה.

אחד האתגרים עמו התמודדה בן-שוהם הוא הטופוגרפיה הייחודית של המגרש- מישורי בחלקו הקדמי שממשיך והופך למדרון משופע הצופה אל עבר בוסתן ירוק ופורח. "תוואי השטח אפשר לנו ליצור במפלס העליון את קומת הכניסה שצורתה H ומחולקת ל-2 גושים: אגף ציבורי ואגף פרטי בינם קושרת מבואת כניסה שנפתחת מעברה הפנימה אל עבר גן מטופח במרכזו ניטע עץ זית בוגר. סוויטות השינה של שני הילדים תוכננו במפלס התחתון ועבורן תוכננה כניסה נפרדת.

אדריכלית ליליאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלית ליליאן בן שוהם/אלעד גונן
אדריכלית ליליאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלית ליליאן בן שוהם/אלעד גונן

"מבואת הכניסה מגדירה הלכה למעשה את הכניסות השונות לפונקציות האירוח ולאגף הפרטי ואת ההיררכיה ביניהן", מסבירה האדריכלית. "רחבת כניסה מרוצפת אבן מקבלת את פני הבאים ועם פתיחת דלת הכניסה המרשימה, אותה יצרנו במיוחד עבור הפרויקט מעץ אלון מלא, נגלית ממול ויטרינת זכוכית גדולה דרכה ניתן לצאת לפטיו פנימי ומשני צדדיה עמודים אותם חיפינו בריקים בגוון חום אדמדם. ארונות הרפפה בחלל זה משמשים לאחסון וגרדרובה וכאן גם נגלת רצפת פרקט בלגי שאטו עמה עבדנו בבית כולו, שמקנה למרחב מימד חמים ומזמין".

עם הכניסה לאגף הציבורי הפתוח והמואר שמימין למבואה נגלית גם תקרת העץ המשופעת שנצבעה בלבן ומתמרת בשיאה עד לגובה של 5.5 מטרים. על מנת שלא להנמיך את התקרה המרשימה בחרה האדריכלית לשלב תעלת מיזוג חיצונית עשויה מפח מעוגל שנצבעה בלבן ומוסיפה מימד מעט יותר תעשייתי שלא נראה כנטע זר בסגנון הכפרי אלא נטמע בו בהרמוניה.

אדריכלית ליליאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלית ליליאן בן שוהם/אלעד גונן

הסלון הגדול משלב בין אלמנטים חדשים לפריטים ישנים ואהובים שעברו עם בני המשפחה מביתם הקודם. בולטים במיוחד הקמין היצוק, שנדלייר הברזל שנתלה במרכז החלל ופרטי ריהוט עתיקים שעברו רסטורציה ורופדו מחדש. גם פינת האוכל, שעשויה מעץ גושני, היא מזכרת משנים עברו ובאזור שבינה לבין המטבח הגדול והפתוח יציאה למרפסת אחורית מוגבהת שמוקדשת כולה לאירוח- שם ממתינים לבני המשפחה ואורחיהם פינת אוכל גדולה ומפנקת מעץ מלא ומהעבר השני מטבח חוץ בנוי עם עמדת B.B.Q ותנור בנוי מלבנים.

המטבח הביתי גדול במיוחד ונפרש לאורך של יותר מ-6 מטרים. הוא מורכב מחזית גבוהה בה מרוכזים מוצרי החשמל והמזווה וחזית נמוכה מחופה אבן קיסר ומשמשת לעבודה והכנות. במרכז החלל אי גדול מחופה במשטח בוצ'ר מעליו נתלו 3 גופי תאורה עשויים ממתכת ואהילי זכוכית. את חזיתות העץ שנצבעו בלבן מעטרות ידיות פליז במראה וינטג'.

אדריכלית ליליאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלית ליליאן בן שוהם/אלעד גונן

שירותי האורחים תוכננו בגוש השני של הבית, כמו גם סוויטת שינה מאובזרת עבור אורחים, חדר שירות וכביסה ומאסטר גדול ומרווח עבור בני הזוג. את שירותי האורחים ביקשה אם המשפחה לעצב בסגנון של פאב בריטי וכך היה: את ארון האמבט יצרה בן שוהם מארון עץ ומסגרות מתכת עליו הוטבעו אימג'ים שכל מי שביקר בממלכה הגדולה וודאי מכיר. על גביו הותקנה פלטת עץ בה נפער פתח עבור כיור מונח. כמו כן נבחרה לחלל זה אסלה עם מיכל הדחה גבוה- פיצ'ר נוסף ששאול מחדרי השירותים בבריטניה של לפני עשורים. על הקיר נתלה טפט מאויר וברחבי החדר שולבו חפצי נוי מתקופות שונות ובסגנונות שונים.

הטופוגרפיה הייחודית של המגרש הפיקה כמה פנינים אדריכליות כך למשל הפרש הגבהים יצר רווח בין קיר חדר הרחצה שבמאסטר ההורים לקיר חדר השינה שחופה מחיצות זכוכית ועץ ודרכו נגלית התקרה המשופעת.

אדריכלית ליליאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלית ליליאן בן שוהם/אלעד גונן

קיר המיטה חופה טפט פסים גיאומטרי בלבן ותכלת- שניים מהגוונים השולטים במרחב. הארון של בני הזוג נבנה בשני מישורים ומשמש בחלקו לקיפול וחלקו לתלייה. גופי התאורה והאקססוריז שנבחרו רובם ככולם בסגנון וינטג'.

חדר הרחצה של בני הזוג גדול ומאוורר. אל מול הרצפה הכהה בולט ארון אמבט עשוי עץ עם זוג כיורים- עבורו ועבורה.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully