וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע שנים חלפו, והמשרד הביתי חי ובועט

אורנה בר

14.12.2023 / 9:53

הקורונה הפכה אותנו לטכנולוגיים וביתיים יותר. ארבע שנים כמעט חלפו מאז נכנסה לחיינו ושינתה את כל הרגלי העבודה שהכרנו, והגיע הזמן לחזור ולבדוק האם אימצנו אותם סופית

חלל עבודה. יחצ,
חלל עבודה/יחצ

כמעט 4 שנים אחורה, אנו חוזרים על ציר הזמן לתקופת הקורונה בה למדנו לעבוד מהבית. הסתגלנו כי לא הייתה לנו ברירה. לא יכולנו להיפגש עם לקוחות, לא יכולנו למשש חומרים, לא יכולנו להיפגש עם הסטודנטים ולהניח יד תומכת על הכתף כשקשה, סיגלנו מיומנויות חדשות ועל מנת להמשיך לעבוד היינו צריכים לאפשר לעצמנו מרחב עבודה חדש - מרחב עבודה ביתי.

לעיתים מרחב זה שימש את שני בני הזוג וגם את הילדים. היה מאתגר, אבל למדנו לעבוד בשיתוף פעולה וכשהדירה קטנה או לא מתוכננת מראש בהתאם, האתגר היה גדול במיוחד. זום הפך להיות מרכז התקשורת העיקרי שלנו, הפכנו להיות טכנולוגיים בין לילה. אני באופן אישי קיימתי את כל פגישות העבודה שלי ואת כל ההרצאות לסטודנטים שלי בזום.
**
אז אם חשבנו לרגע שהתקופה הזו חלפה התבדינו. הנה אנחנו מוצאים את עצמנו מתמודדים שוב עם הצורך לחזור מהר, להיות עם ילדים ולנהל את החיים לצד עבודה ומערכת חינוך במתכונת הביתית. הפעם אנחנו מוכנים וקצת יותר מנוסים וגמישים מחשבתית.

היצירתיות והאמנות הגדולה מתייחסת בעיקר לדירות קטנות.למי שעדיין לא התארגן עם מרחבי עבודה, זה הזמן והנה כמה טיפים:

חלל עבודה. יחצ,
חלל עבודה/יחצ

סגירת נישה/חצי חדר בעזרת מחיצת זכוכית, כדי לייצר פינת אינטימית בה אפשר יהיה לשבת מול מחשב ולעבוד בפרטיות ללא הפרעות. מבחינת הגודל צריך לקחת בחשבון עומק שולחן למחשב בסביבות 50 ס"מ ומקום לכסא - מינימום 80 ס"מ.

במחיצת הזכוכית שמגדירה את פינת העבודה אפשר לקבע דלת כדי לייצר שקט, וכדי לייצר פרטיות אפשר לתלות לפני המחיצה וילון בד, וילון גלילה או וילון ונציאני בהתאם לסגנון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מחיצה. יחצ,
מחיצה/יחצ
מחיצה. יחצ,
מחיצה/יחצ

מחיצה ניידת היא פתרון ליצירת פרטיות, אך לא פתרון אקוסטי. גם אותה אפשר לעצב בסגנון מועדף מחומרים שונים כמו עץ או מתכת ובצבעים שונים בהתאם לסגנון. הניידות הוא יתרון גדול היות ואנחנו מאפשרים גמישות שימושית למקום.

לחלוק את פינת העבודה לשני אנשים שיכולים לעבוד בו זמנית. בסיטואציה כזו נארגן משטח עבודה ארוך מקיר לקיר ובו מקום לשני כסאות. במקרה כזה, כשיעבדו ביחד לכל אחד יהיה מקום למחשב דפי עבודה ובדרך כלל העבודה תהיה עם אוזניות כדי לייצר שקט וריכוז.

London Art Wallpaper. יחצ,
London Art Wallpaper/יחצ

כמעצבת שמסתכלת תמיד בעיניים בוחנות ויצירתיות על המרחב, אל לנו לשכוח לתת אופי וצבע לפינת העבודה מתהווה ולהגדיר את המרחב החדש. נצבע קירות או תקרות או שנשתמש בהדבקת טפט שמאפשר לנו לייצר אשליה במרחב ולתת תחושה של גודל במרחב קטן, אם צריך, בעזרת טפט בדוגמת עומק וכך לפרוץ את גבולות הקירות. כך ניתן מענה פונקציונלי ועיצובי כאחד.

אשליה. יחצ,
אשליה/יחצ

אחד הדברים הכי חשובים כשאני יוצאת לעבוד זו האינטראקציה עם האנשים. צמד המילים "ביחד ננצח" שכל כך שגור בפינו היום נכון גם ליתר תחומי החיים. יש לי שותפה עסקית בסטודיו, מינה חיימוביץ, שהמומחיות שלה היא עבודה עם טקסטיל, עיצוב והתאמת וילונות והלבשה הבית. רוב הזמן אנחנו מחליפות דעות וסיעור המוחות ביננו הוא מרתק ומפתיע כל פעם מחדש.

כאדם שאוהב לעבוד עם צוות ולהחליף רעיונות ודעות אני מוצאת את עצמי במהלך היום מנהלת את ה"ביחד" הזה בזום. לאחרונה העליתי את אסנת ברק, מעצבת פנים וקולגה שלי בשנקר, והחלפנו דעות ורעיונות חדשים בנושא חידושים במשרד הביתי. הנה המלצותיה.

חלל עבודה. יחצ,
חלל עבודה/יחצ

על רקע העבודה ההיברידית והצורך למצוא פתרון לעבודה מהבית, חשוב להבין שבסביבה האורבנית, שהנדל"ן בה הוא מאוד יקר, יש לנצל אותו היטב. זה צריך להיעשות נכון ולא על חשבון תחושת הביתיות וההנאה שלנו מהבית.

בנוסף, נגדיר את הצרכים שלנו בזמן העבודה. האם נדרש שקט וריכוז? האם יש שיחות רבות שיפריעו לשאר בני הבית? זה יקל עלינו לבחור בפתרון המדויק.

עלינו לשנות את התפיסה שכל פונקציה דורשת "חדר". אנחנו יכולים ליישם שימושים שונים בחלל אחד. לכן על מנת לאפשר עבודה מהבית נסקור את החללים שיש לנו בבית ונמצא את המיקום הנכון ביותר עבורנו ולמשפחה שלנו. כל דירה היא אחרת וכל משפחה היא שונה.

פינת עבודה בחדר משחקים. הדמיית AI: אסנת ברק,
פינת עבודה בחדר משחקים/הדמיית AI: אסנת ברק

חדר השינה - אצל רובנו חדר השינה רוב היום ריק מפעילות. הוא משמש רק אותנו, ובאופן לא מפתיע - רק לשינה. בחדר השינה יש לנו מקסימום פרטיות ושקט, דלת שאפשר לסגור ותנאי עבודה מצויינים. במידה ומתאפשרת פינת עבודה נפרדת בחדר השינה - מצוין.

בבניה של היום חדרי השינה במרבית הדירות אינם גדולים, אך בצורה יצירתית נוכל להכניס אליהם פינת עבודה. ע"י תכנון נגרות ייעודית נוכל לתכנן שולחן עבודה גם בתוך ארון. ניתן להצניע אותו ע"י דלתות או להשאיר את פינת העבודה פתוחה. כאשר ממש חסר מקום, אפשר להקצות רק שטח של מדף בארון שיפתח למכתבה.

חדר שינה. יחצ,
חדר שינה/יחצ

בהתאם למבנה הדירה נוכל לייצר פינת עבודה בכל חלל קטן שאינו בשימוש. במידה ואין כזה נוכל להכניס פינה קטנה במרחב המרכזי כדוגמת זו שבתמונה.

הכי חשוב לשמור על גמישות מחשבתית ולבחון את כל האפשרויות הקיימות לניצול אידיאלי של המרחב. כל פינה אפשרית ויכולה להוות פתרון פונקציונלי ונעים גם יחד אם מטפלים בה נכון.

אורנה בר היא מעצבת פנים בסטודיו אורנה ומינה. אסנת ברק היא מעצבת פנים.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully