וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט, גריז: איך מורידים את כתמי הסופגניות בחנוכה?

חג החנוכה כבר ממש כמעט כאן, ולכבודו אנחנו מתכנסים כל ערב להדלקת נרות עם המשפחה, החברים ועם הילדים. לאחר ההדלקה ניגשים לאירוע שכולם מחכים רק לו - רגע אכילת הסופגנייה, אירוע שיכול להיגמר בהכתמה של הבגדים שלנו. טלי יצחק, מדריכת מוצרים ב-BSH, מסבירה

חנוכה 2023: סופגניות של עופר בן נתן, פופ אנד פופ בייקרי, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
מה עושים עם השמן, מה?/מערכת וואלה, יניב גרנות

חנוכה הוא חג שמלווה בהרבה סופגניות בשלל מילויים וטעמים שונים, מהקלאסיים - ריבה, שוקולד וריבת חלב ועד מילויים לא שגרתיים שכובשים את חנוכה - סופגנייה במילוי חלבה, ממרח לוטוס וקרם פירות יער ועוד. אך המילויים השונים והשמן שבסופגנייה, יכולים גם לאתגר אותנו בלכלוך בגדינו והסרת הכתמים מהם. גם אם ממש ניזהר, קשה שלא להתלכלך מהמילויים והזיגוגים. בשביל להסיר את הכתמים מהבגדים בצורה הטובה ביותר, טלי יצחק, מדריכת מוצרים ב-BSH, היבואנית הרשמית של בוש, סימנס וקונסטרוקטה, עם כל הטיפים איך להנות מהסופגניות ולהישאר עם בגדים נקיים.

מכונת כביסה של בוש. יחצ,
מכונת כביסה של בוש/יחצ

כיום ישנן מכונות כביסה עם תוכניות מובנות וחכמות הממליצות על התוכנית המתאימה ביותר עבור סוג הכביסה שלכם, ואף מסוגלות להסיר מגוון רחב של כתמים קשים ללא צורך בטיפול מקדים, כמו כתמי שמן. בכל מקרה חשוב מאוד לבדוק את תווית הבגד שמופיעה בפנים של כל בגד לפני שמתחילים בתהליך הכיבוס- "כלל הראשון והכי חשוב כשעושים כביסה הוא לבדוק את המלצות היצרן על התווית. בכל פריט לבוש תוכלו למצוא את ההוראות על גבי התווית, בה יצוין מהי הטמפרטורה המתאימה ביותר לפי סוג הבד, המלצות לייבוש והאם בכלל הבגד מתאים לשימוש במכונת כביסה או כביסה ידנית" מסבירה יצחק, "אם לא קיימת תווית, מומלץ לכבס במים בטמפרטורה של עד 30 מעלות ולבחור את דרגת הסחיטה הנמוכה ביותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

כך תטפלו בכתמים השונים מהסופגנייה:

  • כתם מסופגנייה עם ריבה - הסופגנייה הכי פופולארית בחג חנוכה, ורבים מאיתנו מתלכלכים מהריבה המתוקה. גם במקרה הזה קיימות מכונות עם טכנולוגיה המסירה כתמי תות ללא טיפול מקדים בבגד. במקרה ואין תוכנית כזאת במכונה שברשותכם, ניתן להסיר את הכתם באופן ידני. כדי להיפטר מהכתמים, חשוב להוריד בעדינות עם כפית או סכין את הריבה, להיזהר שאנחנו לא מורחים אותה על חלקים נוספים של הבד, ולאחר מכן לשפוך מים חמים על אזור הכתם. טיפ חשוב: למהול מעט במים נוזל לניקוי כלים, ולאחר מכן לבצע מריחה קלה על האזור המוכתם. חשוב לייבש היטב את הבגד ולאחר מכן להכניס למכונת כביסה לתוכנית המתאימה, בהתאם לבגד וסוג הבד. במידה ויש לכם רק פריט שהתלכלך ותרצו לכבס אותו במכונה, תוכלו להשתמש בפונקציית Mini Load לכיבוס מספר פריטים בודדים, החוסכת באנרגיה ובצריכת המים.
  • כתם מסופגנייה במילוי קרם פירות יער - רגע לפני שאנחנו מכניסים את הבגד למכונת הכביסה, מומלץ להשרות את הכתם של פירות היער ברבע ליטר מים חמים עם נוזל כביסה או חומר להסרת כתמים ולאפשר לכתם לעלות על פני הבד בתהליך השרייה. אוכמניות ותותים הם הכתמים הקשים ביותר להסרה והטיפול האפקטיבי ביותר בהם הוא השרייה בחלב למשך לילה ולאחר מכן שטיפה במים. אם אתם מתלבטים באיזו תוכנית כביסה לבחור, תוכלו לקבל המלצה על התוכנית המתאימה לכביסה שלכם באמצעות מענה על כמה שאלות פשוטות, דרך אפליקציה ייעודית המתחברת באמצעות Wi-Fi מהמכשיר הנייד למכונת הכביסה שקיימת כיום ברוב מכונות הכביסה החדשות.
  • כתם מסופגנית לוטוס או שוקולד - מדובר בכתמים מתסכלים במיוחד, לכן חייבים להיות עדינים ולהתאזר בסבלנות. מומלץ להסירם כשהם טריים עם סכין למריחת חמאה. לאחר מכן אפשר באמצעות קוביית קרח לטפל בעדינות בתוך פנים הבגד, ואז לשים על האזור מעט נוזל להסרת שומנים מהול במים.
  • כתם חלבה/שמן - החלבה בעלת אחוז שומן גבוה והדרך הטובה ביותר להסרתה, בדומה לכתמי שמן מהבגדים, היא קודם כל לספוג את החלק שהוכתם בנייר סופג או מטלית יבשה. שפשפו את הבגד בצד האחורי של הכתם בעדינות עם מגבון או מטלית לחה טבולה בנוזל כביסה ומים. שטפו את הבגד במים חמימים, והכניסו למכונת כביסה לתוכנית המתאימה, בהתאם לבגד ולסוג הבד. לחלופין (תלוי במכונת הכביסה שברשותכם) תוכלו לבחור תוכנית עם מערכת אוטומטית לטיפול בכתמים קשים ללא צורך בטיפול מקדים כמו כתמי: שמן, דם, יין, עגבניות, תותים ועוד.
  • כך תסירו אבקת סוכר - לאבקת סוכר יש נטייה להתפזר על הבגדים בקלות לאחר שאכלנו סופגנייה. ניתן להסירם עם מגבון להסרת כתמים, או לטפל במגבון שטבלנו במים חמימים עם נוזל או אבקת כביסה. יש ללטף את האזור המוכתם בקלות מלמעלה.
  • עוד באותו נושא:
  • סופגניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully