וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחושה של בית: יוזמות ותרומות לחיילים ולמפונים

מפנקים את התצפיתניות

שריג אלקטריק למען התצפיתניות. יחצ,
שריג אלקטריק למען התצפיתניות/יחצ

בעקבות המלחמה המציאות שהכרנו השתנתה ללא הכר, כך גם מה שחשבנו לגבי תפקידים שונים בצה"ל. לאחר ה-7 באוקטובר אין לאף אחד ספק לגבי חשיבות התפקיד של התצפיתניות. באוגדת עזה הן היו הראשונות להבין את האירוע, לדווח עליו ולמנוע אסון גדול הרבה יותר.

כחלק מהרצון לשמח ולהעלות את המורל בקרב החיילות מהאוגדה, ביוזמה של חיל החינוך התארגן יריד התרעננות מפנק לתצפיתניות. בין העמדות שניתן היה למצוא ביריד - עמדת מניקור, פדיקור, כירופרקט, דוכני מזון וניידת תספורות מיוחדת של חברת שריג אלקטריק שהגיעה עם שלושה מעצבי שיער לפנק את החיילות. החברה תרמה 100 מכשירים לשיער שהועברו לחיילות התצפיתניות הגיבורות.

גיא קמחי סמנכ"ל שיווק שריג אלקטריק: "אנחנו בשריג גאים לקחת חלק במאמץ המלחמתי ולתרום לחיילי וחיילות צה"ל היקרים, אנחנו עושים זאת בהערכה ובאהבה גדולה".

נשיא המדינה מבקר במלון קיסר פרמייר

עופר שטרית, מנכ"ל מלון קיסר פרמייר טבריה, עם הנשיא יצחק הרצוג. יחצ,
עופר שטרית, מנכ"ל מלון קיסר פרמייר טבריה, עם הנשיא יצחק הרצוג/יחצ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל הגיעו למלון "קיסר פרמייר טבריה", בו שוהים כ-550 מפונים מקריית שמונה ומקיבוץ ברעם ונפגש עם נציגי המפונים ביחד עם אנשי חינוך ורווחה ומפקד פיקוד העורף במחוז הצפון ועופר שטרית מנכ"ל המלון.

הנשיא סיכם את המפגש ואמר : "מיכל ואני מאוד שמחים להיות כאן איתכם. אלה לא נסיבות פשוטות בכלל, אבל אנחנו רואים את כל עם ישראל באהבה, אחווה, שלום ורעות. למרות האתגרים, אני מברך אתכם בימים של בשורות טובות. כולנו עם אחד, כולנו רקמה אנושית אחת שנלחמת מול רוע. ואנחנו ננצח, נחזור הביתה, נשתול, נטע, נבנה ונקבע מזוזות. אני רוצה לומר לכם שאני מצדיע לכם, אנחנו מצדיעים לכם, עם ישראל מצדיע לכם! שתהיינה בשורות טובות, ישועות ונחמות. תודה רבה לכולכם".

בתום המפגש הדליק הנשיא נורות חנוכה במלון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הדרמה של מפוני הצפון: מסגרות חינוך לכולם

ילדי קריית שמונה וקיבוץ יפתח. דרור ישראל,
ילדי קריית שמונה וקיבוץ יפתח/דרור ישראל

יישובים רבים פונו מיישובי הצפון, והמענה החינוכי לילדים נותר חסר. בתי הספר של המועצה אזורית עמק הירדן כבר מלאים לגמרי ולכן אין מענה לכלל המפונים.

בעקבות כך פתחה תנועת דרור ישראל, בשיתוף משרד החינוך, את בית הספר הזמני "מקום לחלום" במלון נוף גינוסר. בבית הספר הזמני הזה לומדים ילדי קריית שמונה וילדי קיבוץ יפתח יחד. מפגש, שלא היה קורה במציאות השגרתית.

לירן לייבוביץ', מחנך בתיכון אדם חברה וטבע בכרמיאל, מלמד בשבועיים האחרונים ילדים בכיתה ד' בביה"ס במלון נוף גינוסר, מספר לנו: "סיימנו שבוע שני מאז שאני ושותפיי לרשת דרור בתי חינוך, הגענו אל בית הספר. המפגש בכיתה לפעמים מרגיש נורמלי, אבל אז צצות מילים קטנות שמפלחות את האוויר ומזכירות לכולנו שהכל לא רגיל. המשפטים 'אני מתגעגע הביתה', 'אני רוצה את החדר שלי חזרה', 'אבא שלי במילואים ואין לי בית', חוזרים ומתגלים מאחורי כל ילד שקצת מפריע, ילדה שבוכה או ילד שלא רוצה להשתתף בפעילות".

מיום ליום הופך בית הספר הזמני הזה לשגרת חיים של ממש, עבור הילדים, עבור המחנכים ועבור ההורים. המסגרת מאפשרת לילדים סדר יום שמקנה בטחון. מעבר לכך, היא מאפשרת עיבוד של חוויית העקירות, והצפת שאלות תמימות במרחב האנושי המשותף, בו מותר לדבר, ומותר לשאול הכל.

מפוני יד מרדכי מגלים את נפלאות הים

מפוני יד מרדכי עם עמותת אקואושן. יחצ,
מפוני יד מרדכי עם עמותת אקואושן/יחצ

עמותת אקואושן העבירה פעילות חווייתית לילדים ומשפחות מפונים מקיבוץ יד מרדכי בחוף רמדה בחדרה בחופשת החנוכה. הפעילות עסקה בסביבה הימית והחופית וכללה משחקים ויצירה. יחד גילו את נפלאות הים והחיים בו. חקרו את האוצרות שנפלטו אל החוף והכירו צדפים וקונכיות.

תמר טננבאום מנהלת מחלקת החינוך באקואושן: "בשבועות האחרונים מעבירים בעמותה פעילות חווייתית לילדים ומשפחות המפונים מהדרום ומהצפון, הפעילות עוסקת בסביבה הימית והחופית וכוללת משחקים ויצירה. אנו מאמינים שאין כמו הים כדי לעורר את הסקרנות ולהעלות את החיוך שכל כך חשוב בימים אלו".

"כל אחד הוא אור קטן" - הפנינג חנוכה לחניכים המפונים

הפנינג חנוכה קרדיט הנוער העובד והלומד. יחצ,
הפנינג חנוכה קרדיט הנוער העובד והלומד/יחצ

חניכים לקראת הדרכה בתנועת הנוער העובד והלומד ממחוז איילון קיימו השבוע הפנינג חנוכה לחניכים המפונים במלונות בתל אביב. ההפנינג כלל הפעלות, המון סופגניות וכמובן הדלקת נרות מסורתית.

בר יצחקי רכזת קן בורוכוב-גבעתיים: "המדריכים לעתיד שלקחו חלק בהפנינג נמצאים בעיצומו של תהליך הכנה לקראת שנת ההדרכה, החניכים במלונות מאד שמחו שהגענו והיה מפגש מרגש. הם עוד לא הספיקו להגיע הביתה וכבר שאלו מתי הפעילות הבאה".

צו 8 לחקלאות: בעמותת עדי ירושלים יצאו ליום התנדבות

עמותת עדי ירושלים צו 8 לחקלאות. יחצ,
עמותת עדי ירושלים צו 8 לחקלאות/יחצ

ציקי רז ראש תחום מקצועות הבריאות בעמותת עדי ירושלים החליטה לצאת עם הצוות שלה ליום התנדבות לסיוע במאמץ לעזור לחקלאות שכל כך נפגעה עכשיו במלחמה.

קבוצת נשים- קלינאיות תקשורת, פיזיותרפיסטיות ומרפאות בעיסוק יצאו יחד ליום של נתינה וחסד. המקום שנבחר היה שדה של פולי פאר בנצר חזני. המשימה של הצוות הייתה לשתול כרוביות. "הגענו לשדה ריק לחלוטין" משתפת ציקי בחוויה. "היה כל כך ברור שזקוקים לנו. כולן מיד נכנסו לעניינים. כולל הבנות עם הלק ואפילו אימהות בהריון. התלכלכו כהוגן, מלאות אדמה. היו שיחות מעולות שקורות כנראה רק בטבע. היה מגבש ומעצים עבודה פיזית לא פשוטה. אבל מאד מספקת אחרי כמה שעות של עבודה ברצף ראינו הרבה ירוק" הבעלים של השדה היה מאד מרוגש ולא הפסיק להודות והזמין אותנו לחזור בזמן שהירק יהיה מוכן לקטיף בעוד כמה חודשים" היה קטע מעניין שכל הזמן עברו מעלינו מטוסי קרב בדרככם לעזה. הרגשנו את המלחמה קרוב. המטרה שלנו ביום הזה הייתה לשאת בעול, לתרום מטרות אלו הושגו וכמובן גם גיבוש נפלא של הצוות.

ערד טקסטיל. יחצ,
ערד טקסטיל/יחצ

מאז אותה שבת שחורה השתנתה המציאות הישראלית כפי שהכרנו ומתוך המציאות הכאוטית נחשפה גם הרוח ההתנדבותית של החברה הישראלית במלוא הדרה. חברת ערד טקסטיל וקניון שער הצפון משתפים פעולה בימים אלה למען התושבים והחיילים הזקוקים לכך.

חברת ערד טקסטיל קיבלה מידע כי לחיילים בסוללת התותחנים שנמצאים בצפון יש חוסר במגבות וכריות והם נרתמו מיד למשימה. חברת ערד העבירה מאות מוצרים להנהלת הקניון והם הובילו את המוצרים היישר ללוחמים בשטח.

ליאור כהן סמנכ"ל מכירות ערד טקסטיל: "עם תחילת הלחימה וההבנה של המצב בשטח פתחנו חמ"ל לטיפול בבקשות הרבות לתרומות אותן קיבלנו ממגוון מועצות אזוריות המארחות את המפונים ומארגונים, חברות ואנשים פרטיים. בעיקר נוצר צורך במגבות, מצעים ושמיכות וכן מוצרי היגיינה. עד היום תרמנו למעלה מ-40 אלף פריטים הכוללים מגבות , שמיכות ,כריות ומצעים ואנחנו מוצפים בפניות וחוזרים לכל אחד במהירות האפשרית.

בנוסף, אנו שמחים לעדכן כי לאחר תקופה שחלק מהסניפים היו סגורים חזרנו לפעילות מלאה בכל רחבי הארץ, כולל באזורי העוטף - אשקלון, אשדוד ועוד. ברחבי הסניפים אנו מציעים מגוון פריטים במחירי עלות לטובת הצטיידות לכל מי שצריך.

ציירי לו שפם: תרמו 1000 מכונות תספורת והפעילו מספרה ניידת למען החיילים בחזית

שריג אלקטריק. יחצ,
שריג אלקטריק/יחצ

ניידת השפמים של שריג הגיעה היום לבסיס לוחמים בדרום הארץ, לעצב את שפמם של לוחמי חיל הים.הניידת מסיירת בין הבסיסים השונים ברחבי הארץ במהלך כל החודש האחרון ומעניקה לחיילים חוויה מפנקת ומשמחת עם שלושה מעצבי שיער שמסגננים שפמים ומספרים את חיילי וחיילות צה"ל.

בכל נסיעה לבסיסים השונים מגיעה הניידת עם 80 מכונות תספורות, חלוקת תרומה לחיילים בבסיס. בנוסף לחלוקה בבסיסים, על כל מכונת תספורת של רמינגטון שתירכש על ידי הציבור הרחב יתרום היבואן מכונת תספורת (מדגם HC4000) במתנה לחייל צה"ל, שריג תתרום עד 1,000 מכונות כחלק מהמהלך.

גיא קמחי סמנכ"ל שיווק שריג אלקטריק: "אנחנו בשריג גאים לקחת חלק במאמץ המלחמתי ולתרום לחיילי צה"ל היקרים, אנחנו עושים זאת בהערכה ובאהבה גדולה ומאמינים שלכל חייל יש את הזכות הבסיסית שיהיה לו שפם מפואר ומטופח".

  • עוד באותו נושא:
  • תרומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully