וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחווה לחיילי צה"ל: פסל הלייק הגדול בעולם

פסל הלייק הכי גדול בעולם, צבוע בזהב ושוקל לא פחות מ-12 טון, הוצב בנוף הגליל כמחווה לחיילי צה"ל

פסל בנוף הגליל. ארתור רוזנגורט,
פסל בנוף הגליל/ארתור רוזנגורט

אטרקציה בנוף הגליל: פסל לייק נוצץ הכי גדול בעולם מוקדש לחיילי צה"ל במלחמת 'חרבות ברזל'. גובהו של הפסל 6.5 מטרים ומשקלו לא פחות מ-12 טון. קונספט היצירה המרהיבה מורכב משני אלמנטים המייצגים את מדינת ישראל: היוצר הוא ארקדי מרשק, פסל עולה חדש מאוקראינה, שמייצג את העלייה ויישוב הארץ והחומר ממנו עשוי הפסל הוא אבן חברון, שמייצגת את השורשים העמוקים של ההיסטוריה של עם ישראל בעיר בה קבורים אבותינו במערת המכפלה.

הפסל הנוצץ בדמות לייק (אהבתי) הוצב ביום שישי האחרון בנופארק, הפארק העירוני המושקע של נוף הגליל, מהיפים בארץ. מהעירייה נמסר כי על רקע המלחמה, הלייק מוקדש לחיילי וחיילות צה"ל בהצדעה.

יוצר הפסל, ארקדי מרשק עלה לארץ רק לפני כשנה וחצי מאודסה בעקבות המלחמה באוקראינה. הוא עבד על היצירה במשך שלושת החודשים האחרונים וביתר שאת עם פרוץ הלחימה בעזה, לאחר שראש העיר, רונן פלוט, ביקש להקדיש את היצירה לחיילי וחיילות צה"ל ולכוחות הביטחון כאות הערכה על גבורתם בהתגייסות למען מדינת ישראל ואזרחיה במלחמת 'חרבות ברזל'.

לדברי ראש העיר רונן פלוט: "האומן סיים את היצירה בנר הראשון של חנוכה, הזהב הנוצץ על ציפוי הלייק רק מעצים את מסר האור הגדול שמפיצים חיילי וחיילות צה"ל, כוחות הביטחון וכל העוסקים בשמירה על מדינת ישראל ואזרחיה. עיריית נוף הגליל מזמינה את אזרחי ישראל להגיע לפארק ולהתרשם מן הפסל, זהו פסל הביג לייק הכי גדול בעולם למיטב ידיעתנו ואין יותר ראויים לו מחיילי וחיילות צה"ל - האור הגדול שלנו".

הפסל ארקדי מרשק: "כשעליתי לארץ בסוף שנת 2022 השארתי מאחורי פסלים גדולים שעיצבתי באודסה, חלקם זכו בפרסים בינלאומיים, אבל פסל הלייק של נוף הגליל הוא הכי משמעותי בעיניי. התעקשנו על אבן מחברון למרות הקושי בהובלה, האבן הגיעה ב-5 חתיכות, שמשקלן 15 טון, מהן יצרתי את הפסל. לא התפשרנו גם על ציפוי הזהב, השתמשנו באבקת זהב ושרף אפוקסי שמשמש בדרך כלל לציפוי תכשיטים".

  • עוד באותו נושא:
  • פסלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully