וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מקום לאופטימיות? מעצבים מגיבים לבחירת צבע השנה

הבחירה של ענקית הצבע PANTONE ב-Peach Fuzz כצבע השנה לא משקפת את הלך הרוח העולמי, אבל מייצגת חמלה שכל כך דרושה כעת. המעצבים מפרטים

עיצוב קרן גנס. אסף פינצ'וק,
עיצוב קרן גנס/אסף פינצ'וק

כן כן, שוב זה קרה. ענקית הצבע הצרפתית PANTONE, שנחשבת לאורים ותומים בתחומה, הכריזה על צבע השנה לשנת 2024 והפעם מדובר ב-PEACH FUZZ, פלומת האפרסק. "צבע אופטימי, שאינו משקף את רוח התקופה או את הילך הרוח השורר לא רק בארץ, אלא גם בעולם", מסבירה מעצבת הפנים קרן גנס, "אני נוטה רבות לעשות שימוש בצבע הזה. צבע שמשדר שלווה, צבע נעים ומרגיע".

עיצוב קרן גנס. אסף פינצ'וק,
עיצוב קרן גנס/אסף פינצ'וק

"יש לציין, כי הבחירה של פנטון לצבע השנה היא חשובה ומהותית בענף העיצוב בקנה מידה בינלאומי. זאת ועוד, זו בחירה שמשפיעה על ענפים נוספים, כמו אופנה, רכב, טקסטיל, וכו. חברה ש"חיה" ונושמת את מה שקורה בעולם, אך לצערנו הפעם הבחירה אינה תואמת את הלך הרוח העולמי ובטח ובטח מה שקורה בישראל", מסבירה גנס. "אולי יש כאן חשיבה של הפוך על הפוך, המקום שאנו שואפים אליו, להיות במקום מוגן ובטוח".

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
עיצוב חיה חנן  באדיבות ELLA DECOR. אסף ברנר,
עיצוב חיה חנן באדיבות ELLA DECOR/אסף ברנר
עיצוב חיה חנן באדיבות ELLA DECOR. אסף ברנר,
עיצוב חיה חנן באדיבות ELLA DECOR/אסף ברנר
מעצבת שלי ארד  באדיבות אלפינה תאורה. מושי גיטליס,
מעצבת שלי ארד באדיבות אלפינה תאורה/מושי גיטליס

אלה שלומוב, בעלת בוטיק ELLA DÉCOR, מוסיפה: "הצבע לשנת 2024 peach fuzz הוא צבע אופטימי, רך, מעט נשי ומרגיע, מצוין לחדרי שינה של קטנים וגדולים כאחד. צבע שהוא צעד אחד אחרי הפודרה. להבדיל מצבעים של שנים קודמות, זהו צבע שלמרות שהוא נבחר לשנת 2024 , הוא בהחלט יכול להיות על זמני, שלא כמו ה-viva magenta או very peri של שנים קודמות שיש להם SAY מאוד דומיננטי".

עיצוב ליז פחימה  באדיבות גלריה OKNIN. ערן תורג'מן,
עיצוב ליז פחימה באדיבות גלריה OKNIN/ערן תורג'מן
סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל
סטודיו טולה. מירב פלברג,
סטודיו טולה/מירב פלברג

מעצבת הפנים גל טל מ"סטודיו טולה: "צבע שמאוד נוח לעבוד בו כי הוא משתלב עם כל עיצוב, בין אם כפרי הוא יהיה הצבע המוביל והשולט, או אם זה עיצוב מודרני זהו צבע שירגיע את הצבעוניות הכהה. אפשר לעשות בו שימוש בחדרי ילדים, חדרי שינה של גדולים, צבע שמתאים גם לאלו שנזהרים מצבע". עוד מסבירה טל, "בחירה שאינה נועזת להבדיל משנים קודמות. הבחירה בצבע זה, על פי פנטון העולמית, נעשתה לאור החמלה שהוא מייצג, צבע שמאחד ומגשר בין הצעיר לנצחי. יש האומרים שמישהו שם בפנטון העולמית עצם עיניים טוב טוב, כי אמפטיות וחמלה זה בדיוק מה שאנו מייחלים לו.

צבע השנה 2024 בנירלט. תמוז רחמן,
צבע השנה 2024 בנירלט/תמוז רחמן

לדברי שרון לשם, מנהלת ,תחום אדריכלים בחברת נירלט: " פנטון בחרו ללכת השנה דווקא על גוון רגוע וניטרלי וזאת בניגוד לשנים הקודמות בהם בחרו בגוונים מפתיעים. צבע השנה הנבחר של פנטון לשנת 2024 הינו גוון אופטימי עם נגיעה חמה טבעית שמחבר ומאחד. מדובר בגוון בהיר, ששובר את גבולות הגזרה המסורתיים של הבז' והאפור היומיומיים ומטעין כל חלל בנוכחות צבעונית מתוחכמת ומזמינה. גוון שמשדר ארציות וביטחון ומשתלב בהרמוניה מושלמת עם מגוון סגנונות עיצוב שונים - מהבוהמייני המרושל ועד העשיר והפומפוזי. הגוון משתלב נהדר בתוספת עץ ומתכת שחורה".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully