וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולנו אור איתן: איך לייצר חלל חוויתי בבית ע"י תאורה לקראת חג החנוכה

אריאל הראל, טור אורח

6.12.2023 / 0:22

'חג האור' הוא הזדמנות מצוינת להתעמק באחד מהאלמנטים החשובים ביותר בעיצוב החלל הביתי - בעיצוב התאורה. להלן כמה המלצות ממעצבת הפנים אריאל הראל - רכזת מסלול הום-סטיילינג בתילתן - המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית

עיצוב אריאל הראל. יחצ,
עיצוב אריאל הראל/יחצ

בעיצוב חלל הפנים אנו עוסקים ביצירת חלל חוויתי. חג החנוכה שחל השבוע ונקרא גם חג האורים, מאיר את עיצוב תאורת הפנים בביתנו. בתחום זה חשוב שנעמיק כמובן בכל ימות השנה ,במיוחד במדינת ישראל היפה ושטופת השמש, המשופעת בתאורה טבעית החודרת דרך החלונות.

עם זאת, תאורה טבעית אינה מכוונת לתוך ביתנו לצרכינו וברגע שהשמש שוקעת נעלם גם אורה.
להלן כמה המלצות כיצד נוכל להאיר את ביתנו באופן כזה שיוכל לענות על הצרכים, הרצונות והאילוצים הקיימים:

עיצוב אריאל הראל. יחצ,
עיצוב אריאל הראל/יחצ

תכנון ועיצוב מקדים: תכנון התאורה הוא חלק אינטגרלי מעבודת תכנון עיצוב הפנים. לאחר מיקום הריהוט ובחירתו ,נכין תוכנית המפרטת את מיקומי נקודות התאורה בהתאם לחללים שנבחר להאיר. כך לדוגמא במידה ונעצב את חלל המגורים ונרצה למקם את גוף התאורה היורד מהתקרה מעל שולחן הסלון.

הסלון ומעגלי תאורה. הסלון הוא חלל שמתקיימות בו פונקציות רבות. הוא חלל מרכזי וגדול בביתנו ולכן נרצה שיהיה נעים ומזמין. הסלון הוא מקום אירוח עבור בני משפחה או חברים, חלל משפחתי למשחק משותף ,צפייה בטלוויזיה, עבודה מהבית. לכל אחת מהפונקציות אותן הוא משמש יש דרישות תאורה שונות. יש צורך בתאורה חזקה שתאפשר לנו לשחק ולקרוא, תאורה נעימה שתאפשר לנו לצפות בטלוויזיה ותאורה חמימה ומזמינה המשמשת לאירוח. בימים אלה בהם הסלון הוא החלל אליו אנחנו נאספים בסוף היום לרגיעה. אני מקפידה על מערכות תאורה מקבילות: תאורה מרכזית שמפזרת אור על פני החלל ותאורה היקפית שהיא תאורת אווירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עיצוב אריאל הראל. יחצ,
עיצוב אריאל הראל/יחצ

המטבח: המטבח מכיל בתוכו אזורי עבודה ואזורי אירוח. עבור אזורי העבודה, משטח השיש, הבישול והאפייה. אני מקפידה לבחור בתאורה פרקטית נוחה וטובה לעבודה, אני מרבה להזמין פס תאורה המותאם אישית למטבח הנבחר. במטבחים בהם יש גם אזורי אכילה סמוכים או אי ישיבה, ניתן לבחור גוף תאורה מעוצב ממוקד צמוד או יורד בהתאם לסגנון הנבחר . במידה ויש פינת אוכל מרוחקת יותר נוכל להתאים גם עבורה גוף תאורה בעל עיצוב דומה ליצירה קשר עיצובי והמשכי.

חדר השינה: חדר השינה הוא המקום השקט והרגוע שלנו. אומנם נפגוש אותו רק בסוף שעות היום אך הוא צריך להיות נעים, מזמין ומעוצב. בחדר זה מתבצעות פעולות רבות מלבד שינה ולכן גם כאן נחלק את מעגלי התאורה. תחילה נבחר את הריהוט, המיטה, שידות צד, האם יש או אין מסך טלוויזיה, חדר ארונות או ארון רגיל ובהתאם לכל אלה נאיר את האזורים. בדרך כלל במרכז החדר ומעל מרכז המיטה נקבע גוף גדול עם הארה חזקה שישטוף את כלל החלל ובצידי המיטה נמקם גופי תאורה ממוקדים, דקורטיביים.

אריאל הראל. יחצ,
אריאל הראל/יחצ

חדר הרחצה: בדומה לחדר רחצה מפנק בבית מלון או בספא כך נרצה לעצב את חדר הרחצה הביתי. חדר הרחצה הכללי של הבית או חדר הרחצה של סוויטת השינה כוללים בתוכם אזורי רחצה וגם אזורי התארגנות. גם כאן נקיים שני מעגלי תאורה : בדרך כלל גוף תאורה צמוד וכללי שישטוף ויאיר את החלל, (עליו לעמוד בתקן עבור גופי תאורה מוגן מים) וגופי תאורה דקורטיביים שיאירו את אזור הכיור והמראה.

עיצוב אריאל הראל. יחצ,
עיצוב אריאל הראל/יחצ
  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully