וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפה בחיפה: בית פרקטי ונעים על הכרמל

תכירו את דירת הדופלקס על הכרמל בחיפה, השייכות לזוג בשנות ה-40 לחייהם וארבעת ילדיהם עברה לאחרונה שדרוג משמעותי. שרון שגיא וקרן לוטם, בוגרות ביה"ס להכשרת מעצבי פנים של ברברה ברזין וכיום בעלות Two Studio, משתפות בתהליך

תכנון ועיצוב- Two Studio. בן רוטשטיין,
תכנון ועיצוב- Two Studio/בן רוטשטיין
  • היכן: חיפה
  • עבור: משפחה בת 6 נפשות
  • עיצוב פנים: שרון שגיא וקרן לוטם, בוגרות ביה"ס להכשרת מעצבי פנים של ברברה ברזין ובעלות Two Studio
  • צילום: בן רוטשטיין

תכירו את דירת הדופלקס על הכרמל בחיפה, השייכות לזוג בשנות ה-40 לחייהם (היא מרצה והוא איש הייטק) וארבעת ילדיהם (בן 16, תאומים בני 13 ובת 10) עברה לאחרונה שדרוג משמעותי- ככה זה כשהילדים גדלים וצריך לייצר לכל אחת ואחד מהם פינה משלו. שרון שגיא וקרן לוטם, בוגרות ביה"ס להכשרת מעצבי פנים וכיום בעלות Two Studio, משתפות בתהליך שבסופו הם זכו בסביבת מגורים פרקטית, מתוחכמת ומעל לכל מזמינה ונעימה.

"שטח הדירה הוא כ-120 מ"ר, הכוללים מרפסת פתוחה של כ-6 מ"ר בקומה התחתונה ומרפסת סגורה של כ-15 מ"ר בקומה העליונה. עיקר השיפוץ התמקד בקומה העליונה ששטחה כ-45 מ"ר", כך לדברי מעצבות הפנים שרון שגיא וקרן לוטם שאחראיות על המהפך המרשים.

תכנון ועיצוב- Two Studio. בן רוטשטיין,
תכנון ועיצוב- Two Studio/בן רוטשטיין
תכנון ועיצוב- Two Studio. בן רוטשטיין,
תכנון ועיצוב- Two Studio/בן רוטשטיין

"המשפחה התגוררה בדירה מספר שנים כאשר בקומה התחתונה מרוכזים אזור המטבח והסלון, מאסטר ההורים, הממ"ד ושירותי האורחים. טרם השיפוץ כללה הקומה העליונה חדר גדול ששימש ללינת ארבעת הילדים, חדר קטן יותר ששימש כחדר עבודה ואורחים, חדר רחצה ומרפסת שירות וכביסה. עתה, כשהילדים בגרו, עלה הצורך לייצר עבורם חדרים נפרדים ובמקביל לשפץ את חדר הרחצה בקומה שהיה צפוף ומיושן ולא התאים לצרכיהם. בתוך כך, בני המשפחה הם חובבי קריאה וטבע וברשותם מאות ספרים, משחקי קופסא וציוד טיולים למכביר שלא היה עבורם מספיק אחסון. בקומה השנייה היו ארונות מיושנים בנישות, שחלקם הסתירו מאחוריהם חללים לא ידועים ולא מנוצלים. בצמוד לחדר העבודה היה מעבר נמוך למרפסת הכביסה שהיה סגור בתקרה איסכורית ושימש לאחסון.

"הביקור הראשון שלנו בקומה המיועדת לשיפוץ היה הפתעה מאחר ובתחילה רב היה הנסתר על הגלוי. ראינו מיד שאנחנו מתמודדות עם אתגר תכנוני עצום שמצריך חשיבה מחוץ לקופסא". משחזרות השתיים. "מעבר לשטח הקומה, שנראה קטן לדרישות, מדדנו ברחביה מעל 20 (!) גבהים שונים ולמעשה לא היתה תקרה ישרה באף אחד מהמקומות. בחלק מהם הגובה אינו מאפשר עמידה- הגובה המקסימלי הוא 238 ס"מ וגובהן של רוב הנקודות הנמוכות בשיפוע אינו עולה על 180 ס"מ מה שהיווה אתגר גדול מאד מבחינת תכנון הפתחים. אתגר נוסף היתה העובדה שהיו רק 2 חלונות, אחד בכל חדר, ללא אפשרות לשינוי חזיתות. מבנה הקומה החדש הוכתב ע"י החלונות הקיימים והצריך חשיבה על פתרון שיאפשר חלון לכל חדר חדש שנוצר".

תכנון ועיצוב- Two Studio. בן רוטשטיין,
תכנון ועיצוב- Two Studio/בן רוטשטיין

"לפני שניגשנו לתכנון, הקדשנו זמן רב להקשבה לילדים ולהבנת הצרכים, החלומות והרצונות שלהם. כל ילד העלה תמונות השראה של חדר החלומות שלו והם היו שותפים מלאים לבחירת תכנית ההעמדה המועדפת (כולל מדידת החדרים העתידיים ומלחמה על כל מטר). לאחר הרבה סקיצות, וחשיבה משותפת עם כל בני המשפחה, נבחרה תכנית העמדה שעמדה ברוב הדרישות הן של ההורים והן של הילדים. כל תוואי הקומה השתנה, כולל הגדלה של הפודסט העליון במדרגות, זאת בכדי ליצור 3 חדרי שינה, פינת משפחה קטנה וחדר רחצה מרווח.

"עם סוגיית הגבהים התמודדנו בעזרת נגרויות מותאמות לכל חלל, כולל דלתות מיוחדות לחדר התאומים. בפרויקט תוכננו 15 פרטי נגרות שונים שעלותם היוותה חלק נכבד מהתקציב. כדי לעמוד בתקציב היעד הנגרויות תוכננו בגמר פורמייקה ובצבע מוקה אפרפר נעים ושקט אחיד לכלל הנגרויות כדי ליצור שקט בקומה".

תכנון ועיצוב- Two Studio. בן רוטשטיין,
תכנון ועיצוב- Two Studio/בן רוטשטיין

"בחדרי הבנים ובפינת המשפחה ניצלנו חלק מארונות הבגדים והאחסון לטובת מדפי ספרים פתוחים. בהיעדר תריסים בחדרים השתמשנו ב-2 שכבות של וילונות, אחד להאפלה ואחד להצללה ופרטיות. בהתאם לאילוצים בכל חדר נעשה שימוש בסוגים שונים של וילונות שייתנו את הפתרון הטוב ביותר. בתוך כך, השיפועים בתקרה חייבו תכנון תאורה מדויק והגופים שנבחרו כולם דקים וצמודים למעט במקומות שאפשרו אחרת.

"בקצה גרם המדרגות, העולה מקומת הכניסה ובין שלושת החדרים החדשים, יצרנו פינת משפחה קטנטונת אבל פונקציונלית וחמימה. בצידה האחד ארון מדיה וספריה ובניצב להם ארון מעילים. ממול פינת זולה המורכבת משני מזרנים זה על גבי זה שניתן לפתוח ליצירת מרבץ לכל הילדים. גם המזרנים הוזמנו במיוחד בהתאם למידות החלל. כיוון שפינת המשפחה פנימית ואינה מוארת באור טבעי תוכננו מספר נקודות תאורה ונבחרו גופים שיספקו אור נעים".

תכנון ועיצוב- Two Studio. בן רוטשטיין,
תכנון ועיצוב- Two Studio/בן רוטשטיין

"חדר התאומים תוכנן כחדר גדול עם מרחבי לימוד, משחק וקריאה משותפים ופינת שינה מופרדת. את ההפרדה (שאף היא עברה גלגולים שונים) יצרנו ע"י מחיצת פג בורד מעץ ליבנה הכוללת מוטות ומדפים ומאפשרת לכל אחד מהם "לשחק" עם הצד שלו כרצונו. המחיצה נותנת לכל אחד מהתאומים פרטיות מחד, מאידך הבחירה בעץ ליבנה ועיצוב המחיצה אינו מכביד על החלל. מיטות הבמה תוכננו בנגרות באורך 220 ורוחב 120 כדי להתאים למידות בשטח וכדי להוסיף אחסון מתחת למיטה.

"את בעיית החלון פתרנו ע"י חלוקתו מחדש ל-2 חלונות שביניהם מפריד עמוד אלומיניום אליו מתחברת המחיצה, כך שלכל ילד יש חלון ואין שינוי מבחינת החזית. בחלל נמוך שהוסתר קודם לכן ע"י ארון תוכננה פינת קריאה שבה ספריה, פופים ומנורות קריאה. דלת הכניסה לחדר אף היא בנגרות ומורכבת מ-2 כנפיים גם בשל אילוץ הגובה וגם כדי לייצר כניסה נוחה לחדר ומינימום הפרעה לפינת העבודה בחדר. פינת העבודה מאפשרת ישיבה זוגית, בסמוך אליה תוכנן ארון בגדים קטן נוסף, וכל השיפועים הנישות נוצלו למידוף ואחסון".

תכנון ועיצוב- Two Studio. בן רוטשטיין,
תכנון ועיצוב- Two Studio/בן רוטשטיין

"חדר המתבגר הוא החדר ה'סטנדרטי' היחיד שנוצר למעט התקרה המשופעת. על מנת לייצר חלון לחדר חולק חלון המפרץ (bay window) שהיה קודם בחדר הקטן המקורי באמצעו ע"י זכוכית קבועה כך שחציו השני משמש את חדר הילדה. שימוש בווילונות מאפשר פרטיות למרות מחיצת הזכוכית. בדומה לחדר התאומים, גם כאן הקיר נצבע בכחול מעושן, שעולה מהקיר לתקרה כדי לטשטש מעט את השיפוע.

"חדר הילדה הינו חציו השני של חדר המתבגר בצירוף חדרון המעבר למרפסת השירות. את התקרה האסכורית החלפנו בתקרת גבס מבודד ואת דלת המעבר הפכנו לחלון למרפסת על מנת להכניס פנימה עוד אור טבעי ואוויר. לבקשתה יצרנו פינת קריאה קטנטנה המכילה ספריה, ספסל ומגירות אחסון. את הנישה בחדר המעבר לשעבר ניצלנו לטובת ארון בגדים שמולו שולחן כתיבה. המיטה אף היא בנגרות מותאמת, ואת אזור המיטה תחמנו בצבע ורוד מעושן שהילדה בחרה".

תכנון ועיצוב- Two Studio. בן רוטשטיין,
תכנון ועיצוב- Two Studio/בן רוטשטיין
תכנון ועיצוב- Two Studio. בן רוטשטיין,
תכנון ועיצוב- Two Studio/בן רוטשטיין

"חדר הרחצה אף הוא מאתגר ומלא בשיפועים. הצורך בדלת מעבר למרפסת הכתיב את מבנה החדר כך שדלת הכניסה אליו נמצאת מול דלת היציאה למרפסת. בצד אחד נמצאות כל הפונקציות ובצד השני ארון צר לחומרי ניקוי שאף הוא תוכנן בנגרות. האמבטיה הוחלפה במקלחון פונקציונלי במיקום שונה. קיר הגבס הנמוך שנבנה עבור הניאגרה הסמויה ממשיך אל תוך המקלחון ומשמש כמדף לבקבוקי סבון ושמפו, תוך התאמה של זכוכית המקלחון לקיר הנמוך.

"לריצוף וחיפוי הקירות נבחרו אריחי גרניט פורצלן בהירים ושקטים כדי לייצר אשליית גודל. קיר אחד במקלחון חופה באריחים עם טקסטורה מיוחדת מאותה סדרה, על מנת להכניס עניין וייחוד, תוך שמירה על שקט עיצובי. ארון הכיור הירוק מכניס צבע ורעננות נעימה ומשטח של אבן קיסר שעליו ממשיך על קיר האסלה ואל תוך המקלחון בקו נקי ואסתטי. מעל ארון הכיור תוכנן ארון מראה לאחסון נוסף. פרקט הלמינציה הישן בקומה הוחלף בפרקט spc שנבחר בשל עמידותו בצבע בהיר המאיר את החלל.

"בסופו של דבר נוצרה קומת ילדים קסומה, שלמרות האילוצים המבניים שומרת על מרחבי שימוש פונקציונליים, בלי להתפשר על נראות ותוך שמירה על התקציב".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully