וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבנה הזה נמצא בראשון לציון, והוא רחוק ממה שחשבתם

במבט ראשון נראה שהמשרד שלפנינו הוא חלל עבודה חדש ומהוקצע של אחת מחברות ההייטק המצליחות במשק, אך מדובר במשרדי חברת 'דקר' המתמחה ב-25 השנים האחרונות בכל הקשור לעולמות הביטוח והפיננסים

עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן
  • היכן: ראשון לציון
  • עבור: דקר- חברה לביטוח ופיננסים
  • שטח המשרד: כ- 80 מ"ר
  • תכנון ועיצוב: ליעד יוסף
  • צילום: אלעד גונן

ברוכים הבאים לחלל העבודה המעוצב של חברת 'דקר' הממוקם במבנה מסחרי חדש במערב ראשון לציון, לא רחוק מהבניין בו פעלה ב-25 שנים האחרונות. מי שאחראי על התכנון המדויק הוא מעצב הפנים ליעד יוסף שמשתף בתהליך: "ביני לבין בני המשפחה בעלי המשרד, יש היכרות ארוכת שנים- תכננתי עבורם פרויקטים פרטיים וברגע שהם רכשו את המשרדים (עוד כשהיו בשלב תכנית על הנייר) הם פנו אלי על מנת שאתכנן עבורם סביבת עבודה דינמית ועדכנית, כזאת שרחוקה שנות אור מהדימוי שדבק בחברות העוסקות בתחום הביטוח".

עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן
עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן

הוא מסביר. "את הקלסרים והניירת החלפנו למערך טכנולוגי מתקדם. ככלל, אמנם מדובר בחברת ביטוח אבל יש במשרדים הללו לא מעט מאפיינים שלרוב רואים בחברות הייטק כמו חללי עבודה משותפים, בר אלכוהול ופינוקים נוספים לעובדים. בנוסף שילבנו רמקולים נסתרים, יצרנו אקוסטיקה אופטימלית שמאפשרת לעבוד בדיסקרטיות ואת החלל שוטפים כל העת ניחוחות נעימים.

"בתחילת הדרך הם רכשו שתי יחידות אותן איחדנו לכדי מתחם אחד והעובדה שהתחלנו לעבוד בשלב מאוד מוקדם אפשרה לבטל מחסן שתוכנן על ידי היזם באחד מהם ולנכס את השטח היקר כחלק אינטגרלי מחלל המשרד".

עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן
עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן

"המתחם מעוצב כחלל צעיר, דינמי ומזמין והוא משמש בשגרה כ-15 עובדים. בכניסה מקדמת את פני הבאים עמדת קבלה ומעברה השני של הדלת ממוקם המטבחון שחופה בעבודת נגרות מיוחדת והכניסה אליו מתבצעת דרך דלת בקו אפס כך שהוא נסתר מהעין לחלוטין. בהמשך קיר הכניסה ישנה ספריה המשמשת לאחסון פריטים דקורטיביים כמו ספרי אמנות וכלים נאים שמכניסים חיים ואופי למשרד. את קיר הכוח המלא שהתקבל תכננתי בקומפוזיציה א-סימטרית של משולשים בפריסה דינמית שיוצרים תנועה על הקיר- אלה הכהים נצבעו בתנור ואלה מעץ עשויים פורמייקה עמידה במיוחד, אלה החומרים איתם השתמשנו ליצירת עמדת הקבלה והם משתלבים היטב עם רצפת הפרקט".

מעברו השני של הקיר נמצא אחד משני חללי open space שתוכננו במרחב ומשמשים את העובדים לישיבות ועבודה שוטפת. בציר החלונות שפונה לרחוב תוכננו שלושת משרדי המנהלים- זוג ההורים מייסדי החברה ובנם, דור ההמשך. "מכיוון ששלושתם חולקים שני חלונות נדרשתי למצוא את הפוזיציה המדויקת כך שכולם ייהנו מאור ואוויר ובד בבד מאקוסטיקה ופרטיות", מסביר יוסף, "לשם כך נעזרתי במחיצות אלומיניום אקוסטיות שקופות וביחידות נגרות. בין החלל המרכזי לשלושת המשרדים חוצצות מחיצות אלומיניום וזכוכית וכך גם הוא ניזון מהאור הטבעי שחודר מבעד לפתחים הגדולים".

עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן
עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן

את המשרד מלווה קונספט מאוד ברור: "בחנתי את עולמות התוכן בהם החברה מתמחה- רכב, ביטוח אלמנטרי (דירות ובתים) ובריאות. חקרתי ולמדתי מהם החומרים שנקשרים לנדבכים הללו מבחינה ויזואלית ושילבתי אלמנטים נבחרים מאותם חומרים במרחב. כך למשל עולם הרכב שמתאפיין בעבודה עם אלומיניום ומתכות, ואכן על הקירות יצרתי מיקס ריבועים אותם מסגרתי בפסי אלומיניום- חלקם משמשים להטבעת עולמות התוכן ובחלקם חבויים מפסקים, שקעים ואלמנטים טכניים נוספים לשימוש המשרד".

"בחלק מהריבועים שילבנו מוס טחב טבעי שמתקשר לשיטתי לעולם הבריאות- היא ניזון מלחות כך שאין צורך לטפל בו או להשקות. את הפאן האלמנטרי הבאתי לידי ביטוי על ידי שילוב אלמנטים מעץ- חומר שנקשר מבחינתי לחמימות הביתית וכאן הוא בא לידי ביטוי ברצפת הפרקט, בחיפויים ובפרטי הנגרות".

עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן
עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן

"הרהיטים תוכננו custom made ועוצבו כולם בקו מינימליסטי ונקי. כך למשל השולחנות שמורכבים מפלטות מדוקקות ורגלי ברזל מרחפות. רובם ככולם עשויים עץ פרט לשולחן העבודה של אבי המשפחה, מייסד החברה, שחופה בעור טבעי, חומר שמתקשר מבחינתי לעולמות הרכב. ירדנו לרזולוציות הכי גבוהות והקפדנו עד פרטי פרטים: כך למשל גופי התאורה שחלקם עשויים מפרופילים דקיקים ומרחפים וחלקם שקועים בקו אפס בתקרה.

"ואם בתקרה עסקינן, ככל שהתקדמנו בתכנון המשרד החלטנו ללכת עד הסוף, על כל הקופה כולל צביעת התקרות בשחור על מנת שכל המימדים ידברו באותה שפה. במשרדי המנהלים השתמשנו בתקרה אקוסטית שנצבעה בשחור ובחלל המרכזי התקרה היא תקרת גבס שנצבעה בגוון שחור מט. החוויה שמתקבלת היא שונה ומאוד עוצמתית".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully