וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קל בטון על שלבי תהליך ניסור בטון והתוצאות הצפויות

מוגש מטעם קל בטון

עודכן לאחרונה: 3.12.2023 / 12:44

שירותי ניסור בטון נחשבים כיום לדרך הטובה ביותר לחתוך בטון בצורה מהירה ומדויקת. באמצעות שיטה זו אין עוד צורך בשימוש בפטישים כבדים או מסורי דיסק רגילים שפשוט נשברים באמצע העבודה והופכים אותה למסורבלת במיוחד

ניסור בטון. freepik,
ניסור בטון היא שיטה שנולדה בשל הצורך לבצע שינויים שונים באחד מהחומרים החזקים ביותר שעומדים לרשותו של האדם/freepik

קל בטון היא מהמובילות בתחום ניסור הבטון ומייד תקבלו סקירה מהמומחים שלה לגבי שלבי התהליך והתוצאות הצפויות לכם אם תשכילו להשתמש בשירות. איך מנסרים בטון, מהן ההכנות הנדרשות וגם כמה זה אמור לעלות לכם? - המשיכו לקרוא ותקבלו את כל התשובות.

ניסור בטון - למה הכוונה ולמה השיטה נולדה?

ניסור בטון היא שיטה שנולדה בשל הצורך לבצע שינויים שונים באחד מהחומרים החזקים ביותר שעומדים לרשותו של האדם, הבטון, וזאת ביתר קלות.

אלו יכולים להיות שינויים בבניינים משותפים ובתי מגורים פרטיים, בין אם מדובר בקירות, בתקרות או ברצפות שלהם. שינויים בבטון נדרשים לעיתים גם בגשרים, גדרות, חומות, מדרגות, עליות גג ועוד.
למשל, שינויים מאוד פופולאריים שניתן לבצע באמצעות ניסור בטון הם יצירת חלונות ודלתות חדשים בקירות ואף הגדלה של כאלה קיימים, ניסור מדרגות כחלק מתהליך הכנה למעלית, ניסור קירות לשם איחוד בין חדרים (למשל ניסור מרפסת השירות לשם הגדלת המטבח) ועוד.

מה שלא תהיה הסיבה לביצוע השינוי, מאחר ומדובר בחומר חזק שמיועד לעמוד לאורך זמן נגד איתני הטבע, כל שינוי בו מחייב שימוש בכלים חזקים ורבי עוצמה. בעבר היו אלו פטישים כבדים, פטישונים חובטים ומסורים גדולים במיוחד - כאלו שגרמו לעבודה מסורבלת, לא מדויקת וגם לא ממש נקייה.
שיטת ניסור הבטון מאפשרת לבצע זאת בלי כל החסרונות הללו. השיטה נקראת גם ניסור יהלום וזאת בשל סוג האבן שמשמש את הכלים החותכים השונים. היהלום הוא החומר החזק בטבע, כך שניתן לנצלו בשיטות שונות גם לחיתוך בטון חזק במיוחד ואפילו בטון מזוין.

אילו שיטות קיימות לחיתוך בטון ביהלום?

ישנן כמה שיטות נפוצות לחיתוך בטון:

• מסור יהלום - זהו מסור דיסק גדול וחזק במיוחד שהלהבים שלו מצופים באבקת יהלומים סינטטיים, אבקת היהלומים והמנוע החזק של המסור, הם אלו שמאפשרים לחתוך את הבטון בצורה חלקה ומהירה. מסור היהלום אף מצויד במערכת קירור מים שמאפשרת לו להתגבר על החום הרב שנוצר בעת חיתוך הבטון, מה שמאפשר עבודה רציפה.
• כבל יהלום - מסור היהלום יכול לבצע חיתוך של בטון בעובי של מקסימום קוטר הלהב שלו. ומה עושים כאשר מדובר בחיתוך בטון עבה יותר? במקרים אלו מתבצע שימוש בכבל פלדה שמצופה אף הוא באבקת יהלומים. הכבל עצמו נע בין שני גלגלי שיניים במהירות ועובר בתוך הבטון ללא מגבלת אורך. השיטה מתאימה לא רק לבטון עבה אלא גם לבטון שממוקם בצורה פחות נגישה, כמו במקרה של גשרים, עמודים ועוד. למדריך בנושא ניסור בטון ביהלום.

עוד שיטה שכדאי להכיר היא כזאת שמאפשרת לבצע קידוח בטון ולא ניסור. במקרה זה משתמשים במקדחות מיוחדות שכוללות כוסות חיתוך שמצופות באבקת יהלומים ועל ידי כך ניתן ליצור פתחים בתוך בטון לצרכים מגוונים, בין היתר לשם הכנת תשתיות של מים וביוב, יצירת פתחים למערכת מיזוג אוויר בממ"ד ועוד.

שלבי תהליך ניסור בטון ביהלום

מאחר ומדובר בבטון שלו תפקיד משמעותי ביציבות של כל מבנה שהוא, שלבי תהליך ניסור בטון ביהלום חייבים להתבצע בצורה קפדנית וקבועה, כך שניתן יהיה להיות בטוחים שבכלל ניתן לבצע את העבודה. חיתוך בטון באופן מקצועי צריך להתבצע באופן הבא:

• בדיקות מקדימות - בכדי לחתוך בטון יש לוודא מראש כי לא מדובר בפעולה שתגרום לבעיה ביציבות המבנה. את הבדיקה צריך לבצע באמצעות קונסטרוקטור כדי שיקבע האם ניתן לחתוך ובאיזה היקף. בדיקות נוספות שיש לבצע כוללות ווידוא מול הרשות המקומית כי אין בעיה לבצע את החיתוך מבחינת חזות המבנה (למשל, במקרה של רצון להגדיל את פתח היציאה למרפסת או לפתוח חלון חדש בקיר חיצוני).
• אבטוח הבטון - ביום העבודה עצמו (בהנחה שהתקבלו כל האישורים הנדרשים), יש לאבטח את חתיכת הבטון המוסרת כך שלא תיפול כלפי מטה ותגרום נזק לכל מה שתחתיה. יש לזכור כי כל גוש בטון שוקל משקל רב. את האבטוח ניתן לבצע על ידי עיגון כבלים לבטון באמצעות קידוח וכמו כן, הצבת צמיגים מתחת לאזור העבודות.
• חיתוך הבטון - במידה ומשתמשים במסור, מתקינים טרם לכך מסילות על גבי הבטון המיועד להסרה וזאת בכדי שהעבודה תתבצע בצורה מדויקת ובטיחותית. המסור עצמו נע על גבי המסילות ומסיר את חתיכת הבטון בדיוק בתוואי שנקבע. ככל שמדובר בכבל יהלום, יש ליצור מספר קידוחי יהלום טרם לכך, על מנת להעביר את הכבל דרכם לפני שמתחילה העבודה.
התוצאות הצפויות בסיום העבודה הן בטון שמנוסר בצורה מדויקת, עם פתחים ישרים וכמו כן, אזור יחסית נקי בשל העובדה שמערכת קירור המים של המסור לא רק מונעת את התחממותו אלא גם מונעת את התפזרות האבק שנוצר בעת החיתוך.

ניסור בטון דורש גם הכנות מקדימות

הזכרנו את נושא הבדיקות המקדימות שחשוב לבצע לפני תחילת עבודות ניסור בטון ביהלום, אך חשוב להיות מודעים גם למספר הכנות נדרשות שיש לבצע, במידה וכל הבדיקות אכן קבעו כי ניתן לבצע את העבודות וגם התקבלו כל האישורים הנדרשים.

לפני שתגיע חברת ניסור בטון אליכם למתחם, עליכם לבצע מספר פעולות הכנה וביניהן הגנה על כל מיני חפצים שיכולים להינזק מאבק ומים (למרות שמדובר בשיטה נקייה יחסית) והרחקה של כל הפריטים מאזור עבודת החיתוך על מנת להגן עליהם ולאפשר טווח פעולה חופשי לעובדים.

מעבר לזאת, חשוב לוודא כי קיים חיבור למים שיאפשר את הפעלת מערכת הקירור של המסור וגם חיבור חשמל תלת פאזי במתחם, מאחר ומדובר במסורים גדולים ועוצמתיים במיוחד שלא יפעלו עם חיבור אחר. אם אין את התשתיות הללו בנמצא, ניתן לבקש מהחברה המבצעת להגיע איתן, בתוספת תשלום זניחה.

כמה עולה חיתוך בטון ביהלום?

אז הבנתם איך חותכים בטון בשיטת היהלום וגם איך להתכונן להגעתה של חברת ניסור בטון. כעת נותר לכם רק להבין כמה זה אמור לעלות לכם?

אז ככה: מחיר עבודת ניסור בטון משתנה בהתאם למאפייני העבודה הספציפיים ומטרותיה, ככלל, עלות ניסור יהלום נעה כיום בין 150 ל-300 שקלים למטר.

הגורמים שקובעים את העלויות באופן יותר ספציפי כוללים את עובי הבטון וגם את המטר רץ של אורך הבטון שרוצים לנסר. כמובן שאם מדובר בעבודה מורכבת כמו ניסור בטון בגובה, הדבר יכול גם כן להשפיע על המחיר ולייקר אותו.

להרחבה על מחירי ניסור בטון ותהליך העבודה - קל בטון

מוגש מטעם קל בטון
  • עוד באותו נושא:
  • בטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully