וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב ישראלי: זה הזמן לפרגן ליוצרים כחול-לבן

ניצן הורוביץ ודורית סלע, טור אורח

29.11.2023 / 18:59

אל מול הכאב והסטרס, התגלו הישראלים כמאוחדים מאי פעם, והערבות ההדדית והרצון לקדם ולעזור בהחלט באים לידי ביטוי. דווקא עכשיו זה הזמן לפרגן ליוצרים מקומיים

עיצוב ותכנון ניצן הורוביץ ודורית סלע. ניצן הורוביץ ודורית סלע,
עיצוב ותכנון ניצן הורוביץ ודורית סלע/ניצן הורוביץ ודורית סלע

נראה שהדרך לנהל שגרה בצל הלחימה היא הפיכת בתינו למעין אואזיס שעושה טוב לנשמה. זה הזמן לסקירה על מעצבים מוכשרים, כולם משלנו, תוצרת כחול-לבן, שעושים עבודה נפלאה עם חומרים מרתקים ועיצובים שיטיבו עם הבית שלכם בדרכם הייחודית.

סטודיו COZI

מתוך האינסטגרם של סטודיו cozy. יחצ,
מתוך האינסטגרם של סטודיו cozy/יחצ

את סטודיו COZI ייסדו המעצבים יובל כרמל ואופיר זנדני בדיוק לפני עשור במטרה להפוך לבית יוצר ישראלי של פרטי עיצוב ייחודיים לבית וגופי תאורה- חלמו ועשו זאת בגדול.

האלמנטים אותם הם יוצרים מצליחים לייצר תנועה, רגש, ונפח הודות לטכנולוגיות מיוחדות כמו כיפוף עץ בלמינציה, כבישת נירוסטה, הדפסות תלת-מימד ויצירות פורצלן, כך שכשמתבוננים התוצרים נדמה שהטכנולוגיה פורצת את הגבולות המוכרים. בכל פריט ניכר לימוד יסודי של החומרים וזה פנטסטי וייחודי בעיני.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מעצב התאורה אסף וינברום

מתוך אינסטגרם של אסף וינברום. יחצ,
מתוך אינסטגרם של אסף וינברום/יחצ

וינברום הוא בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר ונחשב לשם בולט בזירת העיצוב המקומית והבינלאומית כבר קרוב ל-15 שנה. הוא מהיוצרים שמשכילים לרתום את עבודותיו לאדריכלות המודרנית ומבחינתי הן מהוות ביטוי לשילוב המושלם בין אמנות לעיצוב. את גופי התאורה הוא יוצר בעיקר מעץ אך לא רק ועובד עם חומרים נוספים כמו שיש, זכוכית ומתכת. טכניקות העבודה בסטודיו רובן ככולן מסורתיות תוך שילוב טכנולוגיות מתקדמות.

מעצב המוצר אלון דודו

מתוך האתר של אלון דודו. יחצ,
מתוך האתר של אלון דודו/יחצ

אלון דודו הוא מעצב ואמן רהיטים ישראלי אהוב במיוחד. הוא זכה בלא מעט פרסים בינלאומיים ועדיין נותר אדם מקסים ומאוד down to earth. הוא יוצר רהיטים מקורים בעבודת יד ואינו מנסה להכניע את העץ או לבצע בו מניפולציות, נהפוך הוא- הוא לוקח את התכונות הטבעיות של החומר הגולמי ומעצים אותן. מבחינתו השלמות טמונה דווקא בהעדר השלמות.

לכל פריט יש אופי ואישיות משלו. הוא מתייחס לכל חריץ, עין וסדק שנושא העץ וקורם בעזרתם סיפור מסגרת. בתוך כך מרבה לשלב אלמנטים מיוחדים כמו פרפרי קוריאן או פליז שמחזיקים את הסדקים על מנת שלא יפתחו עם הזמן והעובדה שהוא משאיר חותם בכל פריט (בין אם זה כתם של צבע, כיתוב או איור של פרצוף) הופכת כל פריט לפרסונלי וזו תוספת מקסימה בעיני.

סטודיו NACHSHON

מתוך האינסטגרם של סטודיו נחשון. יחצ,
מתוך האינסטגרם של סטודיו נחשון/יחצ

לעבודות של תומר נחשון, הבעלים והמייסד של סטודיו NACHSHON, נחשפתי ביריד 'צבע טרי'. הוא חוקר חומרים וטכניקות שונות ורק על העובדה הזאת הוא ראוי בעיני לתשבוחות.

העבודות, שרובן ככולן מעוצבות בעיצוב קלאסי ועל זמני ועם זאת ניחנות באינטרפרטציה רעננה, תופסות מיד את העין. תשומת הלב לדיטיילים מעניקה להם נופך ייחודי, שונה מאוד ממרבית רהיטי mass production שקיימים בשוק. לפני כשנתיים פתח תומר גלריה עצמאית במתחם גן החשמל בתל אביב בה מוצגים מגוון מפרטי הסטודיו (כורסאות, כיסאות, ספריות, שולחנות סלון וצד, יחידות אחסון וכיוב') לצד פריטים משלימים של מעצבים ויוצרים מקומיים נוספים, כחלק מהרצון לעודד ולתמוך את היצירה המקומית. סיבה נוספת בגינה שווה לבקר במקום.

אמנית הקרמיקה מעין בן יונה

אינסטגרם של מעין בן יונה. יחצ,
אינסטגרם של מעין בן יונה/יחצ

מעין בן יונה, בוגרת המסלול לעיצוב קרמי מטעם האקדמיה לאמנות ועיצוב 'בצלאל', היא לטעמי אחת האומניות הטובות בתחומה מכיוון שיצירותיה, הגדושות בצבע, דוגמאות מופשטות וצורות, מתאימות לכל סגנון עיצוב באשר הוא. בעזרת טכניקות העבודה והציור שרכשה ופיתחה עם השנים, היא יוצרת כלי חרס וקרמיקה מעוטרים בטקסטורות עדינות שמוסיפות עומק וייחודיות לכל פריט. היא מצליחה לצקת שפה עיצובית חדשה ועוצמתית. הכלים עצמם, שמעוצבים בקווים מדויקים ונקיים, מהווים פלטפורמה נהדרת לפלטת הצבעים המגוונת שנעה בין גוונים רכים לדומיננטיים וחזקים. פשוט חגיגה לעיניים.

הממליצים הם ניצן הורוביץ, מעצב פנים, דורית סלע, אדריכלות ועיצוב פנים

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully