וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חשוב לך בבחירת מעצבת פנים? "שאני ובעלי נסכים סוף סוף"

עיצוב בית חדש הוא תהליך בעל משמעות גדולה במגוון היבטים, בהתאם לכך בחירת מעצבת הפנים שתלווה אתכם מכריעה. המון החלטות, דילמות, תקציב, טעם אישי והכל בפרק זמן קצוב. כך זה מתבצע, גם בפן הרגשי

עדי זילברברג - תכנון ועיצוב פנים. דניאל צאירי,
עדי זילברברג - תכנון ועיצוב פנים/דניאל צאירי
  • תכנון ועיצוב פנים: עדי זילברברג
  • צילום: דניאל צאירי.
  • גודל: נטו 150 מ"ר.
  • מס' חדרים: 6 חדרים + מרפסת.
  • עבור: זוג + 2 ילדים.
  • מהות הפרוייקט: מיני פנטהאוז מחיר למשתכן שעברה מהפך תכנוני ועיצובי.

כששואלים את מעצבת הפנים עדי זילברברג מי קהל היעד שלה ולאיזה פרוייקטים עיצוביים היא מכוונת, היא עונה: "קהל היעד שלי זה אנשים שיש לי כימיה איתם", כאלה שמחפשים איש מקצועי שאפשר לסמוך עליו ושמעריכים את עבודתו. בסופו של דבר לא משנה לי אם אעצב דירת קבלן, בית פרטי, פנטהאוז או משרד מה שהכי בולט וחשוב הוא האנשים אותם ליוויתי. ככל שהיה חיבור ושיח כך התהליך היה מהנה והתוצאה היתה מעולה. בנקודה חשובה זו בזה נחזור לעסוק בהמשך.

בפרויקט הבא, דירת מיני פנטהאוז שנרכש במחיר למשתכן, אותו עיצבה עבור זוג בסביבות גיל 40 לחייהם מתחום ההיי טק היא עשתה מהפך. בני הזוג הגיעו מת"א לשוהם מתוך בחירה לשפר את איכות החיים, להנות מסביבה שקטה ולהיות קרובים למשפחה המורחבת. הבעל, עובד ב wix והאישה, בתחום סקרים ובדיקת תרופות בתעשיית הרפואה. לזוג שני ילדים בגיל שנתיים ו 5 ושנים. הבעל אוהב לנגן, לשחק במשחקי מחשב והאישה אוהבת לעצב בגדים ולתפור. בעקבות המהפך התכנוני שעשינו בדירה כל אחד מהם קיבל חדר "עבודה" לתחביב שלו, ובנוסף יצרנו 3 חדרי רחצה מפנקים והמון שטחי אחסון שאפשרו לשמור על ניקיון וסדר במרחב. ועכשיו נצא לסיור מודרך שיעניק לכם הצצה והסבר לכל חדר וחלל.

עדי זילברברג - תכנון ועיצוב פנים. דניאל צאירי,
עדי זילברברג - תכנון ועיצוב פנים/דניאל צאירי

חלל מגורים - מטבח, פינת אוכל וסלון: לאחר שקיבלו טופס 4 ולאחר ראיון אישי, מקצועי מעמיק לאבחון הצרכים, הרצונות וטעמם העיצובי, הבנו שנדרש מהפך מבני כולל ויצאנו לדרך. שינינו את מיקום המטבח המקורי ומיקמנו אותו במרכז הבית, זאת על מנת ליצור קשר עין של כל הדיירים עם כל חלקי הבית. לטענת המעצבת: "רוב החיים אנחנו מבלים במטבח ובסלון ולכן חשוב, שהמטבח יהיה לב הבית, שכן הכל קורה סביבו." ואכן כך. בעקבות השינוי אכן ניתן לראות מהמטבח את הסלון, פינת האוכל והמרפסת. ישנה יכולת להשקיף על כל מה שקורה וזה מייצר חמימות ואוירה נעימה. שמישהו מבשל במטבח הוא חיי את ההוויה של הבית, הוא מרגיש מחובר וביחד ולא מנותק. ניתן לראות את הילדים, חברים, טלוויזיה. יש תנועה וזרימה מרכזיות ולב. את המטבח יצרתי לאורך הקיר המזרחי הכולל: כיור, משטח עבודה וארון בילד אין למקרר, תנור, אחסון. לצד הקיר, אי תפעולי גדול של כ- 3.6 מטר ובו כיריים ו 5 מקומות ישיבה, האי מצד אחד מספק המון מרחב לבישול וישיבה אך אינו אינו גונב את ההצגה וזאת בזכות העובדה ששמרתי בעיצוב המטבח על גובה של 2 פסים נמוכים ויצרתי הפרדה בין המטבח לחלל המזווה אותו מיקמתי בהמשך. בחלק העליון של המטבח שמרתי על מדפים פתוחים שתרמו לתחושת ניקיון והרגשה של חלל מאוורר ולא עמוס. סגנון העיצוב של החלל הוא מודרני וחמים.

בבחירת החומרים לקחנו בחשבון חומרים פרקטיים ועמידים, כאלה שיאפשרו גם לייצר סגנון מודרני חם בקווים ישרים ומינימליסטיים. למשטח העבודה בחרנו גרניט פורצלן שמדמה עץ טבעי, באי בחרנו שכבה המדמה בטון חלודה מהעולם התעשייתי מודרניסטי. במקום לשלב חומרים טבעיים המצריכים תחזוקה בחרתי בגרניט פורצלן שאינו סופג שום חומר כגון: תבלינים, קפה וניתן להניח עליו בלי כל חשש דברים חמים, כך שניתן לבשל באי ולהניח את הסיר על המשטח בלי לפחד שיקרה משהו למשטח. אלו חלק מהעקרונות שאני מאוד מאמינה בהם.

בהמשך לקיר המטבח ארון נמוך המתחבר לפינת האוכל הפינתית. ארון זה מאפשר אחסון של כלי הגשה מפות צלחות. בקיר פינת האוכל שילבתי ציורי שמן מיוחדים ומלאי צבע שהם אמנות עם סיפור אישי מאוד משמעותי עבור בני המשפחה, אלו הפכו להיות חוט שני המחבר ויוצר שפה עיצובית בכל הדירה.

עדי זילברברג - תכנון ועיצוב פנים. דניאל צאירי,
עדי זילברברג - תכנון ועיצוב פנים/דניאל צאירי

אמנות שמייצרת שייכות וחיבור - לצקת את הסיפור של הדיירים: חודש לאחר שבני המשפחה נכנסו לדירה אביו של הלקוח נפטר. היינו בדיוק בשלב ההלבשה, בחירת וילונות, שטיחים , טקסטיל ואמנות להכנסת צבע ואוירה. הלקוח סיפר שאביו היה מצייר ציורים והראה לי אותם, אני מאוד אהבתי את הגוונים, הצבעים והעומקים שבהם. לאחר השבעה הם שלחו לי תמונות וציורים ומצאנו לכל ציור מקום, הפכנו את הבית לזכרון מאבא, באופן המשתלב ויוצר חיבור, אופי ומשמעות. תחושה שאבא שלו נמצא איתו בבית, בדרך של שמחה ויצירה. בסופו של דבר מה שמייצר שוני וייחודיות בכל בית זה האופי של הדיירים והפריטים הסנטימנטליים שמייצרים שייכות. תחושה שזה בית שלכם ולא רק בית "מעוצב". שהדיירים מרגישים את עצמם בתוכו.

ובחזרה לחלל המגורים, פינת האוכל שחשבנו שתהיה מינורית הפכה להיות מאוד פעילה. בני הזוג שגרו קודם לכן בדירת 65 מ"ר בה לא נהגו לארח, ומאז שהאבא נפטר ועברו לדירה החדשה, הארוחות המשפחתיות מתקיימות אצלהם בבית שיודע להכיל את זה. הסלון בהמשך החלל מפנק ומרווח, יכול להכיל עוד אנשים והמרפסת יודעת להכיל מספר רב של אנשים. הסלון מפנק ומאפשר נחיתה קלה מיום עבודה למקום שניתן להימרח בו וגם לארח בו עוד אנשים. לשם כך, בחרנו ספה ארוכה של 3.2 מטר, הכוללת מושבים מרווחים לצד שזלונג עם טוויסט של צבע ברוחב 1.8 מטר המתכתב עם האמנות של אביו ועם גופי התאורה. זריקת צבע החוזרת על עצמה בכל חלל בבית. המטרה היתה לייצר בית שמח, כייפי לא אפור ולא מונוכרומטי, וזה הושג באמצעות נגיעות של צבע בטקסטיל בתאורה ובאמנות.

עדי זילברברג - תכנון ועיצוב פנים. דניאל צאירי,
עדי זילברברג - תכנון ועיצוב פנים/דניאל צאירי
עדי זילברברג - תכנון ועיצוב פנים. דניאל צאירי,
עדי זילברברג - תכנון ועיצוב פנים/דניאל צאירי
תכנון ועיצוב פנים עדי זילברברג. דניאל צאירי,
תכנון ועיצוב פנים עדי זילברברג/דניאל צאירי

מאסטר הורים: המטרה היתה ליצור חדר בוטיק חם ומפנק, בהתאם לכך, צבענו את כל הקירות בצבע קפה מוקה ובמרכז מיקמנו מיטה גדולה ומפנקת של הולנדיה. בכל החדרים פרקט המעניק תחושת חמימות מצד ומאידך קל לתחזוקה בייחוד לנוכח העובדה שלבני המשפחה כלב שמשיר שיער. מסיבה זו גם נמנענו מפרקט אמיתי מחשש שיישרט ולכן בחרנו פרקט lvt סינטטי.

החדר הזה הוא המפלט של ההורים שנפגשים בו מידי ערב. מיקומו המקורי היה קרוב לחדרי הילדים, אז שיניתי את מיקום הדלת ויצרתי מתחם כניסה עם ארון אחסון גדול, וכך השגנו אינטימיות והפרדה. בחדר רחצה דלת הזזה מוסתרת בצבעי הקיר, מקלחת עם שני ראשי גשם וטוטאל לוק אחיד שקיבלנו לנוכח שימוש באריח גרניט פורצלן זהה בגודל (1.2/1.2) ברצפה ובקירות, במראה התזת חול דמויי אבן. ארון חדר הרחצה בגוון פודרה עדין המתכתב גם עם גווני הטקסטיל בחדר ויוצר חיבור מושלם שמאגד הכל.

עדי זילברברג - תכנון ועיצוב פנים. דניאל צאירי,
עדי זילברברג - תכנון ועיצוב פנים/דניאל צאירי

חדר תפירה שלה: כל אחד מההורים קיבל חדר פרטי המוקדש לתחביב האישי שלו, במקרה של האמא שאוהבת לעצב בגדים ולתפור, יצרנו יחד שידת אחסון ושולחן עבודה ארוך הכולל מקום למכונת תפירה. מאחור, ארון אחסון עם חזיתות מראה, בו היא מעמידה את כל הבדים. כל החדר נצבע בגוון פודרה מרגיע ונעים. במרכז החלל בובת דיגום שקנינו ובפינה נישה שקיבלנו כתוצאה משינוי מיקום המטבח. בנישה הזו יצרנו עוד ארון אחסון לכל החוטים והכפתורים, ציוד התפירה והפרטים האישיים שלה.

מאוד אהבתי בבית הזה שיצרנו לכל אחד מההורים חדר המוקדש לתחביב האישי שלו, מקום מפלט המאפשר לכל אחד מהם לנוח, להתנתק, ליצור. זו השראה ורעיון שאקח איתי לפרוייקטים הבאים ואנסה ליישם במידת האפשר.

עדי זילברברג - תכנון ועיצוב פנים. דניאל צאירי,
עדי זילברברג - תכנון ועיצוב פנים/דניאל צאירי
עדי זילברברג -תכנון ועיצוב פנים. דניאל צאירי,
עדי זילברברג -תכנון ועיצוב פנים/דניאל צאירי

חדר גיימינג שלו: הבעל שאוהב לנגן ולשחק במשחקי מחשב קיבל חדר עבודה שכולו נצבע בגוון כחול עם מעט תאורה, זאת במטרה לייצר תחושת ניתוק של מעין "מאורה". בצלע אחד של החדר שולחן עבודה מקיר לקיר עם כיסא גימינג נוח, קונסלות גיימרים, playstation ,מסכים ענקיים ומבחר גיטרות חשמליות בהם הוא מנגן . שילבנו בחדר מגברים ויצרנו קיר לבד אקוסטי בכניסה מצד שמאל, כמו גם ספת רביצה נמוכה וכייפית מהבית הקודם. בהשראת החדר הזה עיצבנו שירותי אורחים ומקלחון הצמודים לו, שם בחרנו באריחי ג'ינס בגוון כחול איתם חיפינו את כל חדר הרחצה.

בסיום התהליך העברתי ללקוחות שאלון ללמידה ומסקנות מהתהליך וחווית העיצוב. לשאלתי" מה היה חשוב לכם בתהליך העיצוב ובחירת המעצבת?" השיבה הלקוחה: "שאני ובעלי ונסכים סוף סוף". שהמעצבת תדע לפשר ולגשר ולתת ביטוי לשנינו בעיצוב הבית וכך היה. כמו הרבה זוגות גם הם חששו שיהיה להם קשה לקבל המון החלטות בפרק זמן קצוב ושלא יהיו הסכמות על תקציב, סגנון עיצובי, חלוקה ובחירת חומרים ורהיטים. לשאלה: "למה הכי התחברתם בתהליך איתי?", הם השיבו: "שלא פחדת להעמיד אותנו במקום ולהכריע בצורה חותכת מקצועית ונעימה. ידעת לזהות ולהבין את הצרכים שלנו לצד התקציב ומגבלות החלל וליצור עבורנו חלל נקי ייחודי ולא בנאלי עם המון שטח אחסון ומרחב לחיים נעימים.".

עדי זילברברג - תכנון ועיצוב פנים. דניאל צאירי,
עדי זילברברג - תכנון ועיצוב פנים/דניאל צאירי
תכנון ועיצוב פנים עדי זילברברג. דניאל צאירי,
תכנון ועיצוב פנים עדי זילברברג/דניאל צאירי

משרד עיצוב עדי זילברברג קיים משנת 2012 ונותן מענה A-Z מקיף ומעטפת של כלל הספקים הנדרשים החל מיועץ נגישות, בטיחות, שרטוטים, גרפיקה, מיתוג, מהנדס וקבלן. המשרד מתמחה בעיצוב בתים פרטיים, דירות וחללים מסחריים ומשרדים, ממוקם ביקנעם עלית ומספק שירות עיצוב פנים בכל הארץ. כמעצבת אני דוגלת בזמינות, נגישות לקבלת החלטות משותפות, תוך הבנת צרכים מציאת פתרונות לגישור והפריה הדדית על מנת שהחוויה תהיה טובה. כמו שהלקוח בוחר אותי, חשוב לי לבחור את הלקוח ולזהות מראש שישנה כימיה, עם כל השאר אני אסתדר. אני מאמינה שאנו מעצבים בית במטרה לשפר את איכות החיים ועל כן חשוב לקחת את הכל בפרופורציות, ולבחור איש מקצוע שאתם סומכים עליו. עיצוב דירה בית או משרד אינו משנה מבחינתי, אני אוהבת הכול, האנשים והכימיה הם שיכריעו את ההנאה מהרף ואת התוצאה.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully