וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדירה הייתה מלאה בחרקים ולא ראויה למגורי אדם. אפילו מסוכנת"

עודכן לאחרונה: 28.11.2023 / 12:56

יש אנשים שמתנדבים בכל זמן, לא רק בזמן מלחמה, ואם אתם נמנים עליהם, תכירו את סיירת השיפוצים לקשישים וניצולי שואה, שעובדים סביב השעון לשפץ דירות של מבוגרים שחיים בתת תנאים, בחינם. זהו השיפוץ של דירתה של רותי, אלמנה בת 67 מיפו

שיפוץ רותי אלימלך/סיירת השיפוצים

רותי אלימלך חיה במשך שנים בבית קטן ביפו, שאינו ראוי ואפילו מסוכן למגורים.

אין מים זורמים, תשתית החשמל לקויה, הריצוף שבור והרהיטים שבורים ולא שמישים. היא עבדה כל חייה ואפילו טיפלה בקשישים אבל כשבן זוגה נפטר, מצבה הבריאותי התדרדר והיא נותרה לגמרי לבד בבית שהפך עם השנים למוזנח ולא בטוח למגורים.

מתנדב שמלווה את רותי נחשף לתנאי המגורים שלה ופנה לעמותת סיירת השיפוצים לקשישים וניצולי שואה. מיד עם קבלת הפניה הגיעו מתנדבים מהעמותה לביקור, והחלו בגיוס מתנדבים, אנשי מקצוע ומשאבים לביצוע השיפוץ.

שיפוץ דירה רותי אלימלך, ביפו. סיירת השיפוצים לניצולי שואה, באדיבות המצולמים
לא ראוי למגורים - אפילו מסכן/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים לניצולי שואה

בסוכות האחרון, קבוצת מתנדבים חברה לפרויקט של דירתה של אלימלך ביפו, ורגע אחרי תחילת השיפוץ, החלה המלחמה, כל המתנדבים גויסו, כל התרומות נעצרו, וגם בתי העסק שנרתמו לסייע בשיפוץ סגרו את העסקים ולא יכלו לספק ציוד ומוצרים. אבל למרות האתגרים שהביאה המלחמה, נכון להיום הבית כבר שופץ מן היסוד, ורותי תגור מעתה בבית חדש ונעים למגורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שיפוץ דירה רותי אלימלך, ביפו. סיירת השיפוצים לניצולי שואה, באדיבות המצולמים
המתנדבים של הסיירת/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים לניצולי שואה

מתנדבי העמותה נחשפו לתמונה עגומה, ריצוף שבור ומסוכן, חלונות שבורים, ללא מים זורמים בברזים, מוצרי חשמל ורהיטים ישנים ובלויים, והתמונה הקשה מכל, אישה מבוגרת במצב בריאותי מדורדר, שנאלצת לישון על מזרן דק וקרוע לחלוטין.

שיפוץ דירה רותי אלימלך, ביפו. סיירת השיפוצים לניצולי שואה, באדיבות המצולמים
רותי אלימלך במטבח הישן/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים לניצולי שואה

אלימלך התאלמנה לפני מספר שנים ומאז מצבה הבריאותי התדרדר, כשהיא כמעט לגמרי לבדה, ללא סיוע, גם מצב הבית התדרדר. הבית הפך מרבץ למזיקים וחרקים, יחד עם הלכלוך שהצטבר בבית, הבית הפך לכזה שאינו ראוי לשהייה בו.

שיפוץ דירה רותי אלימלך, ביפו. סיירת השיפוצים לניצולי שואה, באדיבות המצולמים
מטבח חדש/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים לניצולי שואה

ההכנות והארגונים לקראת השיפוץ החלו, עשרות מתנדבים נרתמו למשימה, אנשי מקצוע, וחברות שסיפקו ציוד ומוצרים חדשים לבית, החל מרהיטים וכלה במגבות אמבטיה. רותי, שעד אז גרה שם, עברה ללינה חלופית, בסיוע מחלקת הרווחה של עיריית תל אביב, כשימים ספורים לאחר תחילת השיפוץ פרצה המלחמה, והיא נאלצה להישאר מחוץ לביתה.

שיפוץ דירה רותי אלימלך, ביפו. סיירת השיפוצים לניצולי שואה, באדיבות המצולמים
סלון חדש/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים לניצולי שואה

ענבל, מתנדבת בסיירת השיפוצים, מספרת: "כשהבית כולו בהריסות, גילינו לאט לאט שרובם המוחלט מהאנשים שהצטרפו אלינו גויסו, ספקים של ציוד ומוצרים לבית שנמצאים באזור הדרום סגרו את העסקים, מתקינים שהצטרפו למאמץ המלחמתי וסייעו בהתנדבות לתושבי הדרום ולחיילים, לא יכלו להמשיך ולעזור לנו לשפץ, התרומות פסקו ונתקענו במשך ימים שלמים שבמהלכם לא ידענו מה צפוי עם השיפוץ. היה בלתי אפשרי להחזיר את רותי הביתה וגם אי אפשר היה להתחרט כי הבית היה כבר שבור. זה היה מצב לא נעים כשבחוץ מתחוללת אחת המלחמות החשובות למדינה. רצינו לצעוק אבל לא היה על מי."

רגע לפני הייאוש, פוסט אחד בפייסבוק שינה את כל התמונה, אל הפרויקט הצטרפו מתנדבים חדשים, אנשי מקצוע, חברות מסחריות, וספקים שהמשיכו בדיוק מהמקום בו הכל פסק והשיפוץ חזר להתבצע,

שיפוץ דירה רותי אלימלך, ביפו. סיירת השיפוצים לניצולי שואה, באדיבות המצולמים
אבזור חדש למטבח ולאמבטיה/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים לניצולי שואה

הבית עבר מהפך של ממש, ושיפוץ יסודי מן הקצה אל הקצה. "החלפנו את הריצוף בכל הבית, תיקנו ושיפצנו את הקירות, שיפצנו וחידשנו את מערכת האינסטלציה והביוב, פירקנו את המטבח הישן והחלפנו אותו במטבח חדש, העפנו במהרה את המזרן הישן והבלוי והחלפנו אותו במיטה אורטופדית חשמלית שקיבלנו מד"ר קומפורט, התקנו חלונות חדשים, מחברת "דלתות אלון" סייעו לנו בדלתות הפנים לדירה, ופוקס הום תרמו לנו ארגזים שלמים של פריטים משלימים עד לרמת השטיחים והסכ"ום, שמרת הזורע שמלווה אותנו תרמו את הרהיטים לדירה, והום סנטר סייעו בתרומה של כלל מוצרי החשמל לבית, כדי שכאשר רותי תחזור לביתה, היא תחזור לבית חדש, מאובזר לחלוטין, נעים ובטוח למגורים".

שיפוץ דירה רותי אלימלך, ביפו. סיירת השיפוצים לניצולי שואה, באדיבות המצולמים
מיטה חדשה/באדיבות המצולמים, סיירת השיפוצים לניצולי שואה

עמותת סיירת השיפוצים פועלת ברחבי הארץ ומסייעת לקשישים וניצולי שואה בשיפוצים ואבזור דירות במטרה לאפשר להם את הזכות הבסיסית לחיות בבית בטוח ונעים למגורים. עם תחילת הלחימה הגיעו לעמותה עשרות פניות חדשות המצריכות סיוע בהול. ומתנדבי העמותה כמעט ולא מצליחים לעמוד בלחץ.

את הפרויקטים הבאים נקדיש לתושבי הדרום המפונים לדירות זמניות, וכאלה שנשארו בדרום ובתיהם נפגעו. עד כה הגיעו לעמותה עשרות פניות לסיוע בנושאי אבזור רהיטים ומוצרי חשמל הכרחיים ושיפוצים של ליקויים מסוכנים, שאינם מאפשרים מגורים בטוחים.

רוצים לתרום?
עמותת סיירת השיפוצים זקוקה לכם! רוצים להתנדב?
לתרומות בלינק
או לחשבון: בנק מזרחי סניף 483, מס חשבון 397620 על שם סיירת השיפוצים לקשישים וניצולי שואה
לעמותה טופס 46א לפקודה, המוכר לזיכוי במס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully