וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים תכף מתחילים ללמוד. זה הזמן לעצב פינה חמה

איך נעצב ונסדר פינת לימודים ביתית לסטודנט? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית

Vostro 3530. dell,
Vostro 3530 של dell. הגיע הזמן לפתוח מחשב/dell

לאחר שנדחתה כבר פעמיים, שנת הלימודים האקדמית עומדת להיפתח בקרוב. סטודנטים רבים יתחילו את שנתם הראשונה בעוד אחרים ממשיכים לסיום התואר. כך או כך, ישנו צורך קריטי להתאים סביבת לימודים ביתית, נוחה אבל לא פחות חשוב - מדויקת לטובת הגברת הריכוז והנוחות עד לאופטימליות מריבית. אז מה דורשת פינת לימודים כזו ואיך מעצבים ומתאימים אותה כך שתהיה מותאמת ללמידה מיטבית?

"רצוי שפינת הלימודים תכלול, בנוסף לשולחן ולכיסא גם יחידת מדפים מעל לשולחן או בסמוך אליו לנגישות נוחה, ושתיים או שלוש מגירות לאחסון דברים קטנים שלא נרצה לראות בחוץ", אומרת מעצבת הפנים אורית ניר שוורץ, "עדיף למקם את השולחן ליד החלון וכך להנות מיתרון של אור טבעי עד לשעות הערב, אך יש לדעת גם שהוא עלול לסנוור בשעות מסוימות לכן אפשר לדאוג גם לווילון הצללה".

Graceful Desk  להשיג בחנויות ובאתר prat living. יחצ,
Graceful Desk להשיג בחנויות ובאתר prat living/יחצ

על פי ניר שוורץ, רצוי שמיקום השולחן בחלל בנוסף גם לא יהיה צמוד לדלת: "אנחנו לא נרצה להיתקל בו מיד עם הכניסה לחדר וכמו כן, מומלץ גם לא להציב אותו כאשר אנחנו יושבים עם הגב לדלת, שכן זה מעניק תחושה של חוסר שליטה. את הקיר הצמוד לשולחן ניתן לצבוע בצבע שונה, התוחם את פינת הלימודים, ולהשאיר מרחב של כמטר אחד לתנועת הכיסא".

היא מסבירה בנוסף כי "אם מעוניינים להוסיף מסך טלוויזיה בחדר, כדאי לשקול לאחד בינו ובין מסך המחשב, ובהתאם לתכנן את מיקום שולחן הלימודים, בכדי שזווית הראיה תהיה נוחה לצפייה מהמיטה", עוד היא ממליצה לתכנן מקום ייעודי לתיק הלימודים: "רצוי שהתא יהיה מתחת לשולחן במידות של 40 ס"מ רוחב (גודל סטנדרטי לתיק) או בארונית נפרדת".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מעמד ללפטופ של דוקטור גב. דוד רוזנטל
מסך טלוויזיה? לפטופ? אפשר גם וגם. שולחן לפטופ מתכוונן Ergo Desk של ד"ר גב/דוד רוזנטל

מהן מידות השולחן המומלצות?

"אצל סטודנטים רבים כידוע היום הלמידה מבוססת בעיקר על מחשבים ולא פחות מזה גם על שיעורים המועברים ב- ZOOM ופחות על ספרים וכתיבה ידנית, ובהתאם לכך יש לתכנן את עומק השולחן. כיום כבר אין צורך לרכוש שולחנות בעומק של 80 ס"מ ולרוב ניתן להסתפק בשולחן בעומק של 60 ס"מ, כך הוא גם נעים יותר לעין ופחות חוסם את החלל". לטענתה: "השולחן צריך להיות בגובה 70-74 ס"מ, ישנם שולחנות עם גובה מתכוונן ובמשרדים למשל אוהבים להשתמש בהם כאשר עובדים שעות ארוכות".

על מה עוד צריך לשים דגש?

"חשוב לשים לב גם לתכנון מיקומי החשמל וחיבורי התקשורת. רצוי ששקעי חשמל וכבלים יותקנו מתחת השולחן, לטובת נראות אסטטית. לאחר מכן, ניתן ליצור חור בפלטת השולחן למעבר הכבלים - למחשב, למסך ולמקלדת. בנוסף, להתקין שקע חשמל מעל לשולחן עבור טעינת טלפון, אוזניות, כמו גם עבור תאורה לפינת הלימודים שהיא חשובה מאד". ניר שוורץ מפרטת על סוג התאורה הרצויה ומסבירה כי "תאורה כללית של החדר לרוב תיחסם על ידי האדם שיושב ליד השולחן ולכן מנורת שולחן או מנורת תקרה מעל לשולחן יהיו יעילים. יש להקפיד על אור לבן בטמפ' 3000-4000K המדמה אור יום, בהיר ומעורר, ולא אור חם אווירתי".

אורית ניר שוורץ. יחצ,
אורית ניר שוורץ/יחצ

באילו צבעים מומלץ לעשות שימוש לטובת שיפור הריכוז והתחושה האישית?

"צבעים משפיעים על ההרגשה שלנו. לכל צבע אורך גל ותדירות שונים והם משפיעים עלינו בצורה שונה. אדום הוא צבע שמאד ממריץ ונועז - אך כמות גדולה ממנו עלולה הפריע לריכוז. כחול הוא צבע מרגיע ונותן תחושת מרחב, ירוק נותן תחושה של טבע וחיוניות נעימה, כתום הוא צבע של שמחה, יצירתיות ותנועה בעוד צהוב הוא צבע שמשדר אופטימיות וחיוביות אנחנו נרצה לבחור את הצבע בהתאם להשפעה שנרצה עלינו ולא נעשה שימוש ביותר משני צבעים, אחד ראשי והשני משני (בתוספת גוונים ניטרליים של שחור/ לבן/ אפור/ עץ בהיר)".

Acentric Desk 8570 שקל, להשיג ב-prat living החשמל 4 תל אביב ובאתר. יחצ,
Acentric Desk 8570 שקל, להשיג ב-prat living החשמל 4 תל אביב ובאתר/יחצ

כרמית רדליך, בעלת מותג רהיטי האיכות prat living מוסיפה כי "לפני עיצוב וסידור פינת הלימודים, יש צורך לערוך רשימה של הצרכים הבסיסיים שלכם", לטענתה: "מינימליזם הוא המפתח לנוחות וריכוז. יש לבחור מקום נוח ושקט לעמדת העבודה, רצוי עם כניסת אור ולא מול חלון שכן לאורך זמן פרודוקטיבי יותר לשבת עם הגב לחלון. ישיבה מול החלון והנוף אמנם מפתה אבל כניסת האור והשמש עלולים לגרום לראות מוגבלת. בנוסף, הקפידו על עיצוב אווירתי מוקפד ולא עמוס כך שיעניק השראה לסטודנט".

לגבי בחירת השולחן היא מסבירה: "בחרו שולחן המעוצב באופן שמפחית את העומס עליו, לדוגמא שולחן מגרעת המאפשרת הסתרה של כבלי חשמל, ווים המאפשרים תליית אוזניות וכן תאים צדדיים שיבטיחו שהשולחן יהיה פנוי ונקי מפריטים ככל הניתן". עוד היא מוסיפה כי " "לפרודוקטיביות מרבית ומינימום הסחות, אבזרו את שולחן העבודה במינימום פריטים ושיהיו בהישג יד. רק מה שצריך, מבלי להעמיס".

היא ממליצה על שולחן,MWD My Writing Desk שולחן כתיבה שעוצב על ידי Inesa Malafej ומיועד לשיפור היצירתיות והפתחה של העומס על שולחן העבודה. הכנפיים ההיקפיות מאפשרות למיין ולהניח פריטים שונים מסביב ובכך "לנקות" את השולחן אבל להשאיר הכול נגיש.

My Writing Desk שולחן כתיבה להשיג ב prat living ובאתר. יחצ,
My Writing Desk שולחן כתיבה להשיג ב prat living ובאתר/יחצ

ומה בקשר לכיסא? היא ממליצה: "לבחור כיסא שתומך בעמוד השדרה, להתאים את גובה הכיסא כך שכפות הרגליים מונחות שטוחות על הרצפה או להיעזר בהדום כך שהירכיים יהיו מקבילות לרצפה. כיסא עם בסיס גלגלים וכן משענות צד יבטיח נוחות מקסימלית ויאפשר התניידות נוחה וקלה במעט מאמץ".

כיסא מנהלים מעוצב ומהודר מבית גט קומפי. גט קומפי,
כיסא מבית גט קומפי. לא רק העיצוב, אלא גם ובעיקר חשוב לתמיכה בעמוד השדרה/גט קומפי

כאמור בתקופה מתקדמת טכנולוגית זו, הסטודנטים נדרשים ללמוד ולהכין עבודות הגשה בעזרת המחשב, לצד העובדה שהשיעורים יכולים להיות מועברים דרך הזום. העובדות האלו מובילות לדילמה השנתית של רבים הנוגעת לבחירת המחשב המתאים עבורם. על פניו זו נשמעת משימה קלה אבל למעשה מחייבת מחשבה בכובד ראש הן מבחינה כלכלית, הן מבחינת הצרכים של הסטודנט וכמובן מבחינה ארגונומית כך שלא נסבול עקב עבודה ממושכת מול המחשב שיכולה לגרום אף לעומס פיזי עליו.

אביחי נאמן, מנהל קטגוריות מחשוב עסקי ופרטי ב- Technologies Dell ישראל אומר כי יש לבדוק בקפידה את המפרט הטכני של המחשב לפני הרכישה "המפרט יכלול את המידע על סוג המעבד, זיכרון הפנימי וגודל הדיסק הקשיח. ישנם מספר של מעבדים, כאשר הדגמים הפופולריים ביותר הם i3 אשר נועד לשימוש בסיסי (גלישה באינטרנט, כתיבת מסמכים וכו'). i5 הוא כבר מעבד חזק ומהיר יותר, ניתן לבצע בעזרתו פעולות תובעניות יותר. i7 הוא מעבד שכבר יותר מתאים למשחקים, עיצוב, עריכה ומסייע לפעולות נוספות עם גרפיקה תובענית".

עוד אומר נאמן כי "לפני הרכישה, יש להבין היטב את הצרכים והשימוש ולזכור כי לרוב הסטודנט אינו משתמש רק במסמכי WORD כמו שרבים חושבים וקצת גלישה באינטרנט. לרוב מגלים כי המחשב משמש לצפייה בסרטים, שימוש בתוכנות עיצוב גרפיות ועוד. לכן, במחשב שרץ מהר יותר אנו יכולים להיות רגועים שיעבוד כמו שאנו מצפים".

מקלדת GoWorkLine-00497 SOFT TOUCH KEYS. יחצ,
מקלדת GoWorkLine-00497 SOFT TOUCH KEYS/יחצ

"הגדלים הקיימים בשוק עבור מחשבים ניידים הם בין היתר החל מ- 10.1" ועד ל 17.3". הפופולארי מבין הניידים כיום הוא מחשב עם מסך 15.6" אך ישנה מגמה לכאלה שמחפשים לקחת את המחשב מהבית לקמפוס ולכן גם הביקוש למסגרות מחשב בגודל של 14" ו-13.3" גם עולה".

לטענתו, נתוני החומרה של מחשב שמספיקים לדרישות מהסטודנטים הם "זיכרון פנימי 8 GB, זיכרון חיצוני GB255 ומסך בגודל 15.6 אינצ' כמו שמובנים ב- Vostro 3530 של DELL שנמכר ב- 2,949 שקל.

במידה ובוחרים לרכוש מחשב נייח ולא נייד, יש צורך להתאים לו מקלדת ועכבר אלחוטיים, המותאמים לשימוש ביתי ונוח. מומלץ שיכילו כפתורים שקטים, כך שניתן להמשיך ללמוד ולא להפריע לאף אחד וכן חיבור USB ובלוטוס.

אביחי נאמן. יחצ,
אביחי נאמן/יחצ

אפשרויות כאלו קיימות לדוגמא במקלדת מדגם JBuds שנמכרת בעלות של 179 שקל או מדגם GO Keyboard ב-99 שקל. בגזרת העכברים מומלצים הדגמים JBuds Mouse שמציע פונקציונליות בגודל מלא עם גישה אישית, שבעה כפתורים ותחושה נוחה. כמו גם חיבור USB בעלות של 139 שקל. עוד דגם עכבר אלחוטי מומלץ הוא Go Charge Mouse במחיר של 86 שקל.

אביחי נאמן אומר כי: "גובה חלקו העליון של המסך צריך להיות בגובה העיניים של המשתמש, המרחק הנדרש מהמסך הוא באורך של 40-30 ס"מ בערך. אפשר להושיט יד לכיוון המסך כדי להבין היכן צריך להתמקם. חשוב שהמסך יהיה בדיוק מולנו, על מנת למנוע תנועות מיותרות של הצוואר וכאבי גב".

מדפסת EcoTank L3250  של EPSON. יחצ,
מדפסת EcoTank L3250 של EPSON/יחצ

ומה עם מדפסות? לדברי ירון פרץ, מנהל התחום העסקי ב-EPSON ישראל "עם כל השיח סביב המעבר ל'עידן הדיגיטלי', יש עדיין לא מעט מטלות סטודנטיאליות שדורשות הדפסה איכותית ולעתים צבעונית.פרץ מציין בנוסף כי "השנה, לאור הצורך בשמירה על התקציב הביתי, בולטת במיוחד הנטישה של מדפסות הלייזר ומדפסות שמצוידות במחסניות דיו יקרות לטובת מדפסות הזרקת דיו חסכוניות (ואיכותיות) בהן אין צורך להחליף כל יומיים מחסניות".

פרץ מוסיף כי "חשוב לבדוק ברכישת מדפסת כי יש ההדפסה איכותית גם בשחור וגם בצבע, שיש אפשרות לחיבור אלחוטי וקווי, מזין מסמכים אוטומטי, כמו גם אפשרות להדפיס מכל מכשיר סלולרי שהיא פונקציה חשובה לסטודנטים". לדבריו, המדפסת של EPSON המומלצת במיוחד היא מדגם EcoTank L3250 . מדובר במדפסת שמאפשרת חיסכון של עד 90% בעלויות ההדפסה, כשהדיו שמקבלים עם הקנייה (בקבוקוני צבע) יכול להספיק להדפסת 8,100 דפים בשחור ו-6,500 דפים בצבע. ובמחיר של כ- 765 שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • סטודנטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully