וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צורן להם: הצצה לבית שופע חמימות במושב

צבעוניות בהירה ורכה לצד פרטי עץ שמוסיפים שפע של חמימות, טקסטיל משובח, אקססוריז מדויקים ופרטי אמנות הם שהופכים את ביתם של זוג ושלושת ילדיהם מצורן לסביבת מגורים דינמית מחד ונעימה ומכילה מאידך. מעצבת הפנים ליאת גוברין שאחראית על המייקאובר המרשים משתפת בתהליך

עיצוב- ליאת גוברין. אבי קבלו,
עיצוב- ליאת גוברין/אבי קבלו
  • היכן: צורן
  • עבור: זוג לו 3 בנים מתבגרים
  • הנכס: בית דו משפחתי בן שתי קומות של כ-50 מ"ר בכל קומה
  • תכנון ועיצוב פנים: ליאת גוברין, בוגרת ביה"ס ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין
  • צילום: אבי קבלו

ברוכים הבאים לביתם של זוג (הוא הייטקיסט, חובב ועוסק במוזיקה והיא עורכת בתחום האמנות) ושלושת בניהם העוסקים בתחומי הספורט, המוזיקה ועוד שלל עיסוקים. אחרי שנים במהלכן גרו בו בתצורתו הקיימת עבר הבית מהפך של ממש עליו אמונה בוגרת ביה"ס להכשרת מעצבי פנים של ברברה ברזין, ליאת גוברין, שהשכילה להתאים את המרחב הקיים לצרכיהם העכשוויים.

"הם ביקשו שאתכנן את ביתם המשתרע על פני שתי קומות ולו גינה ענקית, כך שיענה על צרכיהם. בשלב זה הוחלט שהשיפוץ הנוכחי ישרת את הצרכים המיידיים והדחופים ביותר של בני המשפחה והיתר יטופל בעתיד", מסבירה המעצבת.

בית שעוצב על ידי ליאת גוברין - לפני שיפוץ. יחצ,
בית שעוצב על ידי ליאת גוברין - לפני שיפוץ/יחצ
עיצוב- ליאת גוברין. אבי קבלו,
עיצוב- ליאת גוברין/אבי קבלו

"למשפחה כאמור שלושה בנים מתבגרים, ביניהם זוג תאומים, והטריגר המיידי לשיפוץ היה העדר חדר פרטי לאחד הבנים. צורך נוסף שעלה היה לחדר רחצה שני בקומת המגורים, טרם השיפוץ חדר הרחצה הכללי היווה אתגר, בפרט עבור האם שחולקה חדר רחצה עם שלושה גברים מתבגרים.

"בנוסף, בני הזוג ביקשו שתוגדרנה עבור שניהם פינות עבודה כך שלא יצטרכו לעבוד בחדר השינה או במקום מאולתר אחר. בקומת הכניסה, הם ביקשו להחליף את המטבח הישן ולשפץ את חדר הרחצה. עקב קירות הבטון שבקומה העליונה ומאילוצי תקציב הוחלט לוותר על תוספת חדר רחצה בקומת המגורים ולכן חדר הרחצה שבקומת הכניסה שופץ ויועד לשימוש הבנים".

בית שעוצב על ידי ליאת גוברין - לפני שיפוץ. יחצ,
ועוד אחת מלפני השיפוץ/יחצ
עיצוב- ליאת גוברין. אבי קבלו,
עיצוב- ליאת גוברין/אבי קבלו

בקומה העליונה נהרסו כמעט כל קירות הפנים שאינם מבטון ופתח אחד נפתח באישור וחיזוקים מקונסטרוקטור. חדר ההורים נותר בגודלו, אך הכניסה אליו הועתקה לקיר אחר. כל ילד קיבל חדר משלו ובחלל שביניהם שתי פינות עבודה להורים, כל אחד עפ"י צרכיו וטעמו. הסלון נפתח והואר באור טבעי ע"י שבירת קיר המדרגות שחסם את החלל. במקום הקיר שנהרס נבנה מעקה מסורג ברזל לבן, למניעת הבאנג'י של הבנים בין הקומות.

"רצפת הטראצו שבקומת הכניסה נותרה בעינה והיא שהכתיבה את הגוונים החדשים, החל מגווני המטבח ועד לגוון הרצפה החדשה בחדר הרחצה. את שאר תוספות הצבע בקומה שילבה גוברין בנגיעות: בספוטים הירוקים בפס הצבירה שנצבעו במיוחד, במגירות חרדל בספריית העץ ובגווני המנורה שמעל האי. היתר מגיע מהפריטים עצמם - הספרים, התקליטים והאקססוריז. "כלל הרהיטים הם בגוון לבן או עץ עם תוספת נקודתית בלבד של תאים/מדפים/שידות בגוונים אחרים", היא מסבירה. "ההורים ביקשו לשמור על המראה הבהיר והאחיד של קירות חדרם ואילו אצל כל אחד מהבנים הגדרנו קיר אחד כקיר כוח בגוון מיוחד ושונה".

עיצוב- ליאת גוברין. אבי קבלו,
עיצוב- ליאת גוברין/אבי קבלו

"לחדר הרחצה בחרנו באריחי טראצו צבעוניים לקירות המקלחון ואריחים בהירים ושקטים לשאר הקירות/רצפה. רובה בגוון חמרה שיושמה בכל החיפוי הקפיצה את המראה הכללי והביאה צבעוניות שובבה ומעניינת.

"המטבח הקיים היה מיושן, עם חזיתות מעץ בגוון צהבהב, וכמעט ללא משטחי עבודה ואזורי אחסון. בתוך כך, קורת הבטון בכניסה למרחב היוותה אתגר תכנוני שנפתר באמצעות ארון כניסה הכולל גם תאים פתוחים, כך הושג פתרון לנראות ולפרקטיות. החזיתות החדשות הינן בגוון ירוק מרווה רגוע ונעים בתוספת תא פתוח במראה עץ טבעי ומשטח שיש בהיר ועדין המזכיר גם הוא מרקם טראצו. קיר גבוהים שמתמר עד לתקרה וכולל ארונות מזווה, אפשר לנו לוותר על ארונות עליונים מעל המשטח ובכך הושג מראה פתוח ואוורירי בחלל. האי שהוספנו בצמוד לעמוד הבטון שתוחם את גבול המטבח מיועד לעבודה ולאחסון ובו מגירות רחבות משני צדיו. בחרנו במשטח קוורץ טראצו בהיר, שהותאם גם הוא לרצפה ועולה כחיפוי באזור הכיריים. שאר הרהיטים שבחלל (הוותיקים והחדשים) הם בגווני עץ טבעי ומעל פינת האוכל הוספנו מאוורר תקרה מעץ טבעי".

עיצוב- ליאת גוברין. אבי קבלו,
עיצוב- ליאת גוברין/אבי קבלו

"פינת האוכל שנותרה במקומה, בהמשך למטבח, התרווחה גם היא עקב פינוי הספרייה והפסנתר שהיו לצידה. מאוורר תקרה דומיננטי מעץ התווסף מעליה להשלמת התמונה הכפרית-וינטג'ית.

"שבירת קיר הגבס שחצץ בין הסלון הקטן לבין גרם המדרגות הביאה להארת הסלון באור טבעי ולמראה אוורירי ומרווח יותר. הסגנון הוינטג'י נשמר והמראה הכללי בחלל הושלם לפיו. לפריטים מיוחדים כרדיו עתיק, אוסף תקליטים, דיסקים וספרים גדול ורחב הוספנו יחידות מדפים מעוצבות שקיבלו מקום של כבוד בחלל. הרהיטים עצמם אינם צבעוניים, אך החלל עדיין נראה צבעוני בזכות תכולתו. הפסנתר, שבעבר מוקם בפינת האוכל בצמידות לקיר ולספריית מדפים עמוסה, קיבל מקום של כבוד כחלק מהסלון מתחת לשיפוע המדרגות".

עיצוב- ליאת גוברין. אבי קבלו,
עיצוב- ליאת גוברין/אבי קבלו

"ספריית העץ שנוספה בצמוד לקיר בטון התוחם את הסלון, בצדו החיצוני שפונה למסדרון, מוסיפה גם היא צבעוניות ומשקפת את סגנון ואופי הלקוחות. בנוסף, במסדרון שבין הסלון לבין המטבח ופינת האוכל, הוספנו פס צבירה עם ספוטים שנצבעו בגוון ירוק מיוחד בהתאמה למטבח.

"חדר הרחצה שבקומת הכניסה שופץ מהיסוד, מיועד לבנים וכשרותי אורחים והפך לפונקציונלי ויפה. אריחי טראצו צבעוניים נבחרו לקירות המקלחון, בשילוב עם רובה בגוון חמרה שהקפיצה את החדר כולו מבחינה עיצובית. שאר האריחים והפריטים שנבחרו לחדר הם בהירים ורגועים".

עיצוב- ליאת גוברין. אבי קבלו,
עיצוב- ליאת גוברין/אבי קבלו

טרם השיפוץ, ומכיוון שאב המשפחה נאלץ לעבוד בחדר השינה, מוקמה המיטה בצמוד לאחד הקירות ולאורך החדר. בתהליך התכנון מחדש, שיניתי את מיקום הכניסה לחדר וכך המיטה הורחבה, הסתובבה ועברה למיקום אופטימלי יותר עבור שני בני הזוג. שינוי הכניסה יצר מבואה קטנה ובה ארונית נעליים ומתלים", מסבירה גוברין. "בני הזוג העדיפו לשמור על גוון אחיד ובהיר בחדר השינה, כך שהצבעוניות הושגה ע"י אמנות, טקסטיל ואקססוריז.

"שניים מהילדים חלקו קודם לשיפוץ חדר, כך שהשולחנות והארונות ששימשו אותם מוקמו מחוץ לו. היות והצורך בהפרדה ביניהם הוא שהיווה את הטריגר לשיפוץ, שמתי דגש גדול לתכנון החדרים הנפרדים, כך שלכל אחד מהם תהיה פינה משלו. הריסת קירות הפנים שאינם מבטון, שינוי הכניסה לחדר ההורים ופתיחת פתח כניסה באחד מקירות הבטון אפשרו להשיג שני חדרים מושלמים עבורם. גם הילד שהיה מראש בנפרד זכה לחדר חדש (ללא שבירת קירות). בחרתי עם כל ילד גוון שונה לקיר כח בחדרו שיתאים לו גם כיום וגם שנים קדימה".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully