וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש הרבה סיבות לעשות שיפוץ עכשיו - ואחת טובה במיוחד

ברברה ברזין, טור אורח

19.9.2023 / 14:15

העומס בגזרת הקבלנים והספקים יורד פלאים, ימי העבודה רצופים ולכן תקופת השיפוץ עשויה להתקצר, מותגי הריהוט והלבשת הבית פוצחים בסדרת הנחות והטבות וחברות ההובלה פנויות. אז למי שיפוץ חורפי יכול להתאים ובאילו מקרים עדיף לדחות את התענוג?

תכנון ועיצוב לילך צוריאל, בוגרת בית הספר לעיצוב של ברברה ברזין. גדעון לוין סטודיו 181 מעלות,
תכנון ועיצוב לילך צוריאל, בוגרת בית הספר לעיצוב של ברברה ברזין/גדעון לוין סטודיו 181 מעלות

נכון, על פניו נראה שנוכח התקופה שכולנו עוברים עכשיו זה ממש לא הזמן לצאת להרפתקאות ולהתחיל פרויקטים גדולים, אך עם זאת מדובר דווקא בנקודת זמן אסטרטגית במהלכה תוכלו לחסוך לא מעט זמן וכסף - ככה זה בתקופה במהלכה היקף הפרויקטים ירד פלאים ומרבית הצוותים פנויים.

ומהן הסיבות את שואלים? ובכן, בכל שנה באשר היא, שיפוץ בין אפריל לנובמבר בישראל הוא פשוט רעיון לא מוצלח וממש כמו שכל אמריקאי יוותר בנימוס על שיפוץ בסמוך לכריסטמס וכל צרפתי יעקם את האף נוכח מחשבה על שיפוץ בחודש הווקאנס, כדאי שגם אנחנו נפנים שהעונות החמות הן ממש לא הזמן- יש כאן עניין תרבותי שלם שצריך לפעול בכפוף לו.

עיצוב- בטי יעקובסון, בוגרת ביה"ס של ברברה ברזין. שירן כרמל,
עיצוב- בטי יעקובסון, בוגרת ביה"ס של ברברה ברזין/שירן כרמל
תכנון ועיצוב לילך צוריאל, בוגרת בית הספר לעיצוב של ברברה ברזין. גדעון לוין סטודיו 181 מעלות,
תכנון ועיצוב לילך צוריאל, בוגרת בית הספר לעיצוב של ברברה ברזין/גדעון לוין סטודיו 181 מעלות

לעומת זאת, מנובמבר ועד אפריל כל הנוגעים בדבר מפוקסים ומכווני מטרה ואפשר להרביץ עבודה בטורבו, אך כמו לפני כל משימה גדולה ומשמעותית, גם כאן חייבים לפעול כבר מראשית הדרך על פי כללי יסוד שיקלו על התהליך באופן משמעותי. כדי לפשט את העניינים אקביל את השיפוץ להכנת עוגה על פי מתכון מכיוון שגם כאן סדר הפעולות ידוע מראש ויש לעבוד על פי שלבים סדורים וברורים: בראש ובראשונה חשוב להגדיר את היקף השיפוץ ומהו התקציב שעומד לרשותך כדי לא להיכנס בטעות לתעצומות כלכליות.

כך, למשל, האם אתם מתעתדים לטפל באזור נקודתי כמו שירותי האורחים או חדר הילדים או שמא אתם עומדים בפתחו של מגה שיפוץ גדול ומקיף שיגדיר מחדש את חלוקת החללים וידרוש, במרבית המקרים, מבני המשפחה לעבור מהבית לתקופה לא מבוטלת כדי שאפשר יהיה להתקדם בעבודות.

עיצוב מעין רהב, בוגרת בית הספר לעיצוב של ברברה ברזין. ערן תורג'מן,
עיצוב מעין רהב, בוגרת בית הספר לעיצוב של ברברה ברזין/ערן תורג'מן
תכנון ועיצוב לילך צוריאל, בוגרת בית הספר לעיצוב של ברברה ברזין. גדעון לוין סטודיו 181 מעלות,
תכנון ועיצוב לילך צוריאל, בוגרת בית הספר לעיצוב של ברברה ברזין/גדעון לוין סטודיו 181 מעלות

בכל אחד מהמקרים חשוב (וזאת לא המלצה) להגיע מצוידים בסט תוכניות מקצועי ומדוגם לתפארת מדינת ישראל, במפרט טכני ובכתב כמויות שמגדירים את היקף העבודה והפעולות שיש לבצע בכל שלב לפרטי פרטים, כולל למשל איטום של הפתחים במהלך השיפוץ כדי שלא תגיעו לביקור באתר הבניה ותחשבו בטעות שאתם בוונציה. אם לא תצטיידו בשילוש הקדוש אני מבטיחה לכם שאתם באוטוסטרדה ישירות בדרך לגיהינום ואף אחד לא יחכה לכם בקצה למחות את הדמעות. מתכוונים לעמוד מול הקבלן, לנפנף בידיים, להסביר לו בעל פה ולקוות שיהיה בסדר? שיהיה בהצלחה, מבטיחה שמדובר ברעיון רע, רע מאוד.

זכרו ששיפוץ אינו מתבצע מעכשיו לעכשיו ולבניית לוחות זמנים מדויקים יש חשיבות מכרעת בהצלחתו. חשוב לקחת מקדם של מספר חודשים במהלכם מבוצעים השלבים המקדימים כמו תכנון, הוצאת מפרטים טכניים וכתבי כמויות, חתימת הסכם עם הקבלן או קבלני משנה וכיוב'. כשמדובר בשיפוץ קוסמטי המקדם עומד על כחודשיים ובמקרה של שיפוץ מאסיבי יותר מדובר על לכל הפחות בין 3 ל-5 חודשים.

עיצוב- בטי יעקובסון, בוגרת ביה"ס של ברברה ברזין. שירן כרמל,
עיצוב- בטי יעקובסון, בוגרת ביה"ס של ברברה ברזין/שירן כרמל
עיצוב- חן דוקרסקי, בוגרת בית הספר לעיצוב של ברברה ברזין. יונתן תמיר,
עיצוב- חן דוקרסקי, בוגרת בית הספר לעיצוב של ברברה ברזין/יונתן תמיר

רכישת החומרים והאביזרים מבעוד מועד היא משימה חשובה בפני עצמה וחשוב להבין שחלק לא מבוטל מהאלמנטים מיובא ישירות מחו"ל, פרט שעלול להוות אתגר בעת המורכבת הזאת. לרוב ייקחו עד 6 שבועות מרגע ההזמנה ועד שתראו את המוצרים באתר הבניה, בתקווה שלא ייווצר בלת"ם במעברים הימיים שיעכבו את שחרור הסחורות. ועכשיו, אוקסימורון כי לרוב מי שמעכב את העבודה מסיבה זו בדיוק הוא לא הקבלן אלא דווקא הלקוחות, שלא סגורים על עצמם ומתקשים בקבלת החלטות - כך עוברים להם חודשים, נוצר דומינו מטורף בלו"ז ובתקציב ולכן אם גם לכם יש נטייה להתפזר אני מפצירה בכם להיעזר גם במקרה הזה באשת מקצוע שתעזור להתפקס ולרכוש הכל בזמן. כך הכל יהיה סגור, תפור וגמור, זוהי הדרך שלכם לניצחון.

בניגוד למה שאולי נהוג לחשוב, בחורף אין ירידת מחירים גורפת בכלל המחלקות. מה כן יש? זה בדיוק הזמן לרכוש מוצרים שנמצאים בשימוש תכוף בעונות החמות כמו ריהוט גן ומזגנים. בתוך כך, ממש כמו באופנה, גם בתחום עיצוב הבית יתחילו ממש בקרוב סיילים שווים: הרוב המכריע יצא הרי למסע קניות מטורף עוד לפני החגים לכן ממש בקרוב תחל האטה במכירות. במקביל, בשל ההאטה במשק בתקופת המלחמה ורגע לפני השנה האזרחית החדשה וספירות המלאי, החנויות והרשתות מפנות מקום במחסנים לקולקציות חדשות לכן החורף הוא זמן פנטסטי לקנות מוצרי ריהוט ואקססוריז במחיר הגיוני.

ברברה ברזין. גיא הכט,
ברברה ברזין/גיא הכט

ומה לגבי עיצוב חורפי? אני ממליצה לא ליפול לקלישאות. בניגוד לאופנה, עיצוב פנים הוא לא עונתי ואם הוא עשוי נכון הוא אמור לקלוע לרצונות, לטעם ולמאוויים של כל אחת ואחד מבני הבית 365 ימים בשנה. אז קדימה, הפשילו (מטאפורית) את השרוולים ותתארגנו על עצמכם - יש לכם שיפוץ על הראש!

הכותבת היא מעצבת הפנים ובעלת ביה"ס ללימודי עיצוב פנים ברברה ברזין

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully