וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל האור שאיננו רואים: הגיע הזמן להדליק חנוכיות

חנוכה ממשמש ובא, והשנה תהיה לנרות משמעות מיוחדת. ישראלים רבים קונים פריטי יודאיקה שיחזקו אותם, והפעם ההדלקה תיראה אחרת לחלוטין

ליצן מסדרת  הכליזמר ארט יודאיקה. ארט יודאיקה,
ליצן מסדרת הכליזמר ארט יודאיקה/ארט יודאיקה

מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר חל זינוק במספר התקריות האנטישמיות והרצון לפגוע בקהילות היהודיות בממדים שטרם נראו בעשור האחרון. האסון הלאומי שהתרחש במדינתנו הגביר את הדגשת הישראליות והיהדות. רבים הצטיידו בדגלים אותם מיקמו במכוניות, במרפסות ובכניסה לבתים כדי להראות כמה אנחנו ,למרות הכול, חזקים ואיתנים.

גבי אקשטיין, הבעלים של חברת ארט יודאיקה, המובילה בתחום מוצרי היודאיקה, מדווח על רכישת פריטים עם אלמנטים כמיטב המסורת היהודית ועם הדגשים ישראלים, מובהקים, לבית. הדגש על מוצרים עם מגני דוד , גוונים של כחול לבן וסמלים יהודים. רבים, לדבריו, רוצים להתחדש בפריטי יודאיקה המחזקים את הישראליות ואת תחושת היהדות. החברה מציעה שלל מוצרים חדשים לבית המדגישים את כל האלמנטים היהודים והישראלים וזאת למען העלאת המורל הלאומי, הירוד.

חנוכיה עם כד ארט יודאיקה. יחצ,
חנוכיה עם כד ארט יודאיקה/יחצ
ברכת שמירה לחייל ארט יודאיקה. ארט יודאיקה,
ברכת שמירה לחייל ארט יודאיקה/ארט יודאיקה

היות וחג חנוכה ניצב לו בפתח , עוצבו חנוכיות המשלבת צבעי כחול ולבן וקנים בצבעוניות עזה מתוך רצון להכניס קצת צבע להוויה העצובה שנכפתה עלינו. עוד עוצבו חנוכיות מקריסטל בדמות המנורה עם שמונה קנים בזהב וכסף וכן חנוכיות עם שלל סמלים יהודים של חמסות, מגני דוד, מנורה, כדי חנוכה, סביבונים ושופרות , תמצית היהדות בשיאה.

כעת בולטת גם מגמה של רכישת חנוכיות גדולות במיוחד , בגודל של כמטר וחצי , להגביר את תחוש הישראליות וניצחון הרוח. את התמונה המעט עליזה משלימים סביבונים ססגוניים במיוחד , בצבעים המעלים חיוך והנאה. העיצוב מאוד אופנתי ועכשווי והסביבונים מהווים פריטים המתאימים גם כאלמנט קישוטי מובהק למיקום מעל המזנון או בספריות.

ארט יודאיקה, פמוטים בכחול רויאל. ארט יודאיקה,
ארט יודאיקה, פמוטים בכחול רויאל/ארט יודאיקה

"החנוכיות הן האלמנט שיכניס אור לביתם של הישראלים ולביתם של היהודים, לגבי הדלקת הנרות בחג מעבר להכנסת אור אנחנו מרגישים את ההמשכיות של המסורת שלנו, מסורת ארוכת שנים ששום דבר ואף אחד לא יוכל לפרום", אומר אקשטיין.

לצד החנוכיות קיים ביקוש לפמוטים, הזוכים לעיצובים מיוחדים שילובי זכוכית וזהב, פמוטים בכחול לבן בהם ניתן למקם גם שמן , יוצרים מראה מיוחד ודרמטי. כעת יותר מתמיד כולם רוצים להדליק נרות שבת ולהתפלל לשחרור החטופים. הפמוטים זוכים בעיצובים אשר מאחוריהם מחשבה רבה למשל בדמות שופרות,2 שופרות שחברו להם יחד , התקיעה בשופר ידועה כסגולה לחיילים היוצאים לקרב, קריאה שתפקידה לייצור חיץ ולהעניק הגנה.

ברכת הבית ארט יודאיקה. ארט יודאיקה,
ברכת הבית ארט יודאיקה/ארט יודאיקה

בימים אלה נושא הברכות לבית לשמירה וטיהור הבית כדי שבבית לא ישרו צער או צרות, צבר תאוצה .כולם מרגישים שיש להגן על הבית, על החטופים, על החיילים. אל תפילות הבית מצטרפות תפילות מיוחדות לשמירה על החיילים, מחזיקי מפתחות עם שלושה אורנומנטים ותפילת הדרך, בעברית, מחזיקי מפתחות עם חמסה ועם מגני דוד.

חמסות צבעוניות מהוות נדבך נוסף המתווסף לבית , עוד קיר הגנה דמיוני לביטחון, החמסות הבולטות הינן אילו שעוצבו מתוך מחשבה להעניק נקודות צבע בחדרים, או על גבי הקיר. המזוזות בהן נמצאת תמצית הנשמה היהודית , עברו כעת בחו"ל אל תוך הבית , רבים מפחדים להשאיר מזוזות מחוץ לדלת, על מנת לא להשאיר סממנים יהודים ומכאן שרבים בוחרים מזוזות מעוצבות במראה זהב או כסף עם עיטורים מיוחדים.

בארט יודאיקה פתחו סדרה של דמויות כלייזמרים וליצנים ברוח המסורת עם קורטוב ישראלי , כאשר כל אחד מהם אוחז בכלי נגינה . ובימים אילו באמצעות שירה ונגינה חזקה,של איחוד,ישוחררו החטופים.
גבי אקשטיין מציין:" חשוב לי מאוד לחזק את עם ישראל במוצרים שמדגישים כל כך את הישראליות וזאת עדי להאדיר את המדינה הנפלאה שלנו ואת העם שהתגלה בשיא גדלותו".

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully