וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום שאחרי: שינויים צפויים בתכנון ועיצוב הבית הישראלי

מול האתגרים הביטחוניים להם כבר הורגלנו לאורך השנים התווספו לצערנו חדשים. עתה, משהחיים מתחילים אט אט לחזור למסלולם, ניכר כי ייתכנו התאמות. ביקשנו מאנשי מקצוע לסקור את השינויים הצפויים בתפיסת תכנון ועיצוב הבית הישראלי

תכנון ועיצוב שלומית זלדמן. עמית גושר,
תכנון ועיצוב שלומית זלדמן/עמית גושר

ישראל מתכוננת ליום שאחרי אותו אירוע טראומטי שטלטל את המדינה. יצאנו לבדוק מה יהיה עם חלונות הוויטרינה; האם ועד כמה צפוי מערך האבטחה הביתי להשתנות. האם העיצוב ישתנה ויתרכך ואלו חומרים יככבו בבית.

מפתחי ארטפרו. אלברט אדוט,
מפתחי ארטפרו/אלברט אדוט
עיצוב ותכנון דורית סלע. עודד סמדר,
עיצוב ותכנון דורית סלע/עודד סמדר
עיצוב ותכנון דורית סלע, באדיבות ellita living. עודד סמדר,
עיצוב ותכנון דורית סלע, באדיבות ellita living/עודד סמדר

דורית סלע, בעלת משרד לאדריכלות, ועיצוב, מסבירה: "מי מאיתנו לא זוכר את המרפסות שהפכו להיות הכוכבות של הקורונה וחשיבותן ממשיכה גם היום. כך לטעמי, גם העיצוב האופטימי, המרוכך ומעוגל, יהיה פופולרי בבתים של 'אחרי המלחמה'. לא עוד דרמה בחלל, לא שחור, לא לבן, אלא עיצוב מרוכך, עם קירות מעוגלים שעוטפים את השוהים בו ומאפשרים לנו להתרפק ולהתכנס. חומרים וגוונים על טהרת גווני חול, אדמה ואבן, כאלו שמקנים לבית אווירה שלווה, חמה ומגוננת, עם גימוריים נייטרליים ורכים".

עיצוב קרן מאיר, מפתחים ארטפרו. מאור מויאל,
עיצוב קרן מאיר, מפתחים ארטפרו/מאור מויאל
אדריכלות ועיצוב ליליאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלות ועיצוב ליליאן בן שוהם/אלעד גונן
אדריכל רוני פרידמן - מפתח ארטפרו. שי גיל,
אדריכל רוני פרידמן - מפתח ארטפרו/שי גיל

פתחי הוויטרינה הגדולים, אלה המחברים בין החוץ לפנים יוותרו בעינם. "אם אכן נדרש לבצע שינוי כל-כך מרחיק לכת, שישפיע באופן גורף על אורחות החיים, הבעיה מולה אנחנו ניצבים גדולה ואינה קשורה לתכנון- יופקו לקחים ולא נגיע למקום הזה ויישובי ישראל יישארו בטוחים, סביר שעכשיו יותר מתמיד, והקשר הביתי, בין הפנים לחוץ ימשיך להיות חשוב ודומיננטי מאי פעם", מסביר קובי חליפה, מעצב ובעלים של חברת ארטפרו, המתמחה במפתחי ברזל.

אדריכלית ליליאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלית ליליאן בן שוהם/אלעד גונן
אדריכלות תכנון ועיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
אדריכלות תכנון ועיצוב שלומית זלדמן/שי גיל

לשיטתה של שלומית זלדמן, בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים, תידרשנה התאמות כאלה ואחרות ברמת מערכות המיגון אך אין צפי לשינוי תכנוני גורף שישנה מהותית את תוואי הבתים ברמה שתפגע באיכות החיים, נהפוך הוא: "אני מאמינה שבראש ובראשונה הממ"דים, שהפכו עם השנים לחדרי ארונות, שירות ומחסנים, יחזרו לשמש כחדרי ביטחון לכל דבר בהתאם לתקנות פיקוד העורף ואף יזכו לשיפורים. הם כבר לא יהיו עמוסים ברהיטים וחפצים והפעולה הפסולה של פירוק דלת הברזל התקנית תפסק- בעלי נכסים ישמרו מכל משמר על ממ"ד תקני וסביר להניח הוא יגדל בהתאם למספר הנפשות בבית". בהתייחסה לנושא העיצוב, אומרת זלדמן, "אני לא חושבת שהעיצוב ישתנה. מה שכן אני חושבת שלא משנה לאיזה סגנון עיצוב הלקוח מחובר, הוא יהיה יותר אופטימי, יותר בגובה העיניים ופחות קודר".

אדריכלית ליליאן בן שוהם. אלעד גונן,
אדריכלית ליליאן בן שוהם/אלעד גונן
אדריכלות תכנון ועיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
אדריכלות תכנון ועיצוב שלומית זלדמן/שי גיל

גל נרדי, סמנכ"לית השיווק של למינם, מסבירה: "אם בעבר היו הרבה אפורים, מתכות, ובטונים למיניהם שמשדרים תחושה של קור וסוג של דרמה בחלל, תהיה העדפה ברורה לגוונים רכים ונעימים שיוצרים הרמוניה וסינרגיה בבית, לצד חומרים שמחברים אותנו לטבע, חומרים מחוספסים, בעלי טקסטורה נעימה, כאלו שמזכירים לנו את טיפות הגשם, את חלוקי הנחל, משהו מאוד שקט, הרמוני ומחבר".

למינם איטליה. יחצ,
למינם איטליה/יחצ
למינם איטליה. יחצ,
למינם איטליה/יחצ

אדריכלית ליליאן בן שוהם מסכמת: "אני מאמינה שהתכנון לא ישתנה למעט תשומת לב מירבית לממ"ד שיגדל בהתאם למספר הנפשות. אולם הוא ימשיך לתפקד כעוד חדר, בין אם מחסן, או חדר שינה לילד, בהתאם לפונקציה ולשטח הנכס. זאת ועוד, אומרת בן שוהם, "העיצוב לא עשוי להשתנות. ישנם חומרים וגוונים קרים וחמים, כל אחד יבחר את אלו שהוא מתחבר אליהם והאירוע הטראומתי שעברה המדינה לא ישפיע על נראות הבית".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully