וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב המרחב המוגן? לא רק אסתטי, גם קריטי לבטיחות

אריאל הראל

11.11.2023 / 0:02

במרבית הבתים הממ"ד הוא חדר פונקציונלי לימים שבשגרה, אך חשוב מאוד לדאוג שיהיה בטיחותי ופרקטי לשעת חירום. המלצות ממעצבת הפנים אריאל הראל - רכזת מסלול הום-סטיילינג בתילתן - המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית

וילון לחלון ממד. אריאל הראל,
וילון לחלון ממד/אריאל הראל

אירועי ה-7 באוקטובר ופרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' היוו לצערנו תזכורת לחשיבותו של הממ"ד - המרחב המוגן הדירתי. ישראל היא מדינה ידועת מלחמות ויש איזורים שבהם השימוש בממד"ים יותר תדיר מאחר אחרים, אבל במרבית הבתים, ניתן לומר שמדובר בחדר פונקציונלי לימים שבשגרה. בשעת חירום, בני המשפחה יכנסו וישהו במרחב שבביתם, חדר זה יגן עליהם פיסית ומחשבתית מעצם היותו מוכר ומסייע בהפחתת החרדה. למרות העיסוק בעיצוב חלל , חשוב מאוד להשאיר את הממ"ד בטיחותי ופרקטי לשעת חירום.

סקיצה לממ"ד. אריאל הראל,
סקיצה לממ"ד/אריאל הראל

נגישות ומרחב

היות והממ"ד מהווה ביומיום חדר פונקציונלי (חדר שינה, חדר ארונות, חדר משחקים, חדר עבודה וכו'), חשוב להשאיר מרחב תנועה נוח ולא להעמיס על החלל. חשוב לזכור שבשעת הצורך חדר זה אמור לארח את בני המשפחה, לעיתים לפרק זמן ממושך. שמרו על נגישות והמנעו מעומס של חפצים שניתן להיתקל בהם בזמן ריצה לממ"ד. כדאי לשמור על חלל שיכול להכיל כמה שיותר בני אדם בשעת חירום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דלת קלה בממ"ד. אריאל הראל,
דלת קלה בממ"ד/אריאל הראל

פתרונות הסתרה

לדלת הממ"ד הכבדה ניתן למצוא פתרון ולהוסיף דלת פנים קלה. זהו פתרון אסתטי ונוח לימי שגרה. הקפידו לשמור על הדלת הבטיחותית של הממ"ד וחלילה לא להתפתות להסיר אותה, כיוון שבשעת חירום היא זו שתגן על הפריצה מבחוץ, ניתן להשאיר אותה פתוחה באופן קבוע ולהסתפק בדלת הפנים בשימוש יומיומי. את מסגרת החלון המגושמת נוכל לרכך על ידי וילון רך נופל או וילון רומאי. גם כאן חשוב לשמור על הנגישות לסגירת החלון בשעת חירום. את מערכות החירום הבולטות ניתן להסתיר באופן דקורטיבי, אך יש לוודא שלא ייחסמו.

מזרנים וכריות לממד. אריאל הראל,
מזרנים וכריות לממד/אריאל הראל

בחירת ריהוט וחשיבה מודולרית

כדאי לרהט את הממ"ד בהתאם לשימוש שנעשה בחדר. ויש לחשוב על בריהוט רב-תכליתי שישמש את כל בני המשפחה בעת הצורך כגון : מיטה נפתחת, כורסא נפתחת למיטה, מזרונים ועוד. ארון גבוה ו/או מדפים - מומלץ לתכנן ארון שבו כל פונקציה וכל אלמנט מתוכנן בקפידה גם לשגרה וגם לחירום. את הארונות והמדפים יש לקבע היטב לקירות על מנת למנוע נפילה על היושבים בממ"ד בעקבות פגיעת הדף. בחלל זה חשוב לאח סן מצרכים לשעת חירום: מפצל שקעים, פנס, סוללות, מים, מזון, רדיו, מטענים וכדומה. בשביל להפוך את המרחב המוגן שלכם לאישי יותר ומרגיע, בקשו מכל אחד מבני הבית לבחור פריט משמח עבורו. זה יכול להיות משחק קופסא, ערכת יצירה, דובון צעצוע וכו'.

ממד המשמש חדר לילדה. אריאל הראל,
ממד המשמש חדר לילדה/אריאל הראל

אקססוריז ופרטי עיצוב

בממ"ד רצוי שלא לתלות פרטי נוי שבירים כמו מראות, פסלי קרמיקה ותמונות ממוסגרות. יש להשאיר את הקירות נקיים ככל שניתן על מנת למנוע פציעות במקרה חירום, ניתן לעצב ע"י אלמנטים הכוללים בדים רכים וחומרים שאינם שבירים.

קיט ממד לשעת חירום. אריאל הראל,
קיט ממד לשעת חירום/אריאל הראל

תאורה

ניתן להתקין גופי תאורה מעוצבים בממ"ד. בשעת חירום העדיפות היא לגופי תאורה צמודי תקרה. לא מומלץ להתקין נברשות וגופי תאורה כבדים. בנוסף יש לדאוג לתאורת חירום בממ"ד

אריאל הראל. יחצ,
אריאל הראל/יחצ

הטיפים באדיבות אריאל הראל, רכזת מסלול הום-סטיילינג בתילתן המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית. אריאל היא מעצבת פנים והום סטיילינג, בעלת משרד עצמאי המתמחה בעיצוב חללים למגורים וחללים מסחריים. מרצה ומנחה מובילה, מעל לעשרים שנה למקצועות העיצוב.

בתאריכים 14, 21, 28 בנובמבר 2023 תעביר אריאל הראל סדרת הרצאות בזום בנושא עיצוב הממ"ד. תילתן המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית מזמינה את כולם לקחת חלק בהרצאות, בחינם. ניתן להירשם כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully