וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בקורונה? מחשבות על עיצוב הבית בימי מלחמה

יוצרים שגרה באין שגרה: עד כמה ההתנהגות שלנו קרובה לתקופת הקורונה? בדקנו עם מעצבים

עיצוב פנים קרן גנס. אסף פינצ'וק,
עיצוב פנים קרן גנס/אסף פינצ'וק

שגרה באין שגרה. זו התשובה למצב הנוכחי. שאלנו אנשי מקצוע מה בפועל קורה בשטח, ומה מצב השיפוצים ואיך כל זה קשור לקורונה.

מעצבת הפנים קרן גנס אומרת: "חד משמעית, יש האטה שנובעת ממחסור בעובדים. מצד שני, אלו שנמצאים כבר בתהליך שיפוץ דווקא מזרזים אותו, כדי לסיים במהרה וליהנות מביתם החדש. הסוגייה של הפועלים משמעותית, והקבלנים מחפשים פתרונות לעובדים חלופיים על מנת לא לעכב את קצב הבנייה. הלקוחות שנמצאים בשלב התכנון, ממשיכים עם התהליך. גם בחירת החומרים והמוצרים מתאפשרת מאחר שאולמות התצוגה פתוחים, ואף מציעים הטבות והנחות מצוינות".

מעצבת פנים קרן גנס. נטלי שור,
מעצבת פנים קרן גנס/נטלי שור

עוד מסבירה גנס, כי "כולנו למודי ניסיון מהקורונה, כך שהפגישות מתקיימות בזום. אנחנו בתקופת מלחמה ארוכת טווח, וניאלץ לחיות בצילה כחלק מהשגרה החדשה. בטווח הרחוק אני מעריכה שהענף ישגשג".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אדריכל איתי גרשי באדיבות פלגים. עודד סמדר,
אדריכל איתי גרשי באדיבות פלגים/עודד סמדר
אבנר צדוק, מנכ"ל ובעלים פלגים. שבי קדם,
אבנר צדוק, מנכ"ל ובעלים פלגים/שבי קדם

אבנר צדוק, מנכ"ל ובעלים של חברת פלגים, המתמחה בתכנון והקמת בריכות: "אכן חלה התעוררות בשטח. הצוותים עובדים. נכון שאנחנו בחוסר כוח אדם לאור המגויסים והעבודה מתעכבת, אולם בשטח יש תנועה והיא מתחזקת באופן הדרגתי".

עוד אומר צדוק, כי מרגישים את ההלם והמכה שקיבל כל עם ישראל: "לצד זאת, אין לי ספק שהשוק יחזור למה כי כולנו רוצים לחזור ולהראות שאנחנו יודעים לעמוד גם מול מכות קשות כאלו. אנשים רוצים לחזור הביתה. בדיוק כמו הקורונה. רוצים את השבטיות, את הביחד המשפחתי ומבינים יותר ויותר את ערכו של הבית, כאן בישראל. הבית הוא הלב. למי ששואל אני אומר - עם כל הכאב - זה הזמן להתחיל עכשיו פרוייקט ולבנות את היסודות של החזרה לתפקוד. זה הזמן של כולנו להמשיך בעשיה ובבניה של הארץ שלנו".

אדריכל מושיק חדידה. עודד סמדר,
אדריכל מושיק חדידה/עודד סמדר
אדריכל מושיק חדידה. יהודית הופמן,
אדריכל מושיק חדידה/יהודית הופמן

אדריכל מושיק חדידה מסביר: "בדיוק כמו שבתקופת הקורונה נשארנו בארץ, כך גם בתקופה הנוכחית. הבית מקבל משמעות חדשה. לקוחות שרכשו מגרש ימשיכו בתהליך ההיתר, לקוחות שחשבו להשקיע ימשיכו וישקיעו. למי שאין בעיה תזרימית זו הזדמנות להשקיע, ולרכוש נכסים. הרי אנו מתנהלים בעולם של היצע וביקוש. אפשר למצוא נכסים טובים במחירים נמוכים". עוד אומר חדידה "שוק הנדל"ן חזק. אנחנו עם למוד ניסיון. נופלים ויוצאים מחוזקים. חייבים להמשיך בעשייה".

תכנון ועיצוב שירלי דן. שי אדם,
תכנון ועיצוב שירלי דן/שי אדם
שירלי דן. יהודית הופמן מג'ר,
שירלי דן/יהודית הופמן מג'ר

שירלי דן, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב: "בשבוע הראשון היה קיפאון ועצירת בנייה כללית. מהשבוע השני חזרנו לשטח. רוב אתרי הבנייה הפרטית חזרו לעבודה. מתארגנים עם פועלים זרים ובעלי ת"ז ישראלית. לגבי לקוחות שתכננו לבנות או אלו שהוציאו היתרי בנייה ימשיכו בתוכניותיהם. בסופו של דבר אני משערת שהבנייה תתייקר, בעיקר בגלל מצוקת הפועלים. הגיע הזמן להפסיק לעבוד עם העובדים מהשטחים, מאחר וענף הבנייה מבוסס עליהם".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully