וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש הקניות כבר כאן: איך בוחרים פרטי ריהוט לבית?

אורנה בר

6.11.2023 / 13:40

חודש הקניות מזכיר לנו את כוחה של צרכנות הרשת, אבל אנשים רבים לא בוחרים את הפריטים המתאימים ונתקעים עם ההזמנה. מה עושים כדי שהריהוט שבחרתם יהיה תואם?

שתי ספות מקבילות AI. אוסנת ברק,
שתי ספות מקבילות AI/אוסנת ברק

רבים מאיתנו מזמינים אונליין כמעט בכל תחום. המקלדת היא הקניין הכי גדול בעולם, כשבמקביל התפתחה תעשיה שלמה שמתפרנסת מהפריטים שמגיעים ואינם ממש מתאימים.

ביקרתי פעם בחנות יד 2 של ויצו ונתקלתי בפריטי ביגוד חדשים לגמרי עם תוויות קניה מקוריות. שאלתי את המוכרת לפשר העניין והתשובה שקיבלתי היתה "את יודעת כמה נשים מזמינות דברים שלא לובשות ותורמות לנו חדש ישר מהשקית?"

נכנסתי לשוטט בקטגורית פרטי ריהוט יד שניה באתרי במכירה באינטרנט ונדהמתי לגלות עולם ומלואו. "למכירה ספה חדשה באריזה, למכירה שטיח חדש באריזה המקורית, למכירה מנורה תלויה מתקרה ועוד". מי מאיתנו לא נתקל במודעות מסוג זה ובהיצע של פרטי ריהוט חדשים שהוזמנו רק לאחרונה?

ספה גדולה AI. אוסנת ברק,
ספה גדולה AI/אוסנת ברק

אחרי טלפון אחד או שניים נגלה שהתשובה הנפוצה היא "המוצר ממש יפה נוח וחדש באריזה המקורית אבל הגודל לא מתאים, זה ממש גדול ביחס למידות הסלון/החדר אז החלטנו למכור אותה.

אז מה עושים כדי להימנע ממצבים מתסכלים שכאלו? לאחר שנים רבות של ניסיון חשבתי שאוכל לתת לכם כמה כללי אצבע שיסיעו לכם בהזמנת פרטי ריהוט לבית. ממש כמו שיש סרט מידה לבגד. אצייד אתכם בכלים בסיסיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

סלון

האם לבחור ספה אחת גדולה יפה ומרשימה ולצידה כורסה או אולי שתי ספות מקבילות זו לזו, או אולי שזלונג יתאים?

נעשה סדר. מטרתו של הסלון היא לארח את בני המשפחה או אורחים. לכן יש לשים לב לכמה דברים.

ראשית, מיקום פרטי הריהוט ויצירת מעגל שיחה וקשר עין. הכוונה היא שיש לסדר את פרטי הריהוט , ספה, כורסאות, הדום, ספסל, שולחן וכד' כדי שיהיה קשר עין בין היושבים, בין אם הסידור הוא מסורתי של 3 2 1 או 3 ספות זוגיות, או שילוב של כורסאות וספות או ספות מקבילות וכורסה ביניהן (איורים 1,2,3). צורות סידור אלו מאפשרות קשר עין ומתאפשר מעגל שיחה בו כל היושבים רואים זה את זה ויכולים לשוחח. סידור של ספה ארוכה יפה ומרשימה שעומדת בסלון כשלפניה שולחן גדול ויפה נראה מאוד ייצוגי ומרשים אך נשאלת השאלה מה קורה כשמגיעים האורחים (איור 4).

האם ישיבה זה לצד זה לאורך הספה יכולה להוות מעגל שיחה או קשר עין בין היושבים האם זה האירוח עליו חלמנו? התשובה היא לא. בישיבה כזו אנחנו רואים רק מי שלצידנו. אז למי זה מתאים?

ספה גדולה ומרשימה יכולה להתאים לסלון ייצוגי, בו מוצגים רהיטים מרשימים כשלצידו יש סלון אירוח נוסף בו מתקיים סידור שמאפשר מעגל שיחה ואירוח חברתי. כמובן שאופציה כזו מחייבת מרחב ובית גדול שיכול להכיל שתי פינות ישיבה במרחב אחד.

ומה עם השזלונג, הספה הפינתית (איור 5)? ספת השזלונג היא אחת הספות הנחשקות ביותר בסלון בבית הישראלי. היא מפנקת בעיקר את מי שיושב ורובץ לו בפינה עם ספר או מול הטלוויזיה. לאירוח היא הרבה פחות נוחה היות ובגלל הפינה יש פחות מקומות ישיבה, וזה צריך להילקח בחשבון בזמן הקניה.

סידור ספות בסלון. תרשים - אורנה בר,
סידור ספות בסלון/תרשים - אורנה בר

מרחק הספה מהקיר יהיה בין 20 -30 ס"מ מהקיר תשתדלו לא להצמיד את פרטי הריהוט לקיר, תנו להם אוויר.

מיקום טלויזיה בסלון היא בחירה בין אם תלויה על הקיר או עומדת על מידוף מתאים אבל בשני המקרים הגובה זהה- מרכז טלוויזיה 130 ס"מ כך יושבים על הספה ומישירים מבט למרכז הטלוויזיה.

שטיח

הרגע הכיפי ביותר לו מחכים הלקוחות הואשלב הקניות, וכשמגיע רגע בחירת השטיח השאלה הראשונה שאני נשאלת תמיד: באיזה צבע?

התשובה שלי היא תמיד שמה שחשוב הוא קודם כל הגודל, אחר כך נתאים צבע וסגנון. זכרו תמיד - שטיח גדול מגדיר סלון גדול ושטיח קטן יגדיר סלון קטן.

שטיחים בסלון. תרשים - אורנה בר,
שטיחים בסלון/תרשים - אורנה בר

שולחן פינת אוכל

שולחן פינת האוכל מהווה מקום התכנסות, מדורת השבט. סביבו מתכנסת המשפחה לארוחות קצרות או ארוכות, לסמול טוק לצד קפה או שיתוף חוויות היום שהיה עם הילד שחזר מבית הספר. בבתים רבים אליהם אני מגיעה אני מוצאת את שולחן פינת האכל "בעונש" צמוד לקיר כשהכיסאות דחוסים בין השולחן לבין הקיר .

יש פינת אוכל - תנו לה כבוד. הרהיטים בבית צריכים להיות נגישים וזמינים עבורכם תמיד. אם אתם מוצאים את עצמכם גוררים את שולחן פינת האוכל מדי יום שישי כדי לאפשר ישיבה סביבו, כנראה שהמיקום או הגודל שלו לא נכונים. סביב שולחן פינת האוכל יש להשאיר מקום של לפחות כ-80 ס"מ לכיסא אוכל.

ספה ושתי כורסאות AI. אוסנת ברק,
ספה ושתי כורסאות AI/אוסנת ברק

קירות הבית הם מעטפת שצריכה להכיל את הפריטים שישמשו וישרתו אותנו.

  • אל תתפתו לקנות רהיטים שאינם מתאימים בגודלם.
  • בצעו מדידות לפני היציאה לקניות ותגיעו מוכנים לחנויות עם רשימת מידות מדויקת ועם תוכנית דירה, אם יש לכם.
  • המגוון בחנויות גדול מאוד וההיצע מבלבל. ככל שתגיעו מוכנים הקניה תהיה מדויקת יותר.
  • אל תתפתו לטרנד חולף. תתחברו לדברים שאתם אוהבים ומתאימים לסגנון שלכם.
ספה גדולה AI. אוסנת ברק,
ספה גדולה AI/אוסנת ברק

רהיטים לבית הם כמו שמלה לגברת - הם צריכים להחמיא ולהתאים.

אורנה בר היא מעצבת פנים, שותפה בסטודיו אורנה ומינה

  • עוד באותו נושא:
  • ריהוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully