וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן להאיר את הבית

החושך מפציע מוקדם מהרגיל והחורף מביא איתו לא מעט אפרוריות. זה הזמן לפתרונות מוארים

תכנון ועיצוב אדריכלי מרינה רכטר, ReMa  אדריכלים. בריאן שולמן,
תכנון ועיצוב אדריכלי מרינה רכטר, ReMa אדריכלים/בריאן שולמן

החושך מפציע מוקדם מהרגיל והחורף מביא איתו לא מעט אפרוריות. השילוב בין שעות האור המעטות לעובדה שאנחנו מרבים להיות בבית (לאור המצב) מביאים אותנו לשים לב לתאורה הביתית ולהשפעתה עלינו.

מהי תאורה מיטבית בבית? מהו הגוון הנכון?

"תאורה היא עולם שלם שהמשמעויות שלו הן הרבה מעבר ליופי גוף התאורה", מסביר בני כוהנר, יועץ תאורה בחברת אלפינה-תאורה, "מטרת התאורה מעבר להיותה תחליף לאור היום היא בידול בין חללים ויצירת תחושות שונות לשימושים מגוונים. חשוב לתכנן היכן רוצים לשים דגש של אור, לבחור את גוון האור הנכון לבחור את כמות האור הנכונה ולבחור בסוג ובגודל גוף התאורה המתאים לחלל בו מטפלים. פעמים רבות קיים קונפליקט בין נראות גוף התאורה לבין כמות האור, אך בעזרת ייעוץ מקדים ונכון ניתן לשלב בין שניהם ע"י שימוש ובחירה בגופי תאורה מתאימים - ספוטים או צילנדרים, פסים לינאריים ופתרונות טכניים ודקורטיביים נוספים".

עיצוב דניאל מיכאלי. שרון צרפתי,
עיצוב דניאל מיכאלי/שרון צרפתי
עיצוב ליטל ברניב, באדיבות אלפינה תאורה. שירן כרמל,
עיצוב ליטל ברניב, באדיבות אלפינה תאורה/שירן כרמל

"יש לחלק את התאורה בבית לשני חלקים, תאורת אווירה ותאורה פונקציונאלית. תאורת האווירה היא אינסופית והיא חלק חשוב מהמשולש שיוצר אוירה בבית, על ידי טקסטורה, חומר וצבע. התאורה סוגרת את העניין, כי אם כל מה שיצרנו יהיה בחושך לא נראה שום דבר", מסבירה אדריכלית מרינה רכטר-ובינשטיין מ-REMA אדריכלים, "לדוגמה, יהיו כמה תרחישי תאורה, כי לא תמיד אנשים באותו מצב רוח ובהתאם לכך גם התנהלות התאורה -לקריאה, לאירוח וכו', וכך גם ביתר חללי הבית. בטח ובטח במטבח, שלו שטחי עבודה רבים והתאורה בו קריטית".

עיצוב דניאל מיכאלי. שרון צרפתי,
עיצוב דניאל מיכאלי/שרון צרפתי

כוהנר מספק המלצות: "חשוב מאוד שהתאורה לא תסנוור. חשוב לוודא שהתאורה בת תחזוקה בצורה הגיונית. הרי אם הטיפול בנורה שנשרפה מהווה טרחה עצומה, לא נחליף אותה. תאורה לבנה מיועדת לחללים ספציפיים כמו אזורי עבודה במטבח, והיא לא תשתנה לאורך כל ימות השנה".

מעצב הפנים דניאל מיכאלי מוסיף: "בחורף מזג האוויר הופך לאפרורי ומשפיע על כמות האור גם בחללים שמטבעם נחשבים למוארים לכן מומלץ להשתמש בגופי תאורה בעלי אור חזק יותר שישווה לחלל החדר אווירה נעימה יותר. אפשר לחלק את נושא התאורה לגווני אור - חם, נטרלי או קר ובפרט בחורף ההמלצה היא לעבוד עם נורות בגוון צהוב חם שיקנה לחלל מראה רך, נעים ועוטף".

מרינה רכטר רובינשטיין, rema אדריכלות. עמית גושר,
מרינה רכטר רובינשטיין, rema אדריכלות/עמית גושר
מעצבת שלי ארד, באדיבות אלפינה תאורה. מושי גיטליס,
מעצבת שלי ארד, באדיבות אלפינה תאורה/מושי גיטליס

לסיכום אומר מיכאלי: "לאור התקופה הנוכחית, אין לי ספק שתאורת אווירה נעימה רכה ומלטפת, וטלוויזיה כבויה, לצד ספר טוב ואפילו כוס יין, יעשו את העבודה. עשו שימוש בתאורה ככלי עזר ליצירת אווירה נעימה בבית. זה יעשה לכם טוב".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully