וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעשות את זה חכם, במיוחד עכשיו: נקודות חשובות בשיפוץ הבית

איך לשפץ את הבית בלי לצאת מצולקים נפשית וכלכלית? המעצב אלברט אסקולה מספק כמה תובנות משמעותיות, כולל אחת שרלוונטית במיוחד לימים האלה

תמחרו את האנרגיה העתידית שלכם. שירן כרמל,
תמחרו את האנרגיה העתידית שלכם/שירן כרמל

שיפוץ ומתיחת פנים עיצובית לבית הם לרוב בור תקציבי ללא תחתית, ההפתעות שצצות לאורך הדרך, מפגעי רטיבות ותשתית מותחים את האומדן התקציבי הראשוני הרחק מהקו האדום. בעוד הנטייה המתבקשת שלנו היא לחסוך בהוצאות, דווקא החיסכון המדומה הזה עלול לעלות לנו כסף רב.

לרגל "יום החיסכון הבינ"ל" שמצוין היום, מציע האדריכל והמעצב אלברט אסקולה את הסעיפים החשובים בתכנון השיפוץ הקרוב שבהם זול, יעלה לנו ביוקר.

אנשי מקצוע מעולים - רצוי מהעוטף

השיפוץ כולו מתחילתו ועד סופו לא תלוי רק באיכות החומרים, או בדיוק התוכניות. הצלחה פנומנלית או כשלון קולוסאלי תלוי בראש ובראשונה באנשי המקצוע שיליוו אתכם. הניסיון שלהם בשטח יכול לזהות תקלות ולתת להם מענה מיידי, ידע ומקצוענות שווים הרבה מאוד כסף בדיעבד.
למרבה ההפתעה דווקא בימים קשים אלו, ההיצע גדול מאוד.

עשרות אלפי משפחות פונו מהעוטף ומגזרת הצפון וששוכנו ברחבי הארץ, הרחק מאזור העבודה הקבועים שלהם. ביניהן זכיתי לראות מאות אנשי מקצוע מצוינים - קבלנים, גננים, שיפוצניקים, חשמלאים ומה לא. כולם פנויים וזקוקים לעבודה כדי לשוב ולהתפרנס ולשקם את חייהם. גם בגזרת התחשיב האישי שלכם ובעיקר ברמה הלאומית, לבחור אנשי מקצוע מהעוטף, זה WIN גדול מאוד.

חוק הברזל בבחירת הספק

מבין כל הספקים בקשו 3-4 הצעות מחיר עבור העבודה. כדי להכריע בין הנותרות אני נוהג לעשות ממוצע בין ההצעה היקרה ביותר לאמצעית. אם נאמר הפער בין הממוצע להצעה היקרה ביותר הוא 15 אלף שקל, אז אנסה לנהל משא ומתן עם הספק היקר ביותר כדי לצמצם את הפער. המטרה היא לעבוד עם הספק היקר שלרוב התמחור שלו מתבסס על המקצועיות והנסיון שלו, ולכן ייתן לנו שקט לכל אורך הפרויקט וגם יבטיח עבודה איכותית לאורך שנים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שלא ימרחו אתכם. גדעון לוין - 181 מעלות,
שלא ימרחו אתכם/גדעון לוין - 181 מעלות

קנו ישראלי

בשגרה ובעיקר בחירום אנחנו צריכים צבא חזק וגם כלכלה חזקה לכן מומלץ לרכוש מוצרים ישראלים מקומיים. תאמינו לי, אלברט האדריכל מברצלונה, שיש בישראל מבחר יוצא דופן של חומרי גלם יוקרתיים לא פחות מאירופה הקלאסית. לא חייבים לרכוש ברז גרמני כשיש לנו מפעל דגל באשדוד. בקיצור, העדיפו לקנות ישראלי ותמכו בתעשייה המקומית.

את הכסף הגדול לא רואים

אחת המשוואות המרגיזות ביותר בשיפוץ היא שמרבית ההשקעה הנבונה צריכה להיות בתשתיות. מתחת לבלטות, מאחורי הקירות. מערכות צנרת, חימום, מיזוג, וחשמל - כל מה שנמצא חבוי בקיר ואף אחד מהמבקרים העתידיים שלכם לא יידע להעריך, וחבל. שיפוץ חכם ידחה את השיפוץ הבא אחריו בשנים רבות. אין טעם להשקיע בחיפוי קרמיקה מדוקק לאמבטיה אם הצנרת ישנה ובעוד 3 שנים תתפוצץ ותאלצו לבנות את הכול מחדש. 30% מההשקעה מאחורי הקירות אבל היא תיתן לכם לפחות שני עשורים של שקט מהתיקונים.

קנו ישראלי. גלי פלג,
קנו ישראלי/גלי פלג

תרחיקו את הטרנדים מהקירות

טרנד, בסוף עובר. שנה, שנתיים - מתי שהוא זה נגמר, ותשאלו את כל מי שבתקופת הקורונה השקיע בקיר אבנים בסלון והיום תוהה בשקט כמה יעלה לפרק אותו. השקיעו בעיצוב בסיסי נצחי ואיכותי - נייטרלי, ורגוע. עיצוב כזה יהווה רקע מושלם לכל גחמה או טרנד שתרצו "להלביש" מעליו. מעל כיור המטבח או האמבטייה הניטרלי אפשר לחבר בקלות יחסית ברז דומיננטי וטרנדי שנוכל להחליף בעתיד, מבלי לשבור את הקיר והכיס גם יחד.

Stay Local. גלי פלג,
Stay Local/גלי פלג

STAY LOCAL

מעניין לעניין באותו העניין - העדיפו בעיצוב חומרים מקומיים. הטראצו הישראלי המסורתי בקאמבק מסחרר וניתן לראות אותו גם במגדלי היוקרה של ת"א. שימוש בחומרי גלם ישראלים יחסוך לכם גם עלויות שינוע יקרות ובהכרח עברו פחות ידיים כך שיש לכם יותר סיכוי לחסכון. דוגמא מובהקת היא כמובן השקעה בצמחייה ישראלית שרגילה למזג האויר ההפכפך שלנו ותתאקלם הרבה יותר בקלות מסחלב טרופי שיקמל תוך שבוע במרפסת.

תרחיקו את הטרנדים מהקירות. יואב פלד Peled Studios,
תרחיקו את הטרנדים מהקירות/יואב פלד Peled Studios

תמחרו את האנרגיה העתידית שלכם

הנטייה המיידית היא לרכוש את המוצר הזול יותר מבלי לקחת בחשבון או לתמחר את מידת ההשקעה העתידית בתחזוקה שלו. קחו לדוגמא, ריפוד לספה בסלון. מומלץ להשקיע בבדים מיוחדים, שעברו עיבוד והותאמו לריפוד לטווח ארוך. בדים דוחי כתמים יקרים יותר אבל יחסכו לכם הרבה זמן וכסף כשתנסו לנקות בפעם האלף את השוקו שהילד שפך בטעות.

אלברט אסקולה. רן יחזקאל,
אלברט אסקולה/רן יחזקאל

השקיעו בחסכון עתידי

כן, ברור לי שאתם חוזרים לקרוא שוב את המשפט הזה, אבל הוא האקסיומה שמלווה את הבנייה המודרנית באירופה והגיע הזמן שתגיע גם לכאן. שיטות בנייה חדשות אקולוגיות עולות כ 30% יותר אבל מחזירות את ההשקעה תוך שנים ספורות. לדוגמא איטום ובידוד איכותי יחסכו אלפים בעליות החימום וקירור הבית.

פחת אבל עוד כואב. יואב פלד Peled Studios,
פחת אבל עוד כואב/יואב פלד Peled Studios

"פחת" אבל עוד כואב

כשרוכשים אריחי קרמיקה אנחנו לרוב סופרים את המ"ר ומנסים לחסוך כמה שקלים. הבעיה היא שביום פקודה, כשאחד האריחים יישבר נקודתית, או תאלצו לשבור קיר בגלל נזילה מסתורית, להחליף חלל שלם רק כי לא רכשתם מראש "פחת", יעלה הרבה יותר.

שלא ימרחו אתכם

כשמגיעים לשלב הצביעה בשיפוץ, רגע מקו הסיום של השיפוץ וגם של התקציב, יש נטייה לחסוך דווקא בשלב זה. אלא שצבע קיר זול יחייב לפחות 3 שכבות של צבע לעומת צבע איכותי שיתן את אותו הכיסוי ב 2 שכבות בלבד. כשמחשבים את עלויות הצבע על פני בית שלם מדובר בחסכון של אלפי שקלים.

את הכסף הגדול לא רואים. Makeover,
את הכסף הגדול לא רואים/Makeover

חמסה על המקרר

זוכרים את הימים שבהם מכונת הכביסה של סבתא החזיקה 25 שנה? ואיך זה שהטלויזיה הכבדה בבית של ההורים עדיין עובדת ואת שלי החלפתי פעמיים בעשור האחרון?

ובכן, בשל הקפיצות הטכנולוגיות המהירות, חברות האלקטרוניקה משדרגות את הדגמים בקצב מסחרר ומניחות שהקהל, בדיוק כמו עם השדרוג בסלולריים שלנו, לא ירצה להישאר מאחור. הנחה שיווקית זו הביאה לכך שמרבית מכשירי החשמל הביתיים יחזיקו בתפוקה מרבית בממוצע כ 5 שנים. תחשבו על זה כשאתם משקיעים 10 אלפים שקל במקרר חכם.

אקססוריז זולים לילדים. שירן כרמל,
אקססוריז זולים לילדים/שירן כרמל

אקססוריז זולים לילדים

באמת שאין לי שום דבר נגד הגיל הרך או הנוער המתבגר, אבל העובדה היא שבדיוק כפי שצריך להחליף להם חצי גרדרובה כל 3 חודשים כי הם צומחים בקצב מסחרר, כך גם ההתבגרות שלהם מכתיבה קצב מהיר מאוד של עיצוב מחודש לחדר. ועיצוב חדש, עולה כסף. ילד בן 15 יעבור ככל הנראה בין 3-4 עיצובי חדרים לאורך השנים לפחות, הריהוט המשתנה לא זול, תחסכו באלמנטים מחנויות זולות ופשוטות, כך גם כשישברו, לא תאלצו לשבור שוב קופת חסכון.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully