וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלמטה למעלה: זה הזמן להשמיש את המרתף

אנחנו נמצאים בבית רוב הזמן, ואם המרתף היה מוזנח, זה הזמן להחיות אותו. מעצבים ואדריכלים מסבירים כיצד

תכנון ועיצוב דורית סלע. עודד סמדר,
תכנון ועיצוב דורית סלע/עודד סמדר

כעת כשאנחנו רוב הזמן בבית, זה הזמן לרענן את המרתף. להשמיש אותו ולהפוך אותו למקום שנעים להיות בו.

"עד לפני שנים לא רבות שימשו המרתפים בעיקר כמחסנים וכאזור בו הוטמעו מערכות המים והחשמל, כיום, ובטח ובטח בימים אלה המגמה היא לנצל את החלל יקר הערך למגוון מטרות, ביניהן מגורים, פנאי ואירוח" מסבירה שירלי דן , בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב הבית. "מרבית המרתפים מתוכננים כקומה שלמה, לעיתים מדובר גם במאות מ"ר, כך שלהשבחתם יש גם ערך נדל"ני/כלכלי. הוא משמש עבור רבים כאזור אידיאלי ליחידות אירוח, חדר עבור נער מתבגר, חדר משחקים, קולנוע, משרד ביתי, מרפאה או סטודיו".

עיצוב דניאל מיכאלי. ליאור טייטלר,
עיצוב דניאל מיכאלי/ליאור טייטלר
אדריכל בועז שניר. רן ארדה,
אדריכל בועז שניר/רן ארדה
עיצוב דורית סלע. עודד סמדר,
עיצוב דורית סלע/עודד סמדר

לדברי דורית סלע, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב הבית, "רבים מסבים את המרתף לאולם קולנוע ביתי. הסלון העליון מהווה חלל אירוח פורמלי ואילו המרתף משמש כחלל בילוי אלטרנטיבי שאידיאלי לאירוח דינמי ובלתי פורמלי לשעות הפנאי. אופי הבילוי במרתפים הוא גם נגזרת של המבנה האקוסטי הייחודי, שמוסיף גם הוא ליצירת חווית סאונד וצפייה מושלמת. יותר ויותר משקיעים במכשירים מתקדמים, טכנולוגיה, כדי ליצור סביבה צפייה, האזנה, משחקים וידאו, ועוד שחלל כמו מרתף בהחלט מאפשר זאת, בשל העובדה שהוא מנותק מהחללים הציבוריים של הבית ואפשר "להתפרע" בו. זהו בדרך כלל חלל שהופך להיות חווייתי ולא רשמי. בהתאם לגיל בני המשפחה אנו מתאימים את החלל ואת מגוון מוצרי האודיו החכמים. בתוך כך, אותם מוצרים "נבלעים" בתוך הקיר, כך שהתכנון חשוב עוד בשלב הראשוני.

אדריכל מושיק חדידה. עודד סמדר,
אדריכל מושיק חדידה/עודד סמדר
אדריכלות בועז שניר. רן ארדה,
אדריכלות בועז שניר/רן ארדה

"יש גם כאלה שהופכים את המרתף לחדר משחקים למבוגרים או ילדים, עם שולחן ביליארד, ספות נוחות, מערכת צפייה משוכללת, חדר כושר ועוד. אחרים מעדיפים להוריד את הטלוויזיה מהסלון למרתף. אין ספק שמאזור שכיהן כמחסן, הפך המרתף לפנינה עיצובית מרתקת, פונקציונאלית ובהחלט ססגונית", מסביר האדריכל מושיק חדידה. עוד מציין בהיבט העיצובי "חשוב להעניק לחלל המרתף גוונים בהירים שנותנים תחושה של מרחב, עיצוב מינימליסטי, וכמובן דגש רב על נושא התאורה. הרי כל המטרה שהמרתף יהיה נעים ומזמין וכתוצאה מכך גם שימושי". זאת ועוד, "לעתים צריך להשקיע במרתף יותר מאשר בקומות העליונות, לאור העובדה שהחלל חשוך וחשוב להתגבר על תחושת המחנק באמצעות עיצוב נכון המותאם לצרכי המשפחה - לצד תשתית נכונה".

אדריכלות ועיצוב דורית סלע. עודד סמדר,
אדריכלות ועיצוב דורית סלע/עודד סמדר
אדריכלות ועיצוב דורית סלע. עודד סמדר,
אדריכלות ועיצוב דורית סלע/עודד סמדר

עוד מוסיף חדידה: "לא בונים את המרתף בזמן בניית הבית כולו, יהיה קשה מאוד, עד בלתי אפשרי, לבנות אותו בהמשך. כך שגם אם החלטתם לוותר על בניית מרתף בשלב בניית הבית, מומלץ להשקיע בהכנת המעטפת בלבד. בעוד כמה שנים, כאשר תחליטו משיקולים אלו או אחרים לבנות את המרתף - תוכלו לעשות זאת ולהשלים את המשימה. ההעדפה היא להשאיר את המרתף כחלל אחד גדול ולא לחלקו לחדרים, ובכך לשמור על תחושת מרחב. יש כאלו שעושים בו שימוש לצורך הכנסה נוספת, עם כניסה נפרדת. אחרים מכינים את המרתף לדור הבא".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully